Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Rumunská automobilka Dacia sa na nič nehrá a je verejne známe, že ich prioritou je prinášať tie najlacnejšie autá, ktoré si môže dovoliť každý. Problémom ale je, keď nízka cena príde na úkor bezpečnosti, čo sa ukázalo aj pri elektromobile Dacia Spring. Šéf automobilky Xavier Martinet si ale zo zlých výsledkov bezpečnostných testov ťažkú hlavu nerobí, o správach informuje web Ecomento.

Podľa Martinetovych slov sa Dacia absolútne nenaháňa za „hviezdičkami“. Inak povedané, rumunskej automobilke až tak nezáleží na dobrom bezpečnostnom hodnotení, hlavne nech sú ich autá lacné a dostupné pre každého.

Michal Varga/FonTech

Šéf Dacie si je istý, že zlý výsledok modelu Spring, ktorý v teste Euro NCAP dosiahol iba jednu hviezdičku z piatich, nijako neovplyvní predaje.

Koniec koncov, Spring nebola jediná Dacia v roku 2021, ktorá získala zlé hodnotenie. Minulý rok sa organizácia Euro NCAP pozrela aj na bezpečnosť modelov Logan a Sandero Stepway, ktoré dostali zhodne 2 hviezdičky z 5.

NEPREHLIADNI
Otestoval som najlacnejší elektromobil na Slovensku. Dacia Spring je predajný trhák a bol by aj u nás. Nebyť pomalého štátu

Populárny Duster testovaný v roku 2017 získal 3 hviezdičky, čo tiež nie je najlepší výsledok. Predaje to však nijak neovplyvnilo a Duster bol v roku 2021 druhým najpredávanejším modelom. Tým prvým bol model Sandero, elektrický Spring obsadil tretiu priečku v rámci predajov rumunskej automobilky a predbehol tak modely ako Logan či Lodgy.

Spring paradoxne nie je najhorší

 Spring si v teste bezpečnosti  viedol lepšie, než podstatne drahší Renault Zoe, ktorý sa dá považovať za plnohodnotný elektromobil aj na dlhšie trasy.

Euro NCAP/YouTube/Screenshot

Zoe totiž dosiahol katastrofálne výsledky a nedostal ani jednu hviezdičku, čím sa zaradil do veľmi úzkej skupiny najmenej bezpečných vozidiel, ktoré organizácia za posledných viac ako 10 rokov testovala.

Renault Zoe v nich dosiahol nasledujúce percentuálne hodnotenie:

  • Ochrana dospelých – 43 %
  • Ochrana detí – 52 %
  • Ochrana chodcov – 41 %
  • Bezpečnostné systémy – 14 %

Tie najbezpečnejšie vozidlá, ktoré v teste dostávajú päť hviezdičiek z piatich, získavajú v jednotlivých kategóriách priemerné hodnotenie od 80 % do 90 % a vo výnimočných prípadoch dokonca prekonajú aj skóre 90 %.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú