Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Nezávislé konzorcium Euro NCAP vykonalo nedávno posledné bezpečnostné testy vozidiel v tomto roku, kde otestovalo ďalších 11 modelov. Medzi nimi sa ocitla aj nová Dacia Spring, ktorá však spravila obrovské kompromisy v oblasti bezpečnosti, čo sa následne podpísalo aj na mizernom hodnotení, informuje Just Auto.

Elektrická novinka Dacie skončila v testovaní Euro NCAP ďaleko horšie aj ako taký VW e-Up alebo Škoda Citigo pred 2 rokmi. Nový Spring prišiel na slovenský trh len prednedávnom a zaslúžene si stihol vyslúžiť titul najlacnejšieho elektromobilu, aký je u nás momentálne dostupný.

Najlacnejší a jeden z najmenej bezpečných elektromobilov na trhu

Hoci je Spring prezentovaný ako nový elektromobil značky, jeho pôvod by sme mohli hľadať v čínskom Renaulte City K-ZE. A hoci vyzerá ako zaujímavý a cenovo dostupný kúsok pre každého, kto chce vstúpiť do sveta elektromobility, v oblasti bezpečnosti na tom nie je vôbec dobre.

Dacia musela pri vývoji tohto auta spraviť množstvo kompromisov, výsledkom čoho je nielen výrazne menej pokročilých elektronických asistentov, ale aj celkovo nízka bezpečnosť pri ochrane posádky.

Euro NCAP

Potvrdzuje to aj najnovší test Euro NCAP, ktorý Daciu Spring vo verzii s 33 kW elektromotorom ohodnotil takmer najhorším možným hodnotením. V celkovom výsledku testu získala len 1 hviezdičku. Novinka tak nie je iba najlacnejším elektromobilom na našom trhu, ale nanešťastie aj jedným z najviac problematických čo sa bezpečnosti týka.

NEPREHLIADNI
Predbiehanie bude extrém. Vyše 40-ročná Škoda 120 zrýchľuje lepšie ako nová elektrická Dacia

Podľa výsledkov crash testov Euro NCAP hrozí posádke pri čelnej zrážke vysoké riziko život ohrozujúcich zranení v oblasti hrudníka vodiča či hlavy spolujazdca. Pochybná je aj ochrana hrudníka posádky pri bočnom náraze.

Euro NCAP

Vážne zranenie potom posádke hrozí pri čelnom náraze aj v oblasti panvy a veľkú ochranu vozidlo pri nehode nezaistí ani nohám vodiča a spolujazdca. Chýbajú mu kolenné i bočné airbagy. Pri zadnom náraze hrozí posádke na zadných sedadlách kvôli slabej ochrane aj vážne zranenie krčnej chrbtice.

V celkovom hodnotení si Dacia Spring odniesla pri ochrane dospelej posádky len 49 % hodnotenie, pri ochrane detských pasažierov iba 56 % a v prípade ochrany chodcov získala slabých 39 %. Vozidlo skončilo s mizerným výsledkom 32 % aj pri hodnotení bezpečnostných asistentov.

Lepšiu bezpečnosť má aj VW e-Up, Škoda Citigo či Fiat 500e

Pred 2 rokmi dokázal v Euro NCAP uspieť lepšie aj taký VW e-Up, ktorý skončil s 3 hviezdičkami alebo aj elektrická Škoda Citigo, ktorá si z tohto testovania odniesla rovnako 3 hviezdy. Výrazne lepšie výsledky potom dosiahol v najnovších bezpečnostných testoch aj Fiat 500e, ktorý v decembrovom testovaní získal až 4 hviezdy.

Dacia Spring sa tak na základe týchto bezpečnostných testov kvalifikovala na titul jedného z najmenej bezpečných elektrických vozidiel na cestách, ktoré môžu pri zrážke vážne ohroziť zdravie a životy posádky.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú