Automobilový svet občas prináša príbehy, ktoré plne odrážajú nepredvídateľnosť tohto odvetvia. Jedným z nich je osud BMW i16. Športový hybrid bolo údajne „na 95 % hotové“, keď sa BMW rozhodlo projekt zastaviť. Na zabudnutý koncept upozornil portál Motor1.

Nedokončená ikona

BMW i16 malo byť priamym nástupcom i8, inšpirovaným legendárnym modelom M1. Pod vedením šéfa dizajnu Domagoja Dukeca bol tento model navrhnutý ako hybridné športové auto s motorom umiestneným uprostred. Na rozdiel od svojho predchodcu i8, ktorý ponúkal výkon 369 koní, i16 plánovalo priniesť výrazný nárast na približne 560 koní, vďaka hybridnej pohonnej jednotke so štvorvalcovým motorom.

Pripravované i16 bolo postavené na vylepšenej architektúre modelu i8 a cieľom bolo, aby konkurovalo špičke športových áut, ako je Porsche 911. Podľa Dukeca bolo auto nielen po estetickej, ale aj po technickej stránke blízko finálnej produkcii, pričom plánované uvedenie na trh malo byť už v roku 2022. Teda krátko po ukončení výroby i8.

Pandémia alebo prioritizácia SUV?

Oficiálnym dôvodom ukončenia projektu bola pandémia COVID-19, ktorá narušila množstvo plánov automobilového priemyslu. Napriek tomu viacerí odborníci poukazujú na iný zásadný faktor – internú konkurenciu v rámci BMW.

Spoločnosť nakoniec presunula zdroje vyčlenené na vývoj i16 do iného projektu, konkrétne do modelu XM – plug-in hybridného SUV. Rozhodnutie to bolo vcelku logické, keďže SUV dominujú trhu a prinášajú vyššie zisky než tradičné športové autá.

Steve Saxty, autor a historik BMW, vysvetlil, že firma musela urobiť strategické rozhodnutie medzi i16 a XM. Hoci XM bolo predstavené ako nový vlajkový model divízie M, jeho prijatie bolo rozpačité. Predaje modelu XM za posledný rok poklesli o 30 % a spoločnosť už zvažuje jeho vyradenie z ponuky.

BMW

Trendy a budúcnosť športových áut

Rozhodnutie o zrušení BMW i16 odráža meniace sa preferencie zákazníkov. Dopyt po SUV a elektrických modeloch vytláča tradičné športové autá na okraj záujmu, čo výrobcov núti prispôsobovať svoje produktové portfóliá.

Napriek tomu však nádej na nový superšportiak od BMW pretrváva. Saxty naznačil, že v BMW neustále prebiehajú diskusie o možných vysokovýkonných modeloch. „Každý deň niekto v BMW navrhne nové M1,“ poznamenal. To naznačuje, že duch inovácií a výkonu v BMW nezanikol, hoci sa momentálne orientuje iným smerom.

BMW

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú