Škoda odhalila koncept Vision O, ktorý jasne naznačuje, kam bude smerovať budúcnosť jej najpredávanejšieho modelu Octavia. Ikonický model čaká elektrická budúcnosť, čím česká automobilka reaguje na rastúci dopyt po dostupných elektromobiloch a zároveň sa prispôsobuje prísnym emisným nariadeniam Európskej únie.
V centre stojí praktickosť
Vision O stojí na vylepšenej platforme MEB+ koncernu Volkswagen, ktorá prináša dlhší dojazd, rýchlejšie nabíjanie aj vyššiu bezpečnosť batérií. Aj keď Škoda zatiaľ neodhalila podrobné technické parametre, už teraz je zrejmé, že koncept je predobrazom plne elektrickej Octavie, ktorá by sa mala do predaja dostať od roku 2028,
Dizajnovo sa Vision O pohybuje na hrane medzi súčasným jazykom značky a odvážnejším futuristickým poňatím, kde dominujú čisté línie a úzke svetlomety zvýrazňujúce elektrický charakter vozidla.
Interiér Škody Vision O prináša minimalistický a funkčný dizajn, ktorý sa sústreďuje na používateľa. Dominujú mu horizontálny displej a vertikálny dotykový panel v strede palubnej dosky, ktoré zjednodušujú ovládanie vozidla.
Skoda vision o
Vozidlo ponúka praktický priestor vrátane batožinového priestoru s objemom viac ako 650 litrov a niekoľko noviniek, ako je napríklad integrovaný chladiaci box alebo bezdrôtové nabíjanie.
Do výbavy pribudnú vylepšené asistenčné systémy a moderné softvérové funkcie, ktoré priblížia model k vyššiemu stupňu autonómnej jazdy. V hre je pritom aj dojazd až do 700 kilometrov na jedno nabitie v závislosti od verzie batérie.
Vo výrobe o tri roky
Octavia je ikonou značky už od roku 1996 a jej elektrická transformácia bude rozhodujúcim faktorom pre to, či si Škoda udrží pevné postavenie na európskom trhu aj po definitívnom prechode na elektromobilitu.
Kým model Enyaq cielil najmä na zákazníkov v segmente SUV, elektrická Octavia má osloviť omnoho širšie publikum, od rodín cez firemných používateľov až po vodičov, ktorí doteraz váhali s nákupom elektromobilu.
Sériová verzia elektrickej Octavie odvodená od konceptu Vision O by sa na trhu mohla objaviť okolo roku 2028. Presná cena zatiaľ nebola oficiálne stanovená, očakáva sa, že bude nastavená tak, aby konkurovala modelom Volkswagen ID.7 a Tesla Model 3. Ich cena sa v Európe pohybuje v rozmedzí približne 44 000 až 54 000 eur.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov

Konzervatívci dali zbohom nafte. Susedia Slovenska už kupujú viac elektromobilov

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny

Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Putin pritvrdil: Európskych lídrov označil za prasatá a pohrozil dobytím území silou
PREMIUMLegendárny slovenský výrobca vianočných gulí prišiel o 50 % zamestnancov. V globálnej kríze bojuje o prežitie

Rodičovský dôchodok sa od základu zmení. Polovica seniorov nedostane vôbec nič

Vládny špeciál premiéra Fica zostal po nehode v Bruseli uzemnený. Čaká na posúdenie výrobcom

NOVÝ PRIESKUM: Smer sa stabilizoval, Hlas ďalej klesá. Voľby by vyhrala táto strana
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
Čína varuje svojho „úhlavného nepriateľa“: Prestaňte dávať zbrane do tejto krajiny, inak príde odveta
Historický moment na mori: Japonsko spúšťa prvú autonómnu osobnú loď na svete
Prísna regulácia AI narazila. Európska komisia urobila krok, ktorý nikto nečakal
Putin uráža európskych lídrov, Poľsko odpovedá ostrým nasadením Patriotov
Európska únia definitívne uzavrela kapitolu energetickej politiky. Plyn z Ruska dostal stopku
Nabíjačky budú mať priamo na diaľniciach. Nemci investujú miliardu eur do „elektrickej rarity“
Zabezpečia „Východný štít“. Poľsko po 30 rokoch obnoví výrobu zákernej zbrane
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Putin pritvrdil: Európskych lídrov označil za prasatá a pohrozil dobytím území silou
PREMIUMLegendárny slovenský výrobca vianočných gulí prišiel o 50 % zamestnancov. V globálnej kríze bojuje o prežitie

Rodičovský dôchodok sa od základu zmení. Polovica seniorov nedostane vôbec nič

Vládny špeciál premiéra Fica zostal po nehode v Bruseli uzemnený. Čaká na posúdenie výrobcom




