Jim Farley, generálny riaditeľ Fordu, v nedávnom rozhovore prezradil, že už pol roka jazdí na elektrickom vozidle Xiaomi SU7 a „nechce sa ho vzdať“. Tento model, ktorý sa dizajnom podobá na Porsche Panamera, začína na cene približne 30 300 dolárov a jeho vrcholná verzia stojí okolo 42 100 dolárov. V Číne sa predáva ako teplé rožky – Farley uviedol, že mesačne sa predá desiatky tisíc kusov.

Farley sa o tomto vozidle vyjadril veľmi pozitívne: „Toto Xiaomi auto… je fantastické. Predávajú desaťtisíce kusov mesačne.“ Nezabudol tiež zdôrazniť, že auto si nechal doviesť až zo Šanghaja a jeho skúsenosti s ním sú veľmi dobré. Na tému upozornil portál Gizmodo.

Od smartfónov k elektromobilom

Xiaomi, známe predovšetkým výrobou smartfónov, sa za krátky čas stalo jedným z najvýznamnejších hráčov na čínskom trhu. Možno prekvapuje, že výrobca mobilných telefónov vstupuje do sveta automobilov, avšak nie je to nezvyčajné. Napríklad BYD, jeden z najväčších výrobcov elektromobilov v Číne, začínal ako výrobca batérií pre spoločnosti ako Motorola.

Xiaomi SU7 je plne integrované s ďalšími produktmi Xiaomi, čo umožňuje ovládať domácich pomocníkov priamo z vozidla. Auto je vybavené 16,1-palcovým infotainment systémom a softvérom Xiaomi Pilot pre asistenčné riadenie. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne za 2,7 sekundy, čo je lepšie ako Tesla Model 3.

Prečo je dôležité sledovať čínsky trh?

Čínske firmy dokázali to, čo Ford a Tesla zatiaľ nedokázali – vyrábať lacné elektromobily, ktoré generujú zisk. Čínska vláda podporuje elektromobilitu a zabezpečuje prístup k surovinám potrebným na výrobu batérií, čo im dáva výhodu na domácom trhu. S cieľom stať sa globálnym lídrom v automobilovom priemysle, spoločnosti ako BYD sa zameriavajú na rozvoj v rozvíjajúcich sa trhoch a ponúkajú cenovo dostupné elektromobily.

Napriek geopolitickým napätiam a obmedzeniam na americkom trhu, ktoré bránia čínskym automobilkám preniknúť do USA, je zrejmé, že čínski výrobcovia elektromobilov sa stávajú čoraz silnejšími konkurentmi. Pre Slovensko, ako aj pre celý európsky trh, môže byť príchod lacnejších a technologicky vyspelých čínskych elektromobilov signálom zmeny v automobilovom priemysle.

Takto vyzerá najluxusnejšia a najdrahšia Škoda doposiaľ

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú