Ako sme ťa informovali prostredníctvom samostatného článku, nemecký výrobca automobilov Volkswagen nedávno oznámil zamestnancom, že uvažuje o zatvorení najmenej troch svojich závodov v Nemecku. Toto rozhodnutie prichádza v období, keď automobilka čelí čoraz náročnejším podmienkam na trhu. Zároveň však čelí tlaku zo strany zamestnancov, ktorí vyjadrili svoje znepokojenie.
Zatvára sa aj v Belgicku
Najnovšie správy však ukazujú, že zatváranie závodov sa nedotkne len Nemecka. Ako totiž informuje portál Electrek, spoločnosť totiž oficiálne potvrdila zatvorenie aj belgickej továrne v Bruseli. Práve tam sa vyrába elektrický model Audi Q8 E-Tron. Zdá sa však, že produkcia sa v danej fabrike zastaví až 28. februára 2025.
Už septembri Volkswagen naznačil, že by chcel pre bruselský závod nájsť nového vlastníka a zároveň oznámil koniec produkcie modelu Q8 E-Tron. Hoci o prevzatie továrne prejavilo záujem až 26 potenciálnych investorov, vedenie automobilky uviedlo, že žiadny z nich nepredložil riešenie, ktoré by fabrike zabezpečilo budúcnosť. Vzhľadom na to, že tento krok pripraví o prácu približne 3 000 zamestnancov, vznikla vlna odporu.
Tento mesiac tak v Bruseli vyšlo do ulíc tisíce nespokojných ľudí, ktorí sú proti zatvoreniu závodu. Odborári upozornili, že problém nie je v neochote spotrebiteľov nakupovať elektromobily, ale v tom, že automobilky sa zameriavajú na drahé modely, ktoré si bežný spotrebiteľ nemôže dovoliť. Audi Q8 E-Tron s cenou začínajúcou na približne 80 000 eur je totiž pre väčšinu ľudí absolútne nedostupný.
Dotkne sa aj Slovenska?
O reakciu na vývoj situácie v Nemecku sme oslovili aj domáci Volkswagen Slovakia a.s., ktorý prevádzkuje výrobný závod značky v Bratislave a je jedným z najdôležitejších zamestnávateľov na Slovensku.
„Citlivo vnímame náročnú globálnu situáciu v automobilovom priemysle a aktivity v značke Volkswagen v súvislosti s výkonnostným programom na zlepšenie výsledkov. V slovenských závodoch sa zameriavame na to, aby sme boli prostredníctvom optimalizácie procesov a prísnej disciplíny v oblasti nákladov naprieč všetkými nákladovými štruktúrami v podniku spoľahlivým a konkurencieschopným partnerom pre koncern a značku Volkswagen, a zároveň stabilným partnerom pre našich zamestnancov. Toto nastavenie potvrdzuje aj nová kolektívna zmluva platná od 1. septembra tohto roka, ktorá prispieva k zachovaniu atraktivity Volkswagen Slovakia ako zamestnávateľa, tak aj ako závodu samotného v celokoncernovej konkurencii. Nová kolektívna zmluva zároveň prináša každoročné zvyšovanie tarifných tried a atraktívnejšie odmeňovanie lojality zamestnancov počas doby platnosti novej kolektívnej zmluvy.“ Uviedla vo vyjadrení hovorkyňa závodu Mgr. Lucia Kovarovič Makayová.
Viac informácií nájdeš v samostatnom článku.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Môže raz zachraňovať životy v Tatrách. V Poľsku otestovali futuristický lietajúci prostriedok
TOP Jeden z TOP elektromobilov dostal veľké vylepšenie. Odstránili vec, ktorú mnohí nenávideli (RECENZIA)
Slovensko zlyhalo v elektromobilite na celej čiare. Štát dostal tvrdý výprask od vlastného úradu
Ponúkajú rýchle tankovanie aj dlhý dojazd. Stellantis stopol vodíkové plány, má na to jasné dôvody
Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými" palivami, vieme kedy
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci si polepšia: Budú mať vyššie výplaty, aj keď im zamestnávateľ nepridá
Umelá inteligencia mi ušetrila 780 eur mesačne. Nie je to hype, zjednodušilo mi to život
„Sme pripravení predať milión áut ročne.“ Tím startupistov ide zmeniť jeden z najkonzervatívnejších trhov v Európe
Slovákov budú diagnostikovať rýchlejšie: Nemocnica v Banskej Bystrici je domovom unikátneho laboratória (FOTO)
Osudových 33 sekúnd: Čierna skrinka odhalila posledné momenty letu Air India. Príčina pádu je odhalená
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slovensko zlyhalo v elektromobilite na celej čiare. Štát dostal tvrdý výprask od vlastného úradu
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
-
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Slovensko zlyhalo v elektromobilite na celej čiare. Štát dostal tvrdý výprask od vlastného úradu
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
Trump mení stratégiu: Zbrane pre Ukrajinu pôjdu cez NATO, voči Rusku chystá zásadné vyhlásenie
Takto sa zneužíva home office. Odborári odhalili praktiky, ktoré sa ťa môžu týkať
Očkovanie neodmietali nevzdelaní. Nová štúdia odhalila iný faktor
Tržby TSMC prekonali očakávania. Čipy pre AI lámu rekordy
Slovensko má najdrahšie palivá v regióne. Analytici majú vysvetlenie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP