Nový elektrický Mercedes-Benz GLC má za sebou slovenskú premiéru. Ponúkne 800 V, obrovský dojazd aj „frunk“
Mercedes-Benz po prvýkrát verejne predstavil svoju najnovšiu elektrickú vlajkovú loď medzi SUV – úplne nový elektrický model GLC. Stalo sa tak počas podujatia Mercedes-Benz Fashion Live!, kde automobilka odhalila detaily modelu, ktorý má ambíciu predefinovať prémiový segment elektrických SUV na Slovensku.
Elektrický základ, ktorý posúva hranice
Novinka je postavená na najnovšej platforme MB.EA, ktorej 800-voltová architektúra bola doteraz výhradne dostupná len pre vyššie segmenty značky. V praxi znamená vyššiu efektivitu, nižšie tepelné zaťaženie a predovšetkým možnosť extrémne rýchleho nabíjania. Batéria s kapacitou 94 kWh podporuje nabíjací výkon až 330 kW, čím sa zaradila medzi najrýchlejšie nabíjateľné modely vo svojej kategórii.
Napríklad, na úroveň dojazdu 303 kilometrov je možné dobiť vozidlo v priebehu desiatich minút. Mercedes-Benz deklaruje mimoriadne priaznivú spotrebu 14,9 – 18,8 kWh/100 km a dojazd až 715 km podľa WLTP. To je hodnota, ktorá môže osloviť aj vodičov, ktorí doteraz váhali nad prechodom na elektromobil práve kvôli dojazdu.

Elektrické GLC ostáva jednoducho „GLC“
Elektrické verzie svojich modelov už nebudú niesť označenie EQ, ale ostanú pri tradičných názvoch. Elektrické GLC tak pôsobí ako prirodzené pokračovanie modelového a veľmi populárneho radu, ktorý zákazníci dôverne poznajú. Automobilka tým chce uľahčiť orientáciu a znížiť akúsi psychologickú bariéru pri prechode na elektrický pohon.
Technológie a inteligentné ovládanie na palube
Nový elektrický GLC je vybavený moderným softvérom MB.OS — centrálnym „mozgom“, ktorý spája riadenie pohonu, komfortu, infotaimentu a asistenčných systémov do jedného inteligentného celku.Voliteľnú výbavu tvorí prémiový displejový kokpit: jedným z vrcholov je obrovský „hyperobrazovkový“ panel (MBUX Hyperscreen), s uhlopriečkou 99,3 cm, ktorý združuje palubný displej, centrálny dotykový panel a ďalšiu obrazovku pre spolujazdca — všetko ovládateľné dotykom alebo hlasom.
Čo sa týka asistencie a bezpečnosti, elektrický GLC dostane moderný paket senzorov a asistenčných systémov: podľa výrobcu je pripravený sadu od externých senzorov až po radar a ultrazvuk, vďaka čomu môže ponúknuť pokročilé asistenčné funkcie ako adaptívny tempomat, asistenciu pri brzdení a udržiavaní jazdného pruhu, automatické reakcie vo vybraných situáciách a ďalšie systémy, ktoré zvyšujú bezpečnosť aj komfort jazdy.
Celý systém riadenia, komfortu a digitálnych funkcií tak v GLC pôsobí ako moderné „digitálne jadro“ — a to nielen kvôli elektromotoru, ale aj vďaka inteligentnej integrácii softvéru a hardvéru, čím sa auto približuje koncepcii smart-vozidla novej generácie.

Interiér, ktorý hrá na komfort aj inováciu
Interiér elektrického GLC nadväzuje na prémiový charakter značky. Nájdeme tu najnovší systém MBUX, digitálne rozhrania, vysokokvalitné materiály a množstvo prvkov, ktoré vytvárajú výrazne moderný dojem. Jednou z noviniek je vegánsky certifikovaný interiér, ktorý Mercedes vo vozidle tejto kategórie ponúka po prvýkrát. Atmosféru dotvára aj panoramatická strecha či detailná ambientná svetelná hra.
Model však nehrá len na luxus – myslí aj na praktickosť. Batožinový priestor má 570 litrov, po sklopení sedadiel až 1740 litrov. Nechýba ani frunk, teda batožinový priestor pod prednou kapotou, ktorý poskytuje dodatočný objem, a prekvapí aj vysoká ťažná kapacita 2,4 tony, čo je v segmente elektromobilov stále výnimočné.

Cena a dostupnosť na Slovensku
Elektrické GLC vstupuje na slovenský trh vo verzii GLC 400 4MATIC with EQ Technology, pričom cena začína na 70 725 € s DPH. Prvé vozidlá sa k zákazníkom dostanú v prvej polovici roka 2026.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny

Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu

Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

800 000 vojakov a mnohonárodná misia: Merz nevylúčil nemecké vojsko na Ukrajine ako záruku proti Rusku
PREMIUMMiliardár Křetínský skupuje najväčšie autocentrá v regióne. Potichu buduje obrovské impérium

Slováci prišli o peniaze, varujú pred mobilným operátorom: „Zákaznícka podpora nereaguje, infolinka nefunguje“

Len 1 z 10 Slovákov zvládne meganáročný kvíz z chémie. Otestuj sa, či by si z nej dnes zmaturoval

Vedci konečne zistili, prečo sa po očkovaní proti covidu objavoval zápal srdca. Nová štúdia mení pohľad na myokarditídu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
Slovensko má dve šance na Oscara. Najdiskutovanejší film roka o hroznej tragédii ale vypadol
Kým ostatní riešia konflikty, Európa poslala do vesmíru raketu. Rusko ani USA už nepotrebujeme
Známa automobilka pochovala elektrické nákladiaky. Smeruje k hybridom a menším elektromobilom
Zlom v EÚ: Spaľovacie motory po roku 2035 nezmiznú. Nový balík umožní ich prežitie
Elon Musk prepisuje dejiny. Výška jeho majetku vyráža dych, vďačí za to jednej veci
Zostrihaný prejav spustil peklo. Trump od BBC žiada likvidačné odškodné
Poliakom došla trpezlivosť. Vyvíjajú štátnu aplikáciu na nahlasovanie podozrivých situácií
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

800 000 vojakov a mnohonárodná misia: Merz nevylúčil nemecké vojsko na Ukrajine ako záruku proti Rusku
PREMIUMMiliardár Křetínský skupuje najväčšie autocentrá v regióne. Potichu buduje obrovské impérium

Slováci prišli o peniaze, varujú pred mobilným operátorom: „Zákaznícka podpora nereaguje, infolinka nefunguje“

Len 1 z 10 Slovákov zvládne meganáročný kvíz z chémie. Otestuj sa, či by si z nej dnes zmaturoval

