TEST: Dojazd cez 400 km za prekvapivo nízku cenu. Na tento čínsky elektromobil nikdy nezabudnem

Prvé objednávky v Európe sa spustili na jeseň 2024, a dostupné je už aj na Slovensku. My sme túto horúcu novinku testovali a tu sú naše dojmy a porovnanie s blízkymi konkurentami.

Čo je vlastne C10 zač?
C10 je stredne veľké SUV (4 739 mm dĺžka, 1 900 mm šírka, 1 680 mm výška, rázvor 2 825 mm), s kufrom 435 l (max. 1 410 l) a deklarovaným brzdeným ťahaním 1 500 kg – pri tejto triede plusové body. Platforma LEAP 3.0 počíta s plne elektrickou verziou aj s „ultra hybridom“ (REEV – range-extended), ktorý kombinuje batériu s 1,5-litrovým benzínovým generátorom, vďaka ktorému je poháňaný elektromobil. My sme však na test dostali čistý elektromobil v najvyššej výbave Design, na ktorý sa ideme spoločne pozrieť.

Dizajn, ktorý osloví aj bez loga veľkej značky
Dizajnérom modelu Leapmotor C10 sa podaril veľmi vyvážený vzhľad – pôsobí moderne, bez výrazných výstrelkov, no s viacerými detailmi, ktoré mu pomáhajú vyniknúť medzi konkurenciou. Prvým, čo udrie do očí, je čistá predná maska – takmer „bez grilu“, vrchná hrana kapoty plynulo prechádza do úzkej svetelnej lišty medzi prednými LED svetlometmi.
Mne osobne pohľad spredu pripomínal dizajn Volkswagen ID a ukončeným modelom KIA Soul. Bočnému pohľadu priradím slová elegantnosť a jednoduchosť, ktoré podčiarkujú zapustené kľučky dverí, 20-palcové disky (základná verzia Style s 18-palcovým obutím) a čierne doplnky. Subjektívne najkrajší pohľad na auto je zozadu – elegantná svetelná lišta spájajúca koncové LED svetlá a čistý tvar nárazníka, bez rušivých prvkov. Tu si zas neodpustím trúfalé prirovnanie s modelmi Range Rover.


Interiér a tech: rodinný lounge s praktickými nápadmi
Kabína C10 pôsobí nadpriemerne priestranne (rovná podlaha, vzadu dosť miesta na kolená aj hlavu). Predné sedadlá sa dajú sklopiť do „lôžka“ – áno, marketing to volá „double bed“ – a v spojení s panoramatickým sklom z toho vie byť detský kemping v daždi. A keď dážď chýba, infotainment vie v režime „Nap Mode“ sklopiť sedačky a spustiť zvuky prírody, vrátane spomínaného dažďa. O komfortné sedenie sa v testovanej verzii starajú vyhrievané a ventilované kožené sedačky s certifikátom EOKO TEX, ktoré sú aj dostatočne široké, no vyšší vodiči by uvítali možnosť predĺženia stehennej podpory. Keď sme pri tých materiáloch, ich spracovanie je dostatočne dobré, aby vám pod rukami nič nevŕzgalo no ich samotná kvalita vám napovie, že prémiový segment je ešte o kúsok ďalej.
Inak je interiér naozaj prehľadný, s dostatkom odkladacieho priestoru a necháva vyniknúť dvojicu displejov – 10,2″ palubný displej vodiča a až 14,6“ displej infotainmentu. Oba sú naozaj vynikajúce z pohľadu zobrazovacej kvality a rýchlosti a ten najväčší ponúka naozaj široké možnosti personalizácie. V jeho spodnej časti displeja sú praktické skratky na obľúbené aplikácie a ovládanie klimatizácie. Ikonky sú trochu malé a občas sa mi stalo, že na nerovnej ceste som sa musel stláčaniu venovať viac ako by bolo vhodné. Spomenul by som ešte ovládanie na volante, ktoré našťastie ponúka fyzické ovládanie s ovládačmi alá Tesla. Chce to trochu cviku ale po pár jazdách som si zvykol.


Ako jazdí?
Toto rodinné SUV nie je žiadne žihadlo, ktoré by malo ohurovať okolie pri akcelerácii na križovatkách. Výkon 160 kW, resp. 217 koní, a zatiaľ výhradný pohon zadnej nápravy značí skôr komfortnú jazdu s predvídateľnými reakciami na riadenie, ktoré sa hodí primárne do mesta. Pri okreskách či diaľničných rýchlostiach je síce auto dostatočne pružné, no cítiť, že už blíži k svojej hranici (maximálna rýchlosť okolo 170 km/hod). Dynamická jazda v zákrutách vie auto mierne nakloniť a odozva na riadenie už slabne. Vzhľadom na charakter a cenu auta je to však absolútne v poriadku.
Pri parkovaní pomáha skvelá „360tka“ s transparentnou kapotou a naozaj kvalitnými kamerami. Vozidlo síce nemá predné parkovacie senzory, avšak túto absenciu si viete rozumne nahradiť a na tlačidlo na volante si nastaviť rýchle vyvolanie kamery na jedno stlačenie.

