Toto si ešte nevidel. Volkswagen začne vyrábať elektrické vozidlo, ktoré nasýti Afriku
Niekedy má človek pocit, že sa mu skrátka sníva. Automobilky dokážu vymyslieť a zostrojiť hocičo, lenže slávny Volkswagen posunul túto na novú úroveň. Jeho pobočka v Afrike – Volkswagen Group Africa – spustila výrobu moderného elektrického traktora vo svojej multifunkčnej továrni v Gashore, Rwande.
Tento krok je súčasťou ambiciózneho projektu GenFarm, ktorý má podporiť udržateľné a nízkoemisné poľnohospodárske iniciatívy v regióne. O téme informoval Electrek.
Elektrifikácia poľnohospodárstva
Nový elektrický traktor od Volkswagenu je kľúčovým prvkom „holistického ekosystému“ elektrifikovanej poľnohospodárskej techniky. Tento systém má byť zavedený v odľahlých oblastiach Afriky, kde je dostupnosť fosílnych palív aj elektriny často obmedzená. Projekt si kladie za cieľ poskytovať spoľahlivé a ekologické riešenia pre vidiecke komunity.
„Rwanda je pre nás kľúčovým rastovým trhom. Tento projekt demonštruje náš záväzok k udržateľným praktikám a zdôrazňuje našu schopnosť poskytovať mobilitné riešenia nielen pre mestské, ale aj pre vidiecke komunity,“ uviedla Martina Biene, predsedníčka a generálna riaditeľka Volkswagen Group Africa.

Technické parametre
Elektrický traktor disponuje motorom s výkonom 20 kW (27 koní) a energiu čerpá z 32 kWh vymeniteľnej batérie. Tieto batérie sa nabíjajú alebo vymieňajú v tzv. „Empowerment Huboch“, čo minimalizuje prestoje pri práci. Hoci batérie nie je možné rýchlo nabíjať cez DC stanice, ich výmena má byť dostatočne efektívnym riešením.
Projekt GenFarm, ktorý Volkswagen spustil v spolupráci s vládou Rwandy, plánuje poskytovať nielen poľnohospodársku techniku, ale aj mobilitné služby na prepravu tovaru a ľudí. Elektrický traktor má pomôcť znížiť ekologickú záťaž poľnohospodárstva, ktoré momentálne tvorí až 25 % národného HDP Rwandy.
Lekcia pre Európu?
Hoci je projekt zameraný na Afriku, otázka využitia podobných riešení by mohla rezonovať aj na Slovensku. Moderné a ekologické technológie by mohli spraviť poľnohospodárstvo atraktívnejším, najmä pre mladších ľudí, a pomôcť riešiť problém nedostatku farmárov.
Volkswagen týmto krokom ukazuje, že elektrifikácia nemusí byť obmedzená len na automobily a môže priniesť pozitívny dopad aj do sektorov, ktoré sú často technologicky zanedbávané. Africká iniciatíva tak môže byť inšpiráciou pre udržateľné inovácie aj na iných kontinentoch.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Vydržia až 40 rokov a ponúknu dojazd 1000 km. Slávna automobilka oznámila nasadenie revolučných batérií

Európski experti testovali batérie 28 500 hybridov: Rozdiely medzi značkami sú obrovské, toto je kráľ

Čína má plán, ktorý zatvorí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, experti sú nadšení

Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)

Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými" palivami, vieme kedy
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Neurovedkyňa po 20 rokoch výskumu varuje: 12 TOP návykov, ktoré sabotujú tvoj mozog, mentálnu silu aj odolnosť

Obľúbená lyžiarska destinácia Slovákov zavádza prísne pravidlo: Porušenie môže stáť 200 €

Zažili raketový rast, teraz prišiel útlm. Zisky spoločnosti padli o 80 %

Covid-19 mení svoju tvár: Epidemiológ varuje pred prekvapivými príznakmi, mýlime si ho s virózou

Veľká zmena v sociálnych odvodoch: Budeš ich platiť, aj keď budeš práceneschopný či počas materskej
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Európski experti testovali batérie 28 500 hybridov: Rozdiely medzi značkami sú obrovské, toto je kráľ
- Čína má plán, ktorý zatvorí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, experti sú nadšení
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Automobilky majú veľkú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Čína má plán, ktorý zatvorí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, experti sú nadšení
- Európski experti testovali batérie 28 500 hybridov: Rozdiely medzi značkami sú obrovské, toto je kráľ
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
-
- Automobilky majú veľkú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
Až príliš veľa Slovákov sa správa nezodpovedne. Pri kúpe „jazdenky“ opakujeme tú istú chybu
Predseda ÚRSO: Slovensko bude závislé na plyne, len za oveľa vyššiu cenu. Zdražovanie zatiaľ nečaká
EÚ robí krok, ktorý sa kedysi zdal nemysliteľný. Nový plán má zmeniť chod automobilového priemyslu
OFICIÁLNE: Ryanair mení spôsob nastupovania do lietadiel, cestujúci budú potrebovať aplikáciu
Zrážke vlakov pri Pezinku sa dalo predísť. Odborníci vidia problém v inštalácii kľúčovej technológie
Klimatická kríza núti milióny ľudí urobiť nepríjemnú vec. Experti varujú pred začarovaným kruhom
Raketa najväčšieho konkurenta Elona Muska neodštartovala. Dôvod je pragmatický
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Neurovedkyňa po 20 rokoch výskumu varuje: 12 TOP návykov, ktoré sabotujú tvoj mozog, mentálnu silu aj odolnosť

Obľúbená lyžiarska destinácia Slovákov zavádza prísne pravidlo: Porušenie môže stáť 200 €

Zažili raketový rast, teraz prišiel útlm. Zisky spoločnosti padli o 80 %

Covid-19 mení svoju tvár: Epidemiológ varuje pred prekvapivými príznakmi, mýlime si ho s virózou

