V texte boli použité materiály TASR.

Automobilka Volkswagen Slovakia od 22. decembra 2025 dočasne pozastaví výrobu vo svojich slovenských závodoch. Týka sa to montáže vozidiel v Bratislave aj produkcie komponentov pre prevodovky a podvozky v martinskom závode. Nejde o mimoriadne opatrenie ani reakciu na pokles dopytu, ale o plánovanú celozávodnú zimnú odstávku, ktorá je v spoločnosti dlhodobo súčasťou výrobného kalendára.

Výroba sa opätovne naplno rozbehne v stredu 7. januára 2026. Medzitým dostanú tisíce zamestnancov priestor na oddych, zatiaľ čo technické tímy a externí dodávatelia sa zamerajú na rozsiahle údržbové a prestavbové práce. Práve obdobie bez bežiacich liniek umožňuje realizovať zásahy, ktoré by počas plnej prevádzky neboli možné.

Výrobné linky Volkswagenu sa na dva týždne zastavia

V bratislavskom závode je naplánovaných viac než 130 samostatných aktivít rozložených naprieč výrobnými halami aj celým areálom. Práce zahŕňajú inštaláciu nových zariadení, prestavby výrobných liniek, servis a údržbu robotických pracovísk, kontrolu a obnovu automatizačnej techniky, starostlivosť o infraštruktúru, čistenie kanalizačných systémov a vzduchotechniky, ako aj sanačné a technické úpravy objektov. Tieto zásahy sú zároveň súčasťou príprav na nové projekty, ktoré má automobilka v nasledujúcich rokoch spustiť.

Volkswagen a Rivian chcú zmeniť elektromobily.
Volkswagen/Rivian

Aj počas odstávky však závody úplne neutíchnu. V prevádzke zostanú vybrané oddelenia, ktoré zabezpečujú nevyhnutné činnosti. Ide najmä o ochranu areálu, plánovanie výroby, zásobovanie energiami a vybrané administratívne procesy vrátane finančného oddelenia. Spolu so zamestnancami externých firiem bude počas odstávky v závodoch pracovať približne 750 ľudí.

Volkswagen Slovakia patrí dlhodobo medzi kľúčových hráčov slovenského priemyslu. Od začiatku výroby v roku 1991 vyrobil na Slovensku viac než 7 miliónov vozidiel. Spoločnosť je pilierom exportu krajiny a zároveň najväčším súkromným zamestnávateľom. Od svojho vstupu na Slovensko preinvestovala približne 5,8 miliardy eur.

V bratislavskom závode sa vyrába 8 modelov vozidiel 4 koncernových značiek. Závod v Martine sa špecializuje na výrobu komponentov pre prevodovky a podvozky, ktoré smerujú do ďalších výrobných závodov koncernu. Pravidelná zimná odstávka tak nie je len prestávkou vo výrobe, ale dôležitým technickým medzníkom, ktorý umožňuje udržať vysokú kvalitu produkcie a pripraviť sa na ďalšiu fázu vývoja automobilky na Slovensku.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP