Volkswagen vyrába v súčasnosti elektrický model ID. Buzz vo svojom hlavnom závode v Hannoveri v Nemecku. Lenže už onedlho sa to môže zmeniť. Nemecká spoločnosť údajne zvažuje presun časti alebo celej výroby tohto populárneho vanu do Poznane v Poľsku. Tieto informácie najprv zverejnil miestny nemecký denník Hannoversche Allgemeine a neskôr ich nepriamo potvrdila spoločnosť.

Na otázky tlačovej agentúry dpa Volkswagen uviedol, že aktuálne prebieha analýza viacerých scenárov, avšak konečné rozhodnutie zatiaľ nepadlo. Hovorca nekomentoval, či je medzi zvažovanými možnosťami aj čiastočný alebo úplný presun výroby.

Nové investície a slabší predaj

Hannoverský závod v lete 2024 investoval do modernizácie výrobných liniek, aby dokázal vyrábať ďalšie varianty modelu ID. Buzz. Od konca júla sa tam vyrábajú dva kľúčové modely: plne elektrický ID. Buzz a T7 Multivan, pričom každý má vlastnú výrobnú linku. Elektrická línia ponúka aj predĺženú verziu ID. Buzz a športový variant GTX s pohonom všetkých štyroch kolies.

Avšak predaje ID. Buzz výrazne zaostávajú za očakávaniami. Pôvodný cieľ Volkswagen stanovil na 130 000 vozidiel ročne, no v prvej polovici roka 2024 bolo dodaných menej ako 15 000 kusov. Tieto čísla ovplyvnili aj samotnú výrobu – v závode aktuálne fungujú iba denné smeny, pričom nočné s príplatkami neboli potrebné.

Volkswagen

Výzvy pre závod v Hannoveri

Hannoverská továreň čelí problémom s nevyužitou kapacitou. Po ukončení výroby modelu T6.1 sa T7 Multivan a ID. Buzz nedokázali postarať o plnú prevádzku. Situáciu komplikuje aj fakt, že nasledujúca generácia dodávok sa má vyrábať v Turecku v spolupráci s Fordom, vrátane elektrických verzií.

Očakávané rozšírenie výroby pre iné značky koncernu Volkswagen, ako napríklad luxusné elektrické modely Bentley a Audi v rámci projektu Artemis, sa taktiež neuskutoční. Plány na výrobu „batériového kupé“ pre Porsche v Hannoveri boli zrušené.

Volkswagen

Atmosféra medzi zamestnancami a odbormi

Možný presun časti alebo celej výroby modelu ID. Buzz do Poľska predstavuje vážny úder pre závod v Hannoveri. Už teraz je kapacita továrne poddimenzovaná a ďalší presun by mohol ohroziť jej budúcnosť. V kontexte nedávnych vyhlásení vedenia Volkswagenu o plánoch zatvoriť niekoľko nemeckých závodov je nálada medzi zamestnancami napätá.

V pondelok začína štvrté kolo kolektívneho vyjednávania, kde sa očakáva diskusia o ďalšom osude závodu. Či Volkswagen nakoniec rozhodne o presune výroby, ostáva nateraz otvorenou otázkou, no pre Hannover by to mohlo znamenať stratu jednej z posledných nosných modelových radov.

Nový Volkswagen Passat deviatej generácie

Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP