Internetový obchod Alza dnes od poobedňajších hodín čelil masívnemu výpadku svojich webových služieb. Výpadky webu a aj mobilnej aplikácie sme postrehli aj v našej redakcii a podarilo sa nám zistiť, že tieto problémy spôsoboval veľký DDoS útok, ktorému tento internetový predajca čelil.

Problémy s načítaním webu a mobilnej aplikácie predajcu Alza sa začali objavovať dnes od 14:30. DDoS útok, ktorý bol mierený na webové služby predajcu, spôsobil problémy nie len na Slovensku, ale v Čechách. Nefunkčný bol taktiež tamojší web i mobilná aplikácia.

Redakcia FonTech.sk získala k problému nasledovné vyjadrenie:

Náš web Alza dnes odpoludnia čelil masívnemu DDoS útoku, ktorý sme odrazili, hoci sa to neobišlo bez chvíľkových výpadkov. Niektorí naši zákazníci ešte môžu pociťovať problémy s jeho načítaním, usilovne však pracujeme na tom, aby naše služby boli čo najrýchlejšie dostupné v stopercentnej kvalite,“ informovala nás hovorkyňa Alzy.

Spoločnosti sa tak podľa oficiálneho vyjadrenia podarilo útok odvrátiť, no aj napriek tomu sa počas celého popoludnia objavovali menšie výpadky webu a mobilnej aplikácie.

Medzičasom sa však potvrdilo, že by mali byť odstránené aj pozostatky problémov s načítaním Alzy. Podľa najaktuálnejšieho vyjadrenia hovorkyne spoločnosti by už mali byť všetky problémy odstránené. Web aj mobilná aplikácia už fungujú spoľahlivo bez výpadkov.

Podľa všetkých informácií by už nemali zákazníci pociťovať žiadne problémy a útoku sme sa úspešne ubránili,“ dodala pre FonTech.sk Daniela Chovancová, hovorkyňa Alzy.

DDoS útok je neškodný, no zato poriadne otravný

DDoS je veľmi otravná forma útoku, ktorá nemá za cieľ získať nejaké osobné alebo citlivé údaje, ale iba znefunkčniť službu, na ktorú je útok cielený. Jeho úlohou je v jednoduchosti iba zahltiť server, ktorý následne nie je dostupný pre bežných užívateľov.

Skratka DDoS pochádza z anglického „Distributed Denial of Service“, čo vo voľnom preklade znamená distribuované odmietnutie služby. DDoS môže byť vykonávaný jedným užívateľom, alebo celou skupinou používateľov, čím naberá na efektivite.

Aj keď ide o pomerne neškodnú formu útoku, častokrát sa využíva ako „zásterka“ pre iné, nebezpečnejšie formy útokov. V posledných mesiacoch však frekvencia takýchto útokov klesala. Kyberbezpečnostná spoločnosť Kaspersky v 3. kvartáli 2020 zaznamenala až 73 % pokles tohto typu útoku v porovnaní s 2. kvartálom 2020.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

Články, ktoré hýbu svetom