Čínska automobilka SAIC uviedla prostredníctvom svojej značky MG Motor na trh novú generáciu modelu MG4. Predaje sa v domácej Číne spustili s cenou od 68 800 jüanov, čo je v prepočte približne 8 200 eur. Ide o nižšiu sumu než pri predpredaji, ktorý v auguste začínal na 73 800 jüanoch. Okrem priaznivejšej ceny sa ponuka rozšírila na päť verzií a prvýkrát zahŕňa aj variant s polo-tuhým (solid-state) akumulátorom, píše Electrive.

Zatiaľ nenapĺňa očakávania

Pri augustovom predpredaji automobilka uvádzala, že táto technológia sa na cestách objaví v roku 2025, no bez bližšieho dátumu. Teraz je známa minimálne cena – špeciálna verzia MG4 Anxin Edition stojí 102 800 jüanov (necelých 12 300 eur). Podľa portálu CN EV Post sa však v praxi už predáva so zľavou za 99 800 jüanov, teda približne 11 900 eur. Pre porovnanie, najdrahšia verzia s tradičným LFP akumulátorom stojí 96 800 jüanov (asi 11 600 eur).

Dá sa preto predpokladať, že polo-tuhý akumulátor zatiaľ neprináša zásadný prelom v dojazde. Miestne médiá odhadujú, že batéria vyvinutá startupom QingTao Energy podporovaným skupinou SAIC dosahuje energetickú hustotu 180 Wh/kg, pričom nie je jasné, či ide o hodnotu na úrovni článku alebo celého modulu.

nové MG
MG Motor

Pre porovnanie, akumulátory od WeLion, ktoré využíva Nio, dosahujú 261 Wh/kg pri 150 kWh balíku. Dojazd MG4 s polo-tuhým akumulátorom je podľa čínskeho štandardu CLTC udávaný na 537 kilometrov, čo je len mierne viac než 530 kilometrov pri najväčšom LFP balíku. Automobilka zatiaľ kapacitu ani nabíjacie parametre tohto akumulátora oficiálne nezverejnila.

Naopak, pri LFP verziách už parametre známe sú. Základná batéria s kapacitou 42,8 kWh ponúka dojazd 437 kilometrov a je dostupná v troch výbavách za 68 800, 76 800 a 83 800 jüanov. Druhá možnosť s kapacitou 53,9 kWh má dojazd 530 kilometrov a stojí 96 800 jüanov. Nabitie z 30 na 80 percent má zvládnuť za 20 minút.

Príde aj do Európy

Technicky stojí novinka na elektrickej platforme E3 od SAIC. Poháňa ju synchrónny elektromotor s permanentnými magnetmi, ktorý ponúka maximálny výkon 120 kW a krútiaci moment 250 Nm. Najvyššia rýchlosť dosahuje 160 km/h. Rozmery vozidla sú 4,40 m na dĺžku, 1,84 m na šírku a 1,55 m na výšku, pričom rázvor činí 2,75 m. Oproti predchádzajúcej generácii ide o citeľne väčší automobil.

MG4 má za sebou pomerne krátku, no dynamickú históriu. Prvýkrát sa objavil v roku 2022, spočiatku ešte pod názvom MG Mulan, ako prvý elektromobil značky na špeciálne vyvinutej platforme MSP. Dovtedy totiž MG stavalo svoje elektromobily len na základe spaľovacích modelov. V Európe si MG4 rýchlo našiel silné postavenie a stal sa jedným z najpredávanejších čínskych elektromobilov, zatiaľ čo domáci záujem zostal slabší. Aj preto automobilka namiesto plánovaného faceliftu pripravila úplne novú generáciu.

Hoci predaj novej verzie sa začal iba v Číne, MG4 čoskoro zamieri aj na európske trhy, ktoré pre značku zostávajú kľúčové. Presné ceny pre Európu však zatiaľ oznámené neboli.

Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP