Po vzore Tesly sa do výroby svojho elektrického SUVéčka s názvom „e-tron“ vrhol ďalší nemecký výrobca, ktorý mal so svojou novinkou tento rok veľké plány. Prvotné výrobné ciele teraz narúša nedostatok batérií od dodávateľa, ako aj chýbajúce elektromotory z dcérskeho závodu v Maďarsku. Ingolstadtská automobilka Audi musela skrátiť výrobný čas na 6 hodín a kvôli nedostatku komponentov odložiť aj príchod e-tronu Sportback na budúci rok.
Audi e-tron v podaní renomovanej nemeckej automobilky prináša elektromotor s maximálnym výkonom až 300 kW a 95 kWh batérie s dojazdom na 328 km podľa EPA testovania. Nie je to však žiadne lenivé SUV a z 0 na 100 km/h to zvládne už za 5,5 sekundy v špeciálnom „Boost“ režime, informuje Teslarati. Touto elektrickou novinkou tak Audi chcelo očariť európsky a americký trh, kam ale nedorazí stanovený počet kusov nového e-tronu.
Problémová výroba elektromobilu zasiahla aj Audi
Pri hľadaní dôvodov treba zájsť až k dodávateľskému reťazcu, v ktorom je jedným z hlavných vinníkov spoločnosť LG Chem produkujúca elektrické batérie v susednom Poľsku. Tie však používajú aj ďalšie elektromobily ako Porsche Taycan a Jaguar I-Pace.
Kvôli nedostatku batérií tak muselo Audi obmedziť výrobný čas e-tronu na 6 hodín denne. Informácie mali belgickým novinám L’ Echo prezradiť dokumenty z interného zdroja, ktoré potvrdzujú, že z pôvodných 55 830 kusov tohto elektromobilu bude v roku 2019 vyrobených 45 242 kusov, informuje Electrek.
Nenechaj si ujsť
Tesla a jej neuveriteľná efektivita dokázala zázraky. Jasne porazila konkurenciu od Audi a Jaguaru
Audi už ale aktuálne môže prvé kusy doručiť nedočkavým zákazníkom. Podľa informácií portálu Electrive je na doručenie pripravených až 20 000 kusov e-tronu. Neskôr môže výrobca upraviť výrobu na 8 hodín denne, no pracovný týždeň skráti len na 4 dni, informuje InsideEV. Okrem akumulátorov sa automobilka trápi aj s nedostatkom elektromotorov, ktoré vyrába v maďarskom závode v Györ, kde však prednedávnom zamestnanci štrajkovali. To malo vplyv aj na plynulosť výroby a teraz na to dopláca nemecká továreň na e-tron v Brusseli.
Aj tento nemecký gigant napriek svojej 100-ročnej existencii zisťuje, že výroba elektromobilov nie je taká jednoduchá ako by si predstavoval. Dostihli ho totiž problémy, ktoré mala v prvých rokoch samotná Tesla, no tá ich postupom času dokázala vyriešiť.
Naposledy sa potýkala s problémami Modelu 3, ktorý bol podľa Elona Muska „produkčným peklom“ a spočiatku nešlo nič podľa plánov. Po dlhom čase sa však výrobná linka upravila a najlacnejší elektromobil Tesly je už vyrábaný bez väčších problémov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Tajná dohoda na obzore: Rusko chce od krajiny NATO späť rakety za 2,5 miliardy pre straty na fronte
Jedna konkrétna skupina ľudí potichu bohatne. Mladí zatiaľ utekajú za hranice, alebo zostávajú bývať u mamy
Vodičom hrozí pokuta až 300 eur. Špeciálna značka na semafore mätie Slovákov, pravidlá sú jasné
Cez stanicu Poprad-Tatry nepremávali vlaky. Dopravu zastavili pre mimoriadnu udalosť
MIMORIADNE: Ministerka Šimkovičová skončila v nemocnici. Zdravotný stav zostáva nejasný
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Nečakaná krajina zbrojí na úroveň veľmocí. Od Izraelu kúpila zbrane za vyše 2 miliardy eur
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP