Oficiálne odhalenie elektrického nákladiaka Tesla Semi prebehlo ešte koncom roka 2017, kedy spôsobil veľký rozruch nielen v nákladnej doprave. Záujem o tento ťahač prejavilo množstvo veľkých spoločností, medzi inými aj internetový obchod Alza, ktorý si pár kusov rezervoval. Kedy ich však uvidíme v reálnej prevádzke pri preprave tovaru?

Tesla Semi predstavuje pre mnohé spoločnosti inovatívny dopravný prostriedok v nákladnej doprave, ktorý im môže pomôcť znížiť náklady a zefektívniť prepravu na veľké vzdialenosti. Už krátko po predstavení pred takmer 4 rokmi táto elektrická novinka ohúrila množstvo zákazníkov.

Rezervácie Tesle poslalo doteraz veľa firiem zvučných mien, medzi inými aj taká Pepsi, Budweiser, kuriérske služby ako FedEx či UPS a ďalší giganti. Medzi nimi si pár kusov tohto elektrického ťahača objednal aj e-shop Alza.

NEPREHLIADNI
Tesla otvára ďalšiu predajňu blízko slovenských hraníc. Kedy sa dočkáme na Slovensku?

Teslu Semi má rezervovanú aj Alza. Nevedno, kedy ju aj dostane

Doteraz však nebola spustená sériová výroba a meškanie aj po 2 rokoch od pôvodného termínu jej začatia stále pokračuje. Zákazníci, ktorí si Teslu Semi objednali, preto stále nevedia, kedy im bude kamión doručený. Rovnaký prípad našej redakcii potvrdzuje aj Alza.

Máme rezervované dva Tesla trucky, ale zatiaľ sme nedostali bližšiu informáciu o termíne dodania,“ informoval FonTech.sk Jan Moudřík, riaditeľ expanzie e-shopu Alza.

Hoci nie je známe, kedy bude Tesla Semi v prevádzke spoločnosti Alza, e-shop už aktuálne využíva ďalšie elektromobily tejto automobilky. V prevádzke je niekoľko elektrických áut Tesla Model 3, ktoré firma ponúka zamestnancom ako služobné vozidlá. Možnosť jazdiť týmito elektromobilmi majú už od minulého roka 4 najlepší zamestnanci, ktorých Alza vyberá každý mesiac.

Alza už tovar prepravuje elektrickými dodávkami

Okrem týchto vozidiel však e-shop využíva elektromobily aj pri preprave a doručovaní tovaru do predajní a AlzaBoxov. Na tento účel Alza zakúpila niekoľko kusov (bližší počet nebol špecifikovaný) elektrickej dodávky Maxus EV 80, ktorá s 56 kWh batériou ponúka maximálny dojazd na jedno nabitie necelých 200 km. O pohon sa stará 100 kW elektromotor s točivým momentom 320 Nm.

Dodávky vyrába spoločnosť SAIC Motor Corporation, ktorá ich ponúka v dvoch verziách s vyššou a nižšou strechou karosérie. V prípade modelu s nižšou strechou činí objem prepravného priestoru 10,2 m3 a druhá verzia ponúka objem 11,5 m3.

Podľa slov výrobcu ide o najväčšiu ponúkanú dodávku svojho druhu na elektrický pohon v Európe. Cena takejto elektrickej dodávky sa pohybuje zhruba na 1 270 000 Kč, čo je približne 48 600 €.

Tesle bránia v sériovej výrobe Semi batérie

Aj keď sériová produkcia tohto elektrického nákladiaku Tesly mešká už niekoľko rokov, zdá sa, že ľady sa konečne pohli. Podľa nových informácií má automobilka budovať pri továrni Gigafactory v Nevade novú halu určenú pre výrobu kamiónu Semi. Po spustení produkcie chce týždenne vyrobiť 5 kusov, informuje Electrek.

Ani takéto tempo však nebude dlho stačiť na pokrytie všetkých doterajších objednávok. Mnohí zákazníci si tak na svoje rezervácie počkajú minimálne ešte do budúceho roka, ak nie dlhšie. Postupom času sa ale má objem výroby zvyšovať, spolu so zvyšovaním objemu výroby akumulátorov pre Teslu Semi.

Práve batériové články mali podľa nedávnych vyjadrení Elona Muska brzdiť celú sériovú produkciu. Dodávky článkov teda majú významný vplyv na škálovateľnosť objemu výroby elektrického kamióna, no už v budúcom roku by sa mala situácia zlepšiť.

NEPREHLIADNI
Základný model elektrického ťahača Tesla Semi bude mať nečakane „malú“ batériu

Tesla tak momentálne stále čaká za spustením produkcie vlastných batériových článkov pre Teslu Semi a až keď sa jej podarí zabezpečiť si dostatok zásob, bude môcť začať s výrobou nákladiaku.

Kvôli tomu však vyvstali obavy, že sa sériová výroba opäť posunie až na budúci rok. Podľa spoločnosti by však prvé kusy kamióna mali byť doručované zákazníkom už koncom tohto roka.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú