Volkswagen zachraňuje čo sa dá. Jeho elektromobil je prepadák, výrobu presunie do prekvapivého štátu
Volkswagen vyrába v súčasnosti elektrický model ID. Buzz vo svojom hlavnom závode v Hannoveri v Nemecku. Lenže už onedlho sa to môže zmeniť. Nemecká spoločnosť údajne zvažuje presun časti alebo celej výroby tohto populárneho vanu do Poznane v Poľsku. Tieto informácie najprv zverejnil miestny nemecký denník Hannoversche Allgemeine a neskôr ich nepriamo potvrdila spoločnosť.
Na otázky tlačovej agentúry dpa Volkswagen uviedol, že aktuálne prebieha analýza viacerých scenárov, avšak konečné rozhodnutie zatiaľ nepadlo. Hovorca nekomentoval, či je medzi zvažovanými možnosťami aj čiastočný alebo úplný presun výroby.
Nové investície a slabší predaj
Hannoverský závod v lete 2024 investoval do modernizácie výrobných liniek, aby dokázal vyrábať ďalšie varianty modelu ID. Buzz. Od konca júla sa tam vyrábajú dva kľúčové modely: plne elektrický ID. Buzz a T7 Multivan, pričom každý má vlastnú výrobnú linku. Elektrická línia ponúka aj predĺženú verziu ID. Buzz a športový variant GTX s pohonom všetkých štyroch kolies.
Avšak predaje ID. Buzz výrazne zaostávajú za očakávaniami. Pôvodný cieľ Volkswagen stanovil na 130 000 vozidiel ročne, no v prvej polovici roka 2024 bolo dodaných menej ako 15 000 kusov. Tieto čísla ovplyvnili aj samotnú výrobu – v závode aktuálne fungujú iba denné smeny, pričom nočné s príplatkami neboli potrebné.

Výzvy pre závod v Hannoveri
Hannoverská továreň čelí problémom s nevyužitou kapacitou. Po ukončení výroby modelu T6.1 sa T7 Multivan a ID. Buzz nedokázali postarať o plnú prevádzku. Situáciu komplikuje aj fakt, že nasledujúca generácia dodávok sa má vyrábať v Turecku v spolupráci s Fordom, vrátane elektrických verzií.
Očakávané rozšírenie výroby pre iné značky koncernu Volkswagen, ako napríklad luxusné elektrické modely Bentley a Audi v rámci projektu Artemis, sa taktiež neuskutoční. Plány na výrobu „batériového kupé“ pre Porsche v Hannoveri boli zrušené.

Atmosféra medzi zamestnancami a odbormi
Možný presun časti alebo celej výroby modelu ID. Buzz do Poľska predstavuje vážny úder pre závod v Hannoveri. Už teraz je kapacita továrne poddimenzovaná a ďalší presun by mohol ohroziť jej budúcnosť. V kontexte nedávnych vyhlásení vedenia Volkswagenu o plánoch zatvoriť niekoľko nemeckých závodov je nálada medzi zamestnancami napätá.
V pondelok začína štvrté kolo kolektívneho vyjednávania, kde sa očakáva diskusia o ďalšom osude závodu. Či Volkswagen nakoniec rozhodne o presune výroby, ostáva nateraz otvorenou otázkou, no pre Hannover by to mohlo znamenať stratu jednej z posledných nosných modelových radov.
Nový Volkswagen Passat deviatej generácie
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi

Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok

Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala" na čisté EV

Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”

Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Keď Buffett sedí na hotovosti a Zuckerberg stavia bunker, niečo sa deje. Miliardári sa pripravujú na kolaps
PREMIUMFinančná expertka otvorene: Budúci vývoj akcií nevie predpovedať nik, toto sú pravidlá správneho investovania (ROZHOVOR)

Experti varujú: Vírus H5 má potenciál spustiť globálnu pandémiu. Úmrtnosť je 48 % a nemáme proti nemu imunitu

Slovenský šport prišiel o legendu. Zomrel šampión dráhovej cyklistiky a kulturistiky

Snehová búrka mieri na Európu. Slovensko pocíti jej prvé príznaky už o pár dní
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- Jeho palivo je zadarmo. Známa značka stvorila vozidlo s kurióznym, no geniálnym pohonom
-
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Jeho palivo je zadarmo. Známa značka stvorila vozidlo s kurióznym, no geniálnym pohonom
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii
Technologická elita zažije prudký skok. OSN vydala zdrvujúce varovanie o umelej inteligencii
Analytik: Mýtus o „veľkej ruskej ofenzíve“ sa rozpadol. Kľúčový faktor donúti Rusko rokovať o mieri
Slovensko zažíva zlom v mobilných sieťach. 5G pokrytie populácie šokujúco vystrelilo
Temu a Shein to majú spočítané. Ich veľký konkurent chystá v Európe nečakaný zvrat
Obrovská blamáž nemeckej armády. Z kamióna ukradli 20-tisíc kusov munície
Susedná krajina sa stáva vesmírnou veľmocou. Ich satelity už na Zem posielajú prvé dáta
Európa stojí pred najdrahším rozhodnutím desaťročia. Ak nepomôže Ukrajine, stratí 1,8 bilióna dolárov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Keď Buffett sedí na hotovosti a Zuckerberg stavia bunker, niečo sa deje. Miliardári sa pripravujú na kolaps
PREMIUMFinančná expertka otvorene: Budúci vývoj akcií nevie predpovedať nik, toto sú pravidlá správneho investovania (ROZHOVOR)

Experti varujú: Vírus H5 má potenciál spustiť globálnu pandémiu. Úmrtnosť je 48 % a nemáme proti nemu imunitu

Slovenský šport prišiel o legendu. Zomrel šampión dráhovej cyklistiky a kulturistiky




