Chcú ich zlikvidovať. Oznámili opatrenia, ktoré prinesú koniec čínskych automobiliek v EÚ
Septembrové predaje čínskych elektromobilov v Európskej únii dosiahli druhý najlepší výsledok v histórii. Napriek tomu sa čínska vláda rozhodla, že je potrebné spomaliť ich expanzívne plány, informuje portál Insideevs.
Čínske automobilky zaznamenali v Európe rýchly rast, avšak nové dane môžu ich ambície zastaviť. V septembri tohto roku sa predalo 60 517 čínskych elektromobilov, čo je druhý najlepší výsledok po októbri 2023, kedy sa predalo 67 455 kusov.
Čínske automobilky, z väčšej časti vlastnené štátom, sa teraz ocitajú pod tlakom vlastnej vlády, ktorá nie je spokojná s novými dovoznými povinnosťami na čínske vozidlá, ktoré nadobudnú účinnosť v novembri a môžu dosiahnuť až 35 %.
Čína sa pokúša využiť ekonomické páky proti EÚ, aby donútila krajiny zrušiť clá. Avšak vláda teraz zvolila iný prístup: vyzýva svoje automobilky, aby spomalili expanziu do Európy. Zatiaľ nie je jasné, či sa automobilky touto výzvou riadia, no zdá sa, že nemajú v pláne zastaviť svoj postup na európsky trh.
Podľa správy South China Morning Post oznámila štátna GAC Group, že plánuje pokračovať v investíciách do Európy, aj keď pod tlakom vlády. Tlak bol skôr žiadosťou než povinným opatrením, a je pravdepodobné, že iné čínske automobilky sa rozhodnú ignorovať túto výzvu, pokiaľ sa tón správy nezmení a štát aktívne nezasiahne.
Prečo by sa však čínske automobilky mali vzdať ambicióznej expanzie, keď september bol tak úspešný? Nové dovozné clá, ktoré začnú platiť v novembri, síce spomalia ich rast, no pravdepodobne ho úplne nezastavia. S existujúcim 10 % clom sa nové zvýši na 45 %, čo je značné zaťaženie aj pre čínske automobilky, ktoré sa spoliehajú na vlastnú výrobu a ekonomiku rozsahu.
Importné povinnosti sa nebudú vzťahovať rovnako na všetky automobilky, pretože sa budú líšiť na základe hodnotenia, do akej miery bola automobilka podľa Európskej komisie neprávom dotovaná čínskou vládou.
Okrem vyzvania čínskych automobiliek na zníženie ambícií voči Európe sa vláda zameriava aj na iné spôsoby reakcie. Čína zrejme analyzuje rôzne exportné tovary z EÚ a mohla by zaviesť vlastné dovozné clá, aby predaj európskych krajín na čínskom trhu stal nerentabilným.
Zatiaľ len GAC otvorene vyhlásila, že chce pokračovať v plánoch. Spoločnosť aktívne hľadá lokalitu na výstavbu fabriky v Európe. SAIC, vlastník úspešnej značky MG, tiež hľadá miesta na výrobu elektromobilov, a BYD už stavia továreň v Maďarsku, ktorá by mala začať prevádzku budúci rok.
Startup Leapmotor, vlastnený spoločnosťou Stellantis, je o krok vpred a už staví elektrické mestské auto T03 v Poľsku, vedľa produktov značky Fiat.
Nio údajne uvažovalo o kúpe fabriky Audi v Belgicku, avšak nemecká automobilka už poprela plány na predaj zariadenia, ktorého aktuálnym modelom je iba Q8 E-Tron. Vzhľadom na nový tlak zo strany čínskej vlády budeme musieť sledovať, či sa tieto plány zmenia.
Renault Kangoo je elektrický rodinný van do mesta
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Na 100 % sa nabije za 24 minút. BYD predstavil elektromobil s 1 000 koňmi, stojí smiešne peniaze
Jej predaje začali okamžite klesať. Nemci začali bojkotovať Teslu, majú na to neuveriteľný dôvod
Slovensko rieši paradoxný problém. Elektromobil si už nabiješ kdekoľvek, nová vyhláška môže všetko zmeniť
Elektromobily sklamali, predaje áut stúpli. Európania vo veľkom kupujú prekvapujúci typ pohonu
Bude veľmi lacný a dostane kontroverznú batériu. Dacia chystá ďalší dostupný elektromobil
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Elektromobily sklamali, predaje áut stúpli. Európania vo veľkom kupujú prekvapujúci typ pohonu
- Luxusný Maybach má nového rivala. Nečakaná „automobilka“ ukázala obrovskú beštiu s 1000 koňmi
- Ľudia na ňu takmer zabudli. Slávna automobilka znova ožíva, pripravuje dve špičkové autá
- Automobilky robili veľkú chybu: Francúzom stačil jeden model na elektrický prevrat, Nóri dokázali nemožné
- Známa spoločnosť vyvinula prvý spaľovací motor s unikátnym palivom. Trvalo im to 3 roky, minuli 120 miliónov eur
-
- Elektromobily sklamali, predaje áut stúpli. Európania vo veľkom kupujú prekvapujúci typ pohonu
- Ľudia na ňu takmer zabudli. Slávna automobilka znova ožíva, pripravuje dve špičkové autá
- Automobilky robili veľkú chybu: Francúzom stačil jeden model na elektrický prevrat, Nóri dokázali nemožné
- Luxusný Maybach má nového rivala. Nečakaná „automobilka“ ukázala obrovskú beštiu s 1000 koňmi
- Známa spoločnosť vyvinula prvý spaľovací motor s unikátnym palivom. Trvalo im to 3 roky, minuli 120 miliónov eur
-
- Automobilky robili veľkú chybu: Francúzom stačil jeden model na elektrický prevrat, Nóri dokázali nemožné
- Ľudia na ňu takmer zabudli. Slávna automobilka znova ožíva, pripravuje dve špičkové autá
- Známa spoločnosť vyvinula prvý spaľovací motor s unikátnym palivom. Trvalo im to 3 roky, minuli 120 miliónov eur
- Porušil legislatívu, tak ho rovno zabavili. V európskej krajine odobrali majiteľovi Teslu Cybertruck
- Luxusný Maybach má nového rivala. Nečakaná „automobilka“ ukázala obrovskú beštiu s 1000 koňmi
Globálne trhy čakajú na rozhodnutia Trumpa. Toto sa momentálne deje s cenami elektriny a plynu
Nové hodinky, slúchadlá aj powerbanka so šialeným výkonom. Xiaomi zaskočilo trh lacnými novinkami
Zvyšovanie životných nákladov znepokojuje Slovákov. Odborníci navrhujú riešenie
Slovenské domácnosti ušetria za teplo. Zmeny pocítime ešte v priebehu tohto roka
Vedci objavili „vitamín dlhovekosti“. Zázračné huby spomaľujú stárnutie, má to však jeden háčik
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené