Je lepšie než autá, ktoré stoja o desiatky tisíc viac. Testoval som prelomové elektrické SUV od milovanej značky
Fanúšikovia elektromobilov koncernu VW netrpezlivo čakali na prvé modely postavené na novej platforme PPE (Premium Platform Electric) a Audi Q6 e-tron je popri luxusnejšom bratovi Porsche Macan prvou lastovičkou. S čistým svedomím môžem povedať, že Q6 e-tron, respektíve testované Audi SQ6 e-tron 40 Quattro, je novou vlajkovou loďou Audi v kategórii elektrických SUV, ktorá sľubuje ohromný výkon a tie najšpičkovejšie technológie.
Už pri prvom kontakte s Q6 e-tron na slovenskej premiére sme sa s novinármi zhodli, že Audi týmto modelom “zabije” vlajkovú Q8 e-tron. Áno, Q8 e-tron naďalej ponúka vyššiu mieru personifikácie a luxusu v samotnom kokpite, no čo sa týka elektrického pohonu a technológií, Q6 e-tron nemá v rámci koncernu konkurenciu. Samozrejme, ak nerátam spomenuté Porsche Macan, ktoré stojí na tej istej platforme.
SUV s dynamikou superšportov
Audi SQ6 e-tron 40 Quattro je vybavené dvojicou elektromotorov, ktoré spolu poskytujú kombinovaný výkon 490 koní a krútiaci moment 855 Nm. Tento pohon zabezpečuje naozaj dynamické zrýchlenie, pričom z 0 na 100 km/h zrýchli za 4,4 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 230 km/h.
Čo sa zrýchlenia týka, touto hodnotou sa Audi SQ6 e-tron dostáva na úroveň niektorých benzínových športiakov, no tu sa pritom bavíme o aute s hmotnosťou okolo 2,35 tony. Auto aj na pohľad pôsobí robustne, dlhé je vyše 4,7 metra a široké takmer 2 metre. Tieto rozmery v kombinácii s možnosťami elektrického pohonu a rozumne zostaveným interiérom vytvárajú ohromný vnútorný priestor, a to aj na zadných sedadlách.
Čo sa týka jazdných vlastností, modelu SQ6 e-tron nie je čo vytknúť. Auto som testoval aj na nemeckej Autobahn a aj pri rýchlostiach 170-180 km/h bolo maximálne stabilné, komfortné a tiché. Pocitovo som mal ja, ale najmä spolujazdci pocit, že cestujeme rýchlosťou 130 km/h. Auto je veľmi dobre predvídateľné a vďaka adaptívnemu vzduchovému podvozku si dokážeš užiť aj skutočne ostrú jazdu. V komfortnom režime je zasa SQ6 e-tron veľmi pohodlné, na ceste doslova až pláva.
Špičková spotreba a ešte lepšie nabíjanie
Audi Q6, respektíve SQ6 e-tron ťaží najmä z 800 V architektúry. Ako sme už zvyknutí z kórejských elektromobilov, viac voltov umožňuje elektromobilu rýchlejšie sa nabíjať a v porovnaní so stále bežnejšími 400 V architektúrami je tu rozdiel naozaj vidieť. Zatiaľ čo elektromobily na 400 V architektúre bežne dosahujú maximálny nabíjací výkon okolo 200 kW, v prípade 800 V architektúry u Audi Q6 e-tron je to až 270 kW. Vďaka tomu zvládneš 95 kWh batériu nabiť z 10 na 80 percent už za 21 minút. To je naozaj famózny čas. Za 10 minút na nabíjačke by si mal dostať 250 km dojazdu.
Ja som na nabíjačku prišiel s batériou nabitou na cca 35 percent, ktorá bola navyše studená, a auto sa ihneď začalo nabíjať výkonom 135 kW. Len si to predstav, že tých 135 kW je dnes ešte stále bežná hodnota pre maximálny nabíjací výkon niektorých nových elektromobilov. Špičkové nabíjanie tu dopĺňa vďaka veľkej batérii aj špičkový dojazd, ktorý podľa cyklu WLTP atakuje hranice 600 km na jedno nabitie, a to aj pri výkonnejšej verzii SQ6 e-tron.
Realita je samozrejme opäť trocha inde, no pri teste spotreby som stále dosahoval famózne hodnoty. V mestskom prostredí dosahuje spotrebu okolo 21,2 kWh/100 km, čo je veľmi priaznivé, vzhľadom na hmotnosť, rozmery a výkon testovanej verzie. Na diaľnici pri stabilnej rýchlosti 130 km/h bola spotreba okolo 25,7 kWh/100 km. Pri rýchlejšej jazde na nemeckej Autobhan v rozsahu 170–180 km/h spotreba dosiahla približne 32 kWh/100 km. Tu by som dal do pozornosti fakt, že napríklad také kombi BMW i5 Touring dosahovalo spotrebu cez 32 kWh/100 km už pri rýchlosti okolo 145 km/h. To je dôkaz, že Audi SQ6 e-tron je po stránke efektivity „zmáknuté“ naozaj na jednotku.
Zahanbí aj väčšieho brata. Audi Q6 e-tron je aktuálne najlepší elektromobil so štyrmi kruhmi
Interiér, ktorý sa zmenil na nepoznanie
Interiér Audi Q6 e-tron pôsobí už na prvý pohľad veľmi moderne, no jednu vec mu bohužiaľ neviem odpustiť. Audi zvolilo minimalistický prístup, kde dominuje kombinácia digitálnych displejov s len veľmi malým množstvom tlačidiel. Vďaka tomu síce interiér pôsobí veľmi vzdušne, čomu napomáha aj vysoký strop a veľkorysý rázvor kolies, no z auta sa akoby vytratil luxusný dojem. Necháp ma zle, displeje sú nádherné s veľmi jemným rozlíšením a nádhernou grafikou, no v aute mi jednoducho chýbajú detaily, pri ktorých by som si povedal „wau, tak toto v nejakom Volkswagene nenájdeš“.
DETAILNÝ ROZBOR INTERIÉRU A FINÁLNE ZHODNOTENIE POKRAČUJE NA ĎALŠEJ STRANE ->>>
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Porsche našlo spôsob, ako znížiť ceny elektromobilov. Vyvíja batérie budúcnosti unikátnou technikou
Mal skončiť. Úplne prvý elektromobil obľúbenej automobilky prešiel brutálnou premenou
Tesla v Európe umiera. Ľudia už viac kupujú aj autá z exotického štátu
Vedci varujú pred katastrofou: Ťažba kľúčovej suroviny ohrozuje ľudí a prírodu
Kraľujú v rebríčkoch spoľahlivosti. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Banky sa rozdelili pri transakčnej dani na dve skupiny. Zisti, ako je na tom tá tvoja
Narušený mikrobióm sa podieľa na vzniku ochorení mozgu. Liečbou môžu byť psychobiotiká, tvrdí odborníčka
Experti narazili na vážny problém: Obľúbené potraviny Slovákov si v obchode o pár rokov už nekúpiš
V TOP 3 je náš sused: Slováci sa „topia“ v obľúbenej neresti viac ako kedykoľvek predtým. Nový rebríček je znepokojujúci
MIMORIADNE: V Bratislave sa vyskytol nebezpečný záškrt. Úrady vyzývajú verejnosť na obozretnosť
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Kraľujú v rebríčkoch spoľahlivosti. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Vedci varujú pred katastrofou: Ťažba kľúčovej suroviny ohrozuje ľudí a prírodu
- VIDEO: Dron odhalil megatováreň BYD pre vyše 100-tisíc ľudí, bude väčšia ako Nitra
- Slovákom hrozí za volantom mastná pokuta. Tento zlozvyk ťa môže stáť až 5 800 €
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Kraľujú v rebríčkoch spoľahlivosti. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Vedci varujú pred katastrofou: Ťažba kľúčovej suroviny ohrozuje ľudí a prírodu
- Tesla v Európe umiera. Ľudia už viac kupujú aj autá z exotického štátu
- Slovákom hrozí za volantom mastná pokuta. Tento zlozvyk ťa môže stáť až 5 800 €
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Kraľujú v rebríčkoch spoľahlivosti. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- VIDEO: Dron odhalil megatováreň BYD pre vyše 100-tisíc ľudí, bude väčšia ako Nitra
- Vedci varujú pred katastrofou: Ťažba kľúčovej suroviny ohrozuje ľudí a prírodu
- Veľmoc našla ložisko 18 miliónov ton vzácnej suroviny. Vyrobia z nej milióny elektromobilov
Skončí striedanie letného a zimného času? Poľsko sa snaží obnoviť diskusie, Európania majú jasnú preferenciu
Napätie medzi EÚ a USA rastie. Brusel hrozí tvrdými odvetnými opatreniami
EÚ investuje miliardy do technologickej suverenity. AI a kyberbezpečnosť na prvom mieste
Zlato na rekordných hodnotách. Trumpove clá ženú jeho cenu ešte vyššie
Daj pozor na podvodné SMS. Podvodníci sa vydávajú za ZSE Energia
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Banky sa rozdelili pri transakčnej dani na dve skupiny. Zisti, ako je na tom tá tvoja
Narušený mikrobióm sa podieľa na vzniku ochorení mozgu. Liečbou môžu byť psychobiotiká, tvrdí odborníčka
Experti narazili na vážny problém: Obľúbené potraviny Slovákov si v obchode o pár rokov už nekúpiš
V TOP 3 je náš sused: Slováci sa „topia“ v obľúbenej neresti viac ako kedykoľvek predtým. Nový rebríček je znepokojujúci
MIMORIADNE: V Bratislave sa vyskytol nebezpečný záškrt. Úrady vyzývajú verejnosť na obozretnosť
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené