Po vzore Tesly sa do výroby svojho elektrického SUVéčka s názvom „e-tron“ vrhol ďalší nemecký výrobca, ktorý mal so svojou novinkou tento rok veľké plány. Prvotné výrobné ciele teraz narúša nedostatok batérií od dodávateľa, ako aj chýbajúce elektromotory z dcérskeho závodu v Maďarsku. Ingolstadtská automobilka Audi musela skrátiť výrobný čas na 6 hodín a kvôli nedostatku komponentov odložiť aj príchod e-tronu Sportback na budúci rok.
Audi e-tron v podaní renomovanej nemeckej automobilky prináša elektromotor s maximálnym výkonom až 300 kW a 95 kWh batérie s dojazdom na 328 km podľa EPA testovania. Nie je to však žiadne lenivé SUV a z 0 na 100 km/h to zvládne už za 5,5 sekundy v špeciálnom „Boost“ režime, informuje Teslarati. Touto elektrickou novinkou tak Audi chcelo očariť európsky a americký trh, kam ale nedorazí stanovený počet kusov nového e-tronu.
Problémová výroba elektromobilu zasiahla aj Audi
Pri hľadaní dôvodov treba zájsť až k dodávateľskému reťazcu, v ktorom je jedným z hlavných vinníkov spoločnosť LG Chem produkujúca elektrické batérie v susednom Poľsku. Tie však používajú aj ďalšie elektromobily ako Porsche Taycan a Jaguar I-Pace.

Kvôli nedostatku batérií tak muselo Audi obmedziť výrobný čas e-tronu na 6 hodín denne. Informácie mali belgickým novinám L’ Echo prezradiť dokumenty z interného zdroja, ktoré potvrdzujú, že z pôvodných 55 830 kusov tohto elektromobilu bude v roku 2019 vyrobených 45 242 kusov, informuje Electrek.
Nenechaj si ujsť
Tesla a jej neuveriteľná efektivita dokázala zázraky. Jasne porazila konkurenciu od Audi a Jaguaru
Audi už ale aktuálne môže prvé kusy doručiť nedočkavým zákazníkom. Podľa informácií portálu Electrive je na doručenie pripravených až 20 000 kusov e-tronu. Neskôr môže výrobca upraviť výrobu na 8 hodín denne, no pracovný týždeň skráti len na 4 dni, informuje InsideEV. Okrem akumulátorov sa automobilka trápi aj s nedostatkom elektromotorov, ktoré vyrába v maďarskom závode v Györ, kde však prednedávnom zamestnanci štrajkovali. To malo vplyv aj na plynulosť výroby a teraz na to dopláca nemecká továreň na e-tron v Brusseli.

Aj tento nemecký gigant napriek svojej 100-ročnej existencii zisťuje, že výroba elektromobilov nie je taká jednoduchá ako by si predstavoval. Dostihli ho totiž problémy, ktoré mala v prvých rokoch samotná Tesla, no tá ich postupom času dokázala vyriešiť.
Naposledy sa potýkala s problémami Modelu 3, ktorý bol podľa Elona Muska „produkčným peklom“ a spočiatku nešlo nič podľa plánov. Po dlhom čase sa však výrobná linka upravila a najlacnejší elektromobil Tesly je už vyrábaný bez väčších problémov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Najskôr ich nechápali, dnes ich obdivujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré šokovali celý svet

Pošlú ich rovno do šrotu? Kontroverzná regulácia EÚ o autách sa blíži, vyvoláva veľké obavy

Elektromobily preniknú za nepriateľské línie, Nemecko ohlásilo kľúčovú investíciu

Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi

Za hodinu je schopná dobiť 2 000 km dojazdu. Číňania otestovali extrémnu batériu pre EV
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Hádka skončila smrťou oboch rodičov. Tínedžerku previezli do nemocnice
PREMIUMSlováci majú šancu na vyššie penzie. Finančník Juraj Hrbatý vysvetľuje, čo im v tom môže pomôcť (ROZHOVOR)

Najdlhší tunel na Slovensku po 27 rokoch otvorili. Nový úsek D1 odľahčí dopravu v regióne

Bomba v aute zlikvidovala vysokopostaveného ruského generála. Prstom ukazujú na Ukrajinu

Kritická situácia na 2 horských priechodoch: Na cestu padajú kamene
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
- Elektromobily preniknú za nepriateľské línie, Nemecko ohlásilo kľúčovú investíciu
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
-
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Elektromobily preniknú za nepriateľské línie, Nemecko ohlásilo kľúčovú investíciu
- Za hodinu je schopná dobiť 2 000 km dojazdu. Číňania otestovali extrémnu batériu pre EV
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
Desí NATO aj spojencov Západu. Večný spojenec Ruska nasadí krutú zbraň a svet je v pozore
Od stolára k ikonickým postavám. Legendárny herec konečne dostane jedno z najvyšších ocenení
Čínska automobilka sa chystá zaplaviť Európu lacnými elektromobilmi. Spúšťa obrovskú ofenzívu
Európskemu štátu došla trpezlivosť. Apple musí zaplatiť ďalšiu mastnú pokutu
Veľké ambície, tvrdý pád. Japonská raketa nezvládla kľúčovú misiu
Drvivá väčšina Slovákov nerozozná podvodný e-shop, ukazuje prieskum
Až štvrtina detí vykazuje závislosť na sociálnych sieťach, upozorňuje komisár pre deti
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Hádka skončila smrťou oboch rodičov. Tínedžerku previezli do nemocnice
PREMIUMSlováci majú šancu na vyššie penzie. Finančník Juraj Hrbatý vysvetľuje, čo im v tom môže pomôcť (ROZHOVOR)

Najdlhší tunel na Slovensku po 27 rokoch otvorili. Nový úsek D1 odľahčí dopravu v regióne

Bomba v aute zlikvidovala vysokopostaveného ruského generála. Prstom ukazujú na Ukrajinu

