Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Jeden z najväčších e-shopov sveta zaznamenával v poslednom čase rastúci počet chýbajúcich balíkov, ktoré neboli doručené zákazníkom. Kritickú situáciu sa teraz chystá vyriešiť nástrahou, ktorá má odhaliť chamtivých kuriérov. Kradnúť objednávky zákazníkov rozhodne nie je správne a Amazon si teraz na nelojálnych kuriérov pripravil pascu, ktorá má odhaliť každý ukradnutý balík.

Pri nakupovaní na internete sa dnes môžeme stretnúť s rôznymi podvodmi a fintami obchodníkov, na ktoré si treba dávať pozor. Nie vždy je to však predajca, kto môže za nedoručenie vybraného tovaru. Miznúce balíky totiž často končia aj v rukách kuriérov Amazonu, ktorý ale chce tieto nekalé spôsoby obohacovania zastaviť. Za posledný rok spoločnosť doručila svojim „Prime“ zákazníkom viac ako 5 miliárd objednávok. Presné číslo tých, ktoré pri transporte zmiznú ale nie je známe.

Zlodejom v Amazone odzvonilo

Amazon si však pripravil skvelý trik, ktorým odhalí zlodejov vo vlastných radoch. Kuriéri spoločnosti budú totiž po novom nevedomky prevážať aj prázdne balíky s falošným označením. Ich hmotnosť ale bude pripomínať skutočný tovar. Pri skenovaní balíka systém vypíše kuriérovi chybový kód, ktorý oznamuje, že objednávka nie je evidovaná. V tej chvíli má každý z nich niekoľko možností ako situáciu vyriešiť. Poctivý pracovník zavolá svojmu dispečerovi a balík prinesie späť na centrálu.

Zobraziť celú galériu (0)
Screenshot/Youtube/BuzzFeedVideo

Nenechaj si ujsť
Amazon a jeho kráľovstvo robotov. Takto funguje spolupráca strojov a ľudí v distribučných centrách

Zlodeji, ktorých chce Amazon odhaliť, si však krabicu nechajú a potvrdia tým podozrenia spoločnosti. Veď, keď nie je objednávka v systéme, kto by si všimol, že niekomu chýba? Doterajšie maniere kuriérov tak čakajú na svoj koniec. Za škody pri doručovaní balíkov v poslednom roku zaplatili predajcovia až 47 miliárd dolárov. Kontrolovaním lojálnosti svojich pracovníkov chce Amazon túto sumu znížiť rovnako ako počet odcudzených objednávok.

V prieskume z roku 2017 sa s krádežou stretlo až 31 % opýtaných zákazníkov. Falošné balíky tak majú byť podľa manažérov logistického oddelenia firmy skvelým spôsobom ako bojovať s krádežami. S odhalenými zlodejmi však Amazon rozhodne nebude jednať v rukavičkách a čakať na nich môže aj výpoveď. Žiadna spoločnosť totiž nechce zamestnávať ľudí, ktorí nie sú pri vykonávaní svojej práce poctiví a kradnú.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú