Audi očarilo svet, toto je budúcnosť elektromobilov. Najnovšie auto mení svoju dĺžku a popiera všetky zákony dizajnu
Koncepty áut spravidla predstavujú víziu automobiliek do budúcnosti a inak tomu nie je ani v prípade novinky Audi skysphere. Spoločnosť pri predstavení tohto futuristického superšportu uviedla, že by sa v nasledujúcich rokoch chcela poberať práve podobným dizajnovým smerom.
Ak si si myslel, že Audi e-tron GT je to najšportovejšie, čo môže nemecká automobilka v rámci segmentu elektromobilov priniesť, si na omyle. Iba pred pár hodinami totiž odhalila koncept extrémne futuristického GT (Grand Touring) superšportu, ktorý sa stane definíciou budúceho dizajnového podpisu automobilky a bude akousi inšpiráciou pre všetky nadchádzajúce modely z rodiny e-tron.
Luxusná budúcnosť v podaní Audi
Audi skysphere je navrhnutý tak, aby pasažierom ponúkol dva rozdielne jazdné zážitky. V tomto prípade však nejde iba o to, že šofér stlačí gombík, zapne režim šport a zvýši si tak maximálny výkon elektromotorov.
Cestovný a športový zážitok z jazdy tu má omnoho technickejšie rozdiely. Napríklad taký variabilný rázvor – v závislosti od zvoleného režimu sa dokáže celá karoséria aj s podvozkom do seba zasunúť či vysunúť v rozsahu až 250 mm.
Samozrejmosťou je aj zmena svetlej výšky v závislosti od nastavenia dĺžky auta, ktorá sa mení o celých 10 mm. V kompaktom športovom režime má teda vozidlo dĺžku 4,93 metra, zatiaľ čo v režime Touring sa natiahne na 5,16 metra. Obratnosť tomuto 5-metrovému kolosu zabezpečuje riadená zadná náprava.
V komfortnom režime jazdí Audi skysphere úplne autonómne. Aby vznikol maximálny priestor aj pre vodiča, volant a pedále sa ukryjú a prakticky nebudú vôbec viditeľné. Koncept sa potom v autonómnom režime stáva pre pasažierov centrom zábavy.
Digitalizácia a služby od Audi poskytnú úplne nové možnosti, s ktorými sme sa doteraz v aute ešte nestretli. Všetok obsah cestujúci nájdu na hlavnej obrazovke, ktorá sa tiahne sa cez celú šírku prístrojovej dosky. Budúcnosť v podaní Audi prinesie za jazdy aj zdieľanie zážitkov z cesty na sociálnych sieťach, sprostredkovanie rôznych dopravných informácií či plne autonómne nabíjanie.
NEPREHLIADNI
Volvo sa vrhá na vlnu elektromobility. Odhaľuje extrémne futuristický koncept s úchvatným dizajnom
Ohromný výkon v „ľahkom“ tele
V prípade konceptu skysphere je poháňaná iba zadná náprava. Elektromotor s výkonom 624 koní a krútiacim momentom 750 Nm vozidlo „vystrelí“ z 0 na 100 km/h za 4 sekundy. Pozoruhodná je aj hmotnosť tohto kolosu. Napriek všetkým tým technickým komponentom, ktoré sú súčasťou variabilného rázvoru, váži skysphere iba 1 800 kg.
„Nové technológie, ako je elektrifikácia, digitalizácia a autonómna jazda, nám poskytli príležitosť vytvoriť zážitok, ktorý prekračuje rámec toho, ktorý dnes ponúkajú typické roadstery,“ povedal projektový manažér projektu Gael Buzyn.
Batériové články umiestnené za kabínou zabezpečujú ideálne rozloženie hmotnosti a skvelú agilitu elektromobilu. Nie všetky články sú však umiestnené vzadu, časť sa nachádza aj medzi sedadlami v stredovom tuneli. Očakávaná kapacita akumulátora sa pohybuje na úrovni 80 kWh, vďaka čomu môže skysphere v cestovnom režime prejsť zhruba 500 km na jedno nabitie.
Dizajnový skvost zo všetkých uhlov pohľadu
Dizajnová predná maska Singleframe integruje podsvietený znak Audi, ako aj LED prvky, ktoré vytvárajú rôzne svetelné animácie. Zadná časť disponuje svetelným LED povrchom, ktorý sa tiahne po celej šírke vozidla. Pri zmene jazdného režimu, a teda aj zmene dĺžky rázvoru, sa mení taktiež dizajnový podpis Audi skysphere.
Obrazovka v interiéri je široká 141,5 cm a vysoká 18 cm. Je dominantným prvkom interiéru, ktorý je v režime autonómnej jazdu určený na spomenuté využívanie multimediálneho obsahu. V športovom režime, kedy vodič preberá riadenie nad autom, naopak slúži na zobrazovanie štandardných informácií. Klimatizácia sa po novom ovláda skrz malé dotykové plochy vo dverách.
Domovom tohto futuristického konceptu prekvapivo nie je Nemecko, ale slnečná Kalifornia. Koncept totiž vznikol v dizajnovom štúdiu Audi v Malibu. Jeho prezentácia preto prebehne za veľkou mlákou. Naživo si ho budú môcť prezrieť návštevníci Monterey Car Week už 13. augusta.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
2 000 koní, strhujúce zrýchlenie a šialené ceny. Toto je TOP 10 najdrahších elektromobilov sveta
Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
„Prastaré cvičenie“ dokáže omladiť mozog. Starší ľudia spia lepšie a mozog im funguje ako u mladých, tvrdia vedci
Rusi odhodia rukavice a Ukrajine hrozí tvrdá odveta, varuje generál Šándor. Situácia podľa neho eskaluje
Rusko simulovalo raketový útok na Poľsko. Vojenské cvičenie Zapad-2025 vyvolalo obavy z eskalácie v NATO
Jazyková polícia Kim Čong-una: Za slovo „hamburger“ či „zmrzlina“ hrozí strata práce, nahradil ich bizarnými názvami
Ujdi na pár dní z upršaného Slovenska. Za 44 eur si zaletíš do 3 talianskych miest, minieš menej ako za večeru
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
Európskej únii hrozí kríza: Zákaz spaľovacích motorov zrušíme, sľúbil Európanom predseda ľudovej strany
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP