Automobilky nieže nespĺňajú emisné ciele EÚ, dokonca sa od nich čoraz viac vzďaľujú
Európska únia už dlhšiu dobu tlačí automobilky prijímať opatrenia na postupné znižovanie emisií CO2 a ich dopadu na životné prostredie, pričom ide najmä o pretláčanie a výrobu nových elektromobilov, ktorých je na cestách každým rokom viac. Podľa údajov z Európskej enviromentálnej agentúry však automobilky ciele EÚ nesplnia a už tretí rok po sebe idú emisie stále hore, píše InsideEVs.
Európska komisia straší prísnejšími normami
Ako informovala agentúra Reuters, emisie CO2 z nových automobilov v Európe vzrástli podľa nových údajov z Európskej enviromentálnej agentúry za minulý rok už tretí rok po sebe.
Európska komisia uviedla, že výrobcovia budú musieť výrazne znížiť emisie nových automobilov a urýchliť prísun vozidiel s nulovými emisiami alebo riskovať, že v tomto roku vstúpia do platnosti ešte prísnejšie ciele EÚ.
Priemerné emisie nových automobilov registrovaných v 27 členských štátoch EÚ plus vo Veľkej Británii, na Islande a v Nórsku dosiahli za minulý rok 122,4 g CO2/km, čo je v porovnaní s rokom 2018 nárast o 1,6 gramu.
To bolo síce postačujúce na dosiahnutie minuloročného cieľu EÚ, ktorý predstavoval 130 g CO2/km, avšak ďaleko od nových noriem na úrovni 95 g CO2/km, ktoré nadobudnú účinnosť tento rok. Na splnenie týchto požiadaviek by automobilky museli znížiť svoje emisie až o 22 % oproti minulému roku.
Predaje elektromobilov stúpajú, emisie však tiež
Napriek tomu, že väčšina automobiliek tlačí posledný rok do svojich radov čo najviac elektifikovaných vozidiel, zdá sa, že na radikálne zníženie emisií to ani zďaleka nestačí.
Elektromobily a hybridy tvorili v roku 2019 približne 3,5 % zo všetkých predajov nových automobilov, pričom 56 % týchto registrácii zaznamenalo Nórsko. Až 38 % všetkých predajov však tvorili SUV modely so spaľovacími motormi, ktoré znižovaniu emisií veľmi nepomáhajú.
Predaj áut v EÚ sa tento rok tiež prudko prepadol, pričom v apríli klesol o rekordných 76 %, keďže opatrenia proti šíreniu koronavírusu na celý mesiac uzavreli väčšinu predajní áut na kontinente.
Elektromobily sú často považované za autá budúcnosti najmä preto, že ich dopad na životné prostredie je výrazne nižší. Názorov je samozrejme mnoho a existujú aj štúdie, ktoré toto tvrdenie vyvracajú.
Do porovnávania elektomobilov s klasickými autami so spaľovacími motormi sa nedávno zapojila aj Európska federácia pre dopravu a prostredie, ktorá priniesla užitočný nástroj s najaktuálnejšími údajmi o emisiách CO2 spojených s používaním elektrického, naftového alebo benzínového automobilu.
Známym spôsobom, ako priniesť čo najviac elektromobilov na cesty, sú aj štátne dotácie. Ďalšiu hŕstku peňazí na podporu kúpy elektrických vozidiel nedávno schválili aj u nás, avšak spomedzi európskych krajín sú momentálne najaktívnejší Nemci a Francúzi, ktorí chcú prostredníctvom dotácií na elektromobily pomôcť naštartovať ekonomiku po kríze spojenej s koronavírusom.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
Dojazd 3 000 km a batéria nabitá za 5 minút? Huawei vymyslel technológiu, ktorá búra hranice
Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
Elektrickú verziu nikto nekupoval. Fiat vracia na trh ikonický model so spaľovákom, jeho cena zarazí
Dopyt po elektromobiloch raketovo stúpol. Dôležitý trh v Európe však brzdí vláda a nezmyselná daň
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
KVÍZ 8 z 10 Slovákov pohorí už na druhej otázke: Dokáž, že patríš k elite a zvládneš náročnú výzvu z biológie
Hromadná nehoda šiestich áut paralyzovala dopravu. Zasahujú všetky záchranné zložky
Headlineri Pohody nevystúpia, organizátori už majú náhradu. Poznáme jej meno
Tragický incident na známom letisku: Muža vtiahlo do motora lietadla
Cintulov kamarát prehovoril pred súdom: V minulosti mal napadnúť riaditeľa učilišťa
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Dojazd 3 000 km a batéria nabitá za 5 minút? Huawei vymyslel technológiu, ktorá búra hranice
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
- Niektoré pobavia, z iných nebudeš chápať. Toto je TOP 10 najšialenejších ŠPZ-tiek Slovákov
-
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
- Dojazd 3 000 km a batéria nabitá za 5 minút? Huawei vymyslel technológiu, ktorá búra hranice
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
-
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
- Európa má novú elektromobilovú veľmoc. Krajine menšej ako Slovensko vládne Škoda a Volkswagen
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
Zúfalstvo v ruskej armáde: Do boja posielajú zaprášené tanky, ktoré si pamätajú Brežneva
Európska krajina investovala do ekologických riešení 41 miliárd eur, obeť štátnych dotácií padla
Kritické suroviny pre high-tech odvetia narazili na vážny problém. Môže zaň Čína, bude horšie
Slováci prepadli pri výbere auta novému trendu. Čísla hovoria za všetko, pozor však na riziká
AI pretransformuje spoločnosť, tvrdí odborník. Varuje pred kľúčovou chybou, ktorú robíme
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP