Ako sme ťa informovali prostredníctvom samostatného článku, nemecký výrobca automobilov Volkswagen nedávno oznámil zamestnancom, že uvažuje o zatvorení najmenej troch svojich závodov v Nemecku. Toto rozhodnutie prichádza v období, keď automobilka čelí čoraz náročnejším podmienkam na trhu. Zároveň však čelí tlaku zo strany zamestnancov, ktorí vyjadrili svoje znepokojenie.
Zatvára sa aj v Belgicku
Najnovšie správy však ukazujú, že zatváranie závodov sa nedotkne len Nemecka. Ako totiž informuje portál Electrek, spoločnosť totiž oficiálne potvrdila zatvorenie aj belgickej továrne v Bruseli. Práve tam sa vyrába elektrický model Audi Q8 E-Tron. Zdá sa však, že produkcia sa v danej fabrike zastaví až 28. februára 2025.

Už septembri Volkswagen naznačil, že by chcel pre bruselský závod nájsť nového vlastníka a zároveň oznámil koniec produkcie modelu Q8 E-Tron. Hoci o prevzatie továrne prejavilo záujem až 26 potenciálnych investorov, vedenie automobilky uviedlo, že žiadny z nich nepredložil riešenie, ktoré by fabrike zabezpečilo budúcnosť. Vzhľadom na to, že tento krok pripraví o prácu približne 3 000 zamestnancov, vznikla vlna odporu.
Tento mesiac tak v Bruseli vyšlo do ulíc tisíce nespokojných ľudí, ktorí sú proti zatvoreniu závodu. Odborári upozornili, že problém nie je v neochote spotrebiteľov nakupovať elektromobily, ale v tom, že automobilky sa zameriavajú na drahé modely, ktoré si bežný spotrebiteľ nemôže dovoliť. Audi Q8 E-Tron s cenou začínajúcou na približne 80 000 eur je totiž pre väčšinu ľudí absolútne nedostupný.
Dotkne sa aj Slovenska?
O reakciu na vývoj situácie v Nemecku sme oslovili aj domáci Volkswagen Slovakia a.s., ktorý prevádzkuje výrobný závod značky v Bratislave a je jedným z najdôležitejších zamestnávateľov na Slovensku.
„Citlivo vnímame náročnú globálnu situáciu v automobilovom priemysle a aktivity v značke Volkswagen v súvislosti s výkonnostným programom na zlepšenie výsledkov. V slovenských závodoch sa zameriavame na to, aby sme boli prostredníctvom optimalizácie procesov a prísnej disciplíny v oblasti nákladov naprieč všetkými nákladovými štruktúrami v podniku spoľahlivým a konkurencieschopným partnerom pre koncern a značku Volkswagen, a zároveň stabilným partnerom pre našich zamestnancov. Toto nastavenie potvrdzuje aj nová kolektívna zmluva platná od 1. septembra tohto roka, ktorá prispieva k zachovaniu atraktivity Volkswagen Slovakia ako zamestnávateľa, tak aj ako závodu samotného v celokoncernovej konkurencii. Nová kolektívna zmluva zároveň prináša každoročné zvyšovanie tarifných tried a atraktívnejšie odmeňovanie lojality zamestnancov počas doby platnosti novej kolektívnej zmluvy.“ Uviedla vo vyjadrení hovorkyňa závodu Mgr. Lucia Kovarovič Makayová.
Viac informácií nájdeš v samostatnom článku.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Automobilová dohoda storočia: BMW sa spojí so Samsungom, aby svet urýchlene prešiel na elektromobily

Elektromobil si dobiješ za jazdy, zadarmo a pri výkone 300 kW. Európsky štát postavil „zázračnú" cestu

Veľká zmena v STK: Slovensko ide proti EÚ. Tisíce vodičov sa potešia, no pozor na túto „pascu“

Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky

TEST: Dojazd cez 400 km za prekvapivo nízku cenu. Na tento čínsky elektromobil nikdy nezabudnem
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Jedna z TOP cestoviek skolabovala. Ruší všetky zájazdy, dovolenky si u nej objednávali nielen Slováci
PREMIUMChatGPT ani umelá inteligencia nie sú našimi priateľmi. Dávaj si pozor, takto ohrozujú vývoj detí

Vedci odhalili tajomstvo 200-ročnej veľryby, ktorá nestarne a nemá rakovinu. Jej bunky opravuje „studený“ proteín

Slovenka Petra začala investovať v 24 rokoch. Dnes je z nej vďaka jasnej a dlhodobej stratégii multimilionárka

Chyba v zákone mohla zamestnancom zdvojnásobiť výplaty. Ministerstvo musí rýchlo konať
- 24 hod
 - 48 hod
 - 7 dní
 
- 
					
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
 - Elektromobil si dobiješ za jazdy, zadarmo a pri výkone 300 kW. Európsky štát postavil „zázračnú“ cestu
 - Veľká zmena v STK: Slovensko ide proti EÚ. Tisíce vodičov sa potešia, no pozor na túto „pascu“
 - Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
 - VIDEO: Zbláznila sa Čína? Neuveríš, čím pokryli celé pohorie
 
 - 
					
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
 - Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
 - VIDEO: Zbláznila sa Čína? Neuveríš, čím pokryli celé pohorie
 - O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
 - Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
 
 - 
				
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
 - Pochopili, že ubližujú sami sebe. Bohatá krajina chce okamžite zrušiť clá na elektromobily z Číny
 - Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
 - VIDEO: Zbláznila sa Čína? Neuveríš, čím pokryli celé pohorie
 - Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
 
 
Slovensko kleslo v prestížnom rebríčku. Naša ekonomika v oblasti digitalizácie stagnuje, v tomto sme však prví na svete
Staneme sa energetickou veľmocou? V ideálnej oblasti Slovenska má vyrásť až 17 elektrárni
Kým Ukrajina bojuje, EÚ veselo dováža veľkú komoditu z Ruska. Nemec žiada okamžitý zákaz
Minister Smeru-SD v tom má jasno: Emisný systém je nezmyselný, EÚ stráca konkurencieschopnosť
Trump obvinil dve veľmoci z tajných jadrových testov. USA plánujú vlastné skúšky, experti sú zaskočení
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Jedna z TOP cestoviek skolabovala. Ruší všetky zájazdy, dovolenky si u nej objednávali nielen Slováci
PREMIUMChatGPT ani umelá inteligencia nie sú našimi priateľmi. Dávaj si pozor, takto ohrozujú vývoj detí

Vedci odhalili tajomstvo 200-ročnej veľryby, ktorá nestarne a nemá rakovinu. Jej bunky opravuje „studený“ proteín

Slovenka Petra začala investovať v 24 rokoch. Dnes je z nej vďaka jasnej a dlhodobej stratégii multimilionárka

				
				
                
				
				
				