Po vzore Tesly sa do výroby svojho elektrického SUVéčka s názvom „e-tron“ vrhol ďalší nemecký výrobca, ktorý mal so svojou novinkou tento rok veľké plány. Prvotné výrobné ciele teraz narúša nedostatok batérií od dodávateľa, ako aj chýbajúce elektromotory z dcérskeho závodu v Maďarsku. Ingolstadtská automobilka Audi musela skrátiť výrobný čas na 6 hodín a kvôli nedostatku komponentov odložiť aj príchod e-tronu Sportback na budúci rok.
Audi e-tron v podaní renomovanej nemeckej automobilky prináša elektromotor s maximálnym výkonom až 300 kW a 95 kWh batérie s dojazdom na 328 km podľa EPA testovania. Nie je to však žiadne lenivé SUV a z 0 na 100 km/h to zvládne už za 5,5 sekundy v špeciálnom „Boost“ režime, informuje Teslarati. Touto elektrickou novinkou tak Audi chcelo očariť európsky a americký trh, kam ale nedorazí stanovený počet kusov nového e-tronu.
Problémová výroba elektromobilu zasiahla aj Audi
Pri hľadaní dôvodov treba zájsť až k dodávateľskému reťazcu, v ktorom je jedným z hlavných vinníkov spoločnosť LG Chem produkujúca elektrické batérie v susednom Poľsku. Tie však používajú aj ďalšie elektromobily ako Porsche Taycan a Jaguar I-Pace.

Kvôli nedostatku batérií tak muselo Audi obmedziť výrobný čas e-tronu na 6 hodín denne. Informácie mali belgickým novinám L’ Echo prezradiť dokumenty z interného zdroja, ktoré potvrdzujú, že z pôvodných 55 830 kusov tohto elektromobilu bude v roku 2019 vyrobených 45 242 kusov, informuje Electrek.
Nenechaj si ujsť
Tesla a jej neuveriteľná efektivita dokázala zázraky. Jasne porazila konkurenciu od Audi a Jaguaru
Audi už ale aktuálne môže prvé kusy doručiť nedočkavým zákazníkom. Podľa informácií portálu Electrive je na doručenie pripravených až 20 000 kusov e-tronu. Neskôr môže výrobca upraviť výrobu na 8 hodín denne, no pracovný týždeň skráti len na 4 dni, informuje InsideEV. Okrem akumulátorov sa automobilka trápi aj s nedostatkom elektromotorov, ktoré vyrába v maďarskom závode v Györ, kde však prednedávnom zamestnanci štrajkovali. To malo vplyv aj na plynulosť výroby a teraz na to dopláca nemecká továreň na e-tron v Brusseli.

Aj tento nemecký gigant napriek svojej 100-ročnej existencii zisťuje, že výroba elektromobilov nie je taká jednoduchá ako by si predstavoval. Dostihli ho totiž problémy, ktoré mala v prvých rokoch samotná Tesla, no tá ich postupom času dokázala vyriešiť.
Naposledy sa potýkala s problémami Modelu 3, ktorý bol podľa Elona Muska „produkčným peklom“ a spočiatku nešlo nič podľa plánov. Po dlhom čase sa však výrobná linka upravila a najlacnejší elektromobil Tesly je už vyrábaný bez väčších problémov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny

Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu

Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni

Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
PREMIUMMichal Strnad s majetkom 13,6 miliardy eur: „Chcem vybudovať najväčšiu firmu obranného priemyslu v Európe“
PREMIUMV 17. rokoch začala podnikať, vybudovala firmu s obratom 296 miliónov eur: Ak chceš robiť biznis, musíš sa naučiť žiť s rizikom. Inak to nejde

Vykoľajený vlak na čas ochromil frekventovanú trať. Železnice SR reagujú

Tvrdý zásah pre živnostníkov v roku 2026. Tisíce SZČO stoja pred životným rozhodnutím

Bratislavská pizzeria sa zaradila medzi TOP európske podniky. Vybrali ju elitní inšpektori
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
-
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Tesla sa v USA prepadla na dno, líder elektromobility má vážny problém
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
Známa automobilka pochovala elektrické nákladiaky. Smeruje k hybridom a menším elektromobilom
Zlom v EÚ: Spaľovacie motory po roku 2035 nezmiznú. Nový balík umožní ich prežitie
Elon Musk prepisuje dejiny. Výška jeho majetku vyráža dych, vďačí za to jednej veci
Zostrihaný prejav spustil peklo. Trump od BBC žiada likvidačné odškodné
Poliakom došla trpezlivosť. Vyvíjajú štátnu aplikáciu na nahlasovanie podozrivých situácií
Obrovská fraška Muskovej AI. O teroristickom útoku v Sydney používateľom surovo klamala
Tvrdý bankrot a milióny ľudí v neistote. Slávny výrobca vysávačov skrachoval
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
PREMIUMMichal Strnad s majetkom 13,6 miliardy eur: „Chcem vybudovať najväčšiu firmu obranného priemyslu v Európe“
PREMIUMV 17. rokoch začala podnikať, vybudovala firmu s obratom 296 miliónov eur: Ak chceš robiť biznis, musíš sa naučiť žiť s rizikom. Inak to nejde

Vykoľajený vlak na čas ochromil frekventovanú trať. Železnice SR reagujú

Tvrdý zásah pre živnostníkov v roku 2026. Tisíce SZČO stoja pred životným rozhodnutím