Rodinný Leapmotor je samozrejme vybavený všetkými modernými asistentmi na podporu jazdy, vrátane adaptívneho tempomatu s inteligentným asistentom rýchlosti či asistentom jazdy v zápche. Všetky fungujú podľa očakávaní, rovnako ako aj ich vypínanie výhradne skrz multimediálny systém, na čo si už musíme v dnešnej dobe žiaľ zvyknúť.

Nabíjanie a spotreba
Verzia BEV má batériu s LFP technológiou a využiteľnou kapacitou 69,9 kWh a deklarovaným dojazdom 424. Dlhodobo za 2 447 km má auto spotrebu 18 kWh / 100 km, čo matematicky znamená reálny dojazd okolo 390 km. Na tak priestranné auto to nie je zlé. Pri nabíjaní poskytuje C10 maximálny DC výkon okolo 80–85 kW, čo nie je nejako extrémne vysoká hodnota. Pozitívom ale na druhej strane je fakt, že tento výkon ponúka C10 stabilne až do cca 80% úrovne nabitia batérie. Komu by to bolo málo, tak začiatkom budúceho roka pribudnú aj 800 V verzie, ktoré prinesú výkony na úrovni cca 180 kW). Najrýchlejšie nabíjanie z 10% na 80 % trvá teda až cca 40 minút. Na druhej strane LFP batéria má reputáciu dlhej životnosti a odolnosti voči častému DC-nabíjaniu.


Cena a konkurencia
A tu je práve tá najsilnejšia zbraň C10 – Cenníková cena nižšej výbavy STYLE začína na sume 36 490 €, ktorú však uvádzací bonus dostane až na hranicu 34 990 €. Testovaný model Design má cenovku 38 490 €, resp. 36 990 € s uvádzacím bonusom. Výbornou správou je, že REEV verzia má rovnaké ceny! Takže ak niekoho trápi dojazd a nabíjanie, táto verzia mu zabezpečí papierových 974 km s čisto elektrickým dojazdom až 145 km. Značka teda prináša zaujímavú kombináciu pohonov pre jeden model a rozširuje tak cieľovú skupinu C10. Tá samozrejme môže zvoliť najpredávanejší elektromobil Tesla Model Y s vyšším dojazdom, rýchlejším nabíjaním no aj mierne vyššou cenovkou. Alternatíva je aj novinka BYD Seal U (cca 43 000 €) či „domáca“ Škoda Enyaq, ktorá začína na 40 000 €, no v plnej výbave až ďaleko za hranicou 50 000 €.

Verdikt
Leapmotor C10 prichádza do EÚ s podporou Stellantisu a útočí cenou a praktickosťou. Ak jazdíš prevažne v meste, chváliť budeš komfort, priestor a zmysluplnú výbavu. Naopak, ak si lámeš rekordy na rýchlonabíjačkách alebo chceš najnovšie 800 V kúzla, pozri sa na konkurenciu. Za dané peniaze však C10 (najmä v Design výbave) dáva v roku 2025 veľký zmysel – a to platí dvojnásobne, pretože môžeš využiť servisnú sieť Stellantisu na Slovensku.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku

Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov

Konzervatívci dali zbohom nafte. Susedia Slovenska už kupujú viac elektromobilov

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Demokrati zverejnili nové fotky z Epsteinovej pozostalosti. Je na nich aj Miroslav Lajčák
PREMIUM„Slovensko zostane len liahňou talentov a vidiekom Prahy,“ hovorí najmladšia profesorka na Karlovej univerzite

Trump vyzval českého premiéra Babiša na „neuveriteľné veci“, vrátane dohody o stíhačkách F-35

Lovestream 2026 odhalil prvého headlinera: Na Slovensko mieri jeden z najlegendárnejších britských umelcov

Rusko cvičí 350-tisíc vojakov pri hraniciach NATO, tvrdí nemecký expert. Litva tvrdenia odmieta
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
Nová TV stanica na Slovensko nepríde. Po veľkých plánoch prišlo vytriezvenie
Čína varuje svojho „úhlavného nepriateľa“: Prestaňte dávať zbrane do tejto krajiny, inak príde odveta
Historický moment na mori: Japonsko spúšťa prvú autonómnu osobnú loď na svete
Prísna regulácia AI narazila. Európska komisia urobila krok, ktorý nikto nečakal
Putin uráža európskych lídrov, Poľsko odpovedá ostrým nasadením Patriotov
Európska únia definitívne uzavrela kapitolu energetickej politiky. Plyn z Ruska dostal stopku
Nabíjačky budú mať priamo na diaľniciach. Nemci investujú miliardu eur do „elektrickej rarity“
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Demokrati zverejnili nové fotky z Epsteinovej pozostalosti. Je na nich aj Miroslav Lajčák
PREMIUM„Slovensko zostane len liahňou talentov a vidiekom Prahy,“ hovorí najmladšia profesorka na Karlovej univerzite

Trump vyzval českého premiéra Babiša na „neuveriteľné veci“, vrátane dohody o stíhačkách F-35

Lovestream 2026 odhalil prvého headlinera: Na Slovensko mieri jeden z najlegendárnejších britských umelcov

