Automobilky milujú hovoriť o tom, ako ich značky oslovujú mladých zákazníkov. Stačí si spomenúť na to, keď Dodge pred pár rokmi tvrdil, že má najmladších klientov v odvetví, alebo keď Ferrari v marci hlásilo, že až 40 % jeho nových zákazníkov patrí vekovo do kategórie pod štyridsať rokov. Pre značky je to spôsob, ako sa udržať „cool“ – nikto nechce, aby sa ich showroomy naplnili len budúcimi dôchodcami. Zdá sa však, že divízia koncernu Toyoty rieši presne opačný problém, informuje Motor1.

Obrovské rozdiely

Pre Lexus však táto stratégia môže byť náročná. Najnovšia správa od S&P Global Mobility, ktorá porovnala zákazníkov značiek Lexus, BMW a Mercedes-Benz, odhalila výrazné demografické rozdiely, najmä čo sa týka veku. Priemerný vek kupujúcich Lexus za obdobie od októbra 2024 do januára 2025 bol až 57,6 roka. V porovnaní s priemerom luxusného segmentu, ktorý je 54 rokov, ide o citeľný rozdiel. Pre porovnanie, priemerný vek zákazníkov Mercedesu je 55,7 roka, zatiaľ čo BMW sa drží bližšie k priemeru s 54,3 roka.

Nie je to však len o veku. Lexus má aj „príjmový problém“. Až 47 % jeho zákazníkov patrí do skupiny domácností, ktoré zarábajú menej ako 150-tisíc dolárov ročne. Na opačnom konci spektra stojí BMW, kde takmer 65 % zákazníkov pochádza z domácností s príjmom nad touto hranicou. To naznačuje, že Lexus častejšie oslovuje kupujúcich s nižším príjmom v porovnaní s ostatnými značkami v prémiovom segmente.

lexus na ceste
Lexus

Na číslach sa to zatiaľ neodrazilo

Aj napriek týmto číslam sa však Lexusu darí z hľadiska predaja viac než dobre. V prvom kvartáli roka 2025 dosiahla značka nárast predaja o 5,8 %, čím si zabezpečila najlepší prvý štvrťrok v histórii. Tento úspech nadväzuje na rekordný rok 2024, keď Lexus dosiahol najvyššie predaje od svojho vzniku. Vyzerá to tak, že starší zákazníci síce nie sú najžiadanejší z hľadiska brandingu, ale rozhodne sú ochotní míňať.

Zaujímavým demografickým zistením zo správy je aj to, že Lexus má prekvapivo silné zastúpenie žien medzi svojimi zákazníkmi. Až 50,4 % nových majiteľov áut tejto značky boli ženy, čo je nadpriemer v segmente luxusných vozidiel, kde nežnejšie pohlavie tvorí len 40,6 % zákazníkov. Naopak, u BMW dominujú muži, ktorí tvoria viac ako 61 % zákazníkov, čo je o 1,9 percenta nad trhovým priemerom.

Čítajte viac z kategórie: Tech

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP