Vplyv prílivu čínskych automobiliek na európske a tiež iné trhy je čoraz väčší. Týka sa to aj našich automobiliek, o ktorých sme si dlho mysleli, že majú neporaziteľnú pozíciu. Ako teraz upozorňuje nemecký portál deraktionaer.de, investori sa starých známych automobiliek v Európe čoraz väčšmi štítia a prikláňajú sa viac na stranu čínskych či dokonca amerických spoločností.

Európa zaspala dobu, sme poriadne pozadu

Jednou z automobiliek, ktoré majú s investíciami problém, je aj legendárne nemecké BMW, ktoré ponúka len málo elektromobilov a ešte menej z nich je v cenovo dostupných hladinách. Práve tam sa však skrýva najväčšia sila čínskych automobiliek, ktoré ponúkajú čoraz viac elektrických áut, ktorých nízkym cenám nedokáže Európa konkurovať, a to dokonca ani v prípade, že na ne budú uvalené už tak kontroverzné clá.

BMW sa sťažuje napríklad na plánovaný zákaz spaľovacích motorov, avšak realita je taká, že európski výrobcovia áut jednoducho zaspali dobu a neinovovali dostatočne smerom k elektromobilite. Na druhej strane Číne sa podarilo vyvinúť technológie potrebné na stavbu pomerne lacných a napriek tomu atraktívnych elektrických áut so slušným dojazdom.

Google screenshot

To, samozrejme, neznamená, že nemajú čínske autá aj neférovú výhodu a to v podobe vládnych dotácií na export či lacnejšej pracovnej sily. A aj keď je cena zrejme tým najsilnejším faktorom pri kúpe nového auta, mnohí by boli ochotní kúpiť domácu značku aj v prípade, že by bola drahšia.

ČLÁNOK POKRAČUJE NA ĎALŠEJ STRANE ->>>

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú