Budúcnosť je zjavne elektrická, čo už si postupne začínajú štáty a automobilky uvedomovať. Nevedno, či to je len prechodný krok k niečomu ešte čistejšiemu – zrejme áno – no všetci už vo veľkom elektrifikujú. Od osobných vozidiel, cez ťažké pracovné stroje až po autobusy. Všetka infraštruktúra sa vyvíja, od batérií až po nabíjanie. A práve o novej technológii nabíjania informoval portál Electrive.

Nabíjanie na trase BRT v Haife

Izraelská spoločnosť Electreon spolupracuje s agentúrou TransIsrael na zavedení bezdrôtového nabíjania elektrických autobusov v meste Haifa. Projekt kombinuje stacionárne induktívne nabíjacie stanice na koncových zastávkach s dynamickým nabíjaním priamo počas jazdy, čím sa predlžuje dojazd a efektívnosť autobusov na elektrický pohon.

Nabíjacie stanice budú inštalované pozdĺž 104-kilometrovej siete liniek systému BRT (Bus Rapid Transport), ktorá umožňuje rýchlejšiu prepravu vďaka samostatným jazdným pruhom pre autobusy, čím sa znižuje riziko meškaní v dôsledku premávky.

LinkedIn/Electreon

Napriek veľkosti celej siete bude nabíjaním počas jazdy vybavená iba malá časť, konkrétne 1,6 kilometra, zatiaľ čo väčšina nabíjania sa bude uskutočňovať v stacionárnych nabíjačkách na konečných zastávkach.

Zvýši efektivitu, zníži závislosť na nočnom nabíjaní

V súčasnosti sa elektrické autobusy v Haife nabíjajú len cez noc v depách, čo obmedzuje ich využiteľnosť počas dňa. Vďaka kombinácii stacionárneho a dynamického bezdrôtového nabíjania by sa však prevádzková doba autobusov mohla výrazne predĺžiť.

Electreon poskytne infraštruktúru a starostlivosť o celý systém vrátane inštalácie, prevádzky a údržby, čo si vyžiada investíciu približne 4,2 milióna dolárov na obdobie troch rokov. Ak sa projekt osvedčí, existuje možnosť rozšírenia systému na ďalšie linky a predĺženie zmluvy o dva roky.

Budúcnosť bezdrôtového nabíjania v hromadnej doprave

 „Ako líder inovatívnych dopravných riešení je Cross Israel Highway priekopníkom v integrácii dynamického a stacionárneho bezdrôtového nabíjania v rámci prvého izraelského systému Bus Rapid Transit (BRT), siete Metronit. Táto integrácia predĺži časy elektrických, ale servisných služieb, umožní rozšírenie a optimalizáciu vozového parku a zvýši kvalitu služieb, čím cestujúcim ponúkne efektívnejšiu, pohodlnejšiu a ekologickejšiu jazdu,“ vyjadril sa Dan Shenbach, generálny riaditeľ TransIsrael.

CEO Electreon, Oren Ezer, tiež vysvetľuje, že technológia dynamického nabíjania je ideálna pre siete BRT ako Metronit v Haife, pretože predlžuje dojazd vozidiel, znižuje potrebu veľkých batérií a znižuje záťaž na nabíjacie stanice v depe. Electreon podobné projekty realizuje aj v Nórsku a dúfa, že sa technológia stane štandardom nielen v Izraeli, ale aj na medzinárodnej úrovni, kde BRT systémy získavajú na popularite.

Projekt v Haife bude okrem iného hodnotený aj z pohľadu návratnosti investície, keďže celoplošná implementácia by mohla byť nákladnejšia než tradičné nabíjacie riešenia.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú