O spoľahlivosti elektrických áut koluje aj naďalej množstvo výmyslov a poloprávd, pričom jednou z najväčších a čiastočne oprávnených obáv je to, ako dlho tieto autá vydržia. Kým do starého auta so spaľovacím motorom je väčšinou možné pomerne lacno zohnať použitý motor, vložiť do elektromobilu použitú batérie nie je práve najbezpečnejšie.

Prípad Tesly Model S vyrobenej v roku 2016, ktorú používa spoločnosť CurrentTaxi ako taxík, však ukazuje, že aj elektromobily môže byť spoľahlivé a trvácne. Toto vozidlo totiž urazilo už 500 000 km, čo je úctyhodné číslo dokonca aj pre väčšinu moderných áut so spaľovacími motormi. Oveľa prekvapivejší je však stav, v ktorom sa táto Tesla po pol milióne kilometrov nachádza, píše Autoevolution.

Batéria stále funguje

Batéria spomínanej Tesly bez problémov funguje aj naďalej a poteší aj jej degradácia – len približne 12 %. I keď to isté nemožno povedať o všetkých Teslách, v tomto prípade nebolo nutné batériu meniť a pôvodné sú dokonca aj elektromotory. Auto prechádzalo pomerne bežnou údržbou a brzdy boli menené až po 420 000 km za 750 amerických dolárov.

Okrem toho tento Model S potreboval servis odpruženia za 1 500 dolárov po 465 000 km, nové kondenzátory a ventilátory klimatizácie po 480 000 km (2 500 dolárov), výmenu všetkých kľučiek dverí (800 dolárov), zatvárací a zamykací mechanizmus batožinového priestoru (250 dolárov), ventilátor interiéru (120 dolárov) a nakoniec niekoľko dielov prednej aj zadnej nápravy, ktoré celkovo stáli približne 2 000 dolárov.

Vzhľadom na množstvo najazdených kilometrov nie je na týchto komponentoch nič zaujímavé a i keď nie je Tesla známa práve kvalitou spracovania, z hľadiska dizajnu a konštrukcie zrejme dokáže vydržať skutočne dlho.

Neprestáva lámať rekordy

Tesla dosahuje rekordy na viacerých frontoch a to dokonca aj v predajoch. Len nedávno sa stala v Nórsku najpredávanejším autom v histórii a prekonala tak rekord, ktorý držal už vyše 50 rokov nemecký Volskwagen.

Nie je jediná

Táto Tesla Model S nie je jediným elektromobilom americkej značky, ktorá prekonala hranicu 500 000 km. Jednému z majiteľov sa podarilo nabehať až vyše 700 000 km, avšak v tomto prípade vozidlo potrebovalo novú batériu. Jeden z týchto modelov dokonca už prekonal aj hranicu 1 milióna míľ (teda vyše 1,6 milióna km), avšak aj ten potreboval novú batériu a momentálne má v aute už tretiu.

Tesla

O potrebe výmeny batérií počúva verejnosť pomerne často a faktom je, že len málokedy je chybné celé zariadenie. Miesto toho dochádza k poškodeniu alebo poruche jedného z viacerých článkov, avšak automobilky vymieňajú celú batériu.

V západných krajinách sa začína stávať normou, že takéto problémy opravujú aj bežné servisy a dokážu opraviť batériu oveľa lacnejšie, napríklad práve výmenou len chybného článku. Akákoľvek záruka však, v takom prípade, končí.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú