Najväčší výrobca elektrických vozidiel v Číne má veľké ambície stať sa významným hráčom aj na európskom trhu. Spolupráca so spoločnosťou Forvia, jedným zo svetových lídrov v oblasti automobilových technológií, má dopomôcť automobilke BYD získať podiel na európskom trhu rýchlejšie, než by sa dalo očakávať. Po dominancii na domácom trhu v Číne a expanzii do ďalších regiónov sa tak BYD sústreďuje na Európu, informuje portál Electrek.

Chcú „prevalcovať“ Európu

BYD a Forvia už spolupracovali na niekoľkých projektoch v Ázii, no ich partnerstvo teraz prechádza do ďalšej fázy. Forvia oznámila, že bude hlavným dodávateľom komponentov pre nový závod BYD v Turecku. Tento krok nasleduje krátko po tom, čo spoločnosti oznámili plán na otvorenie prvej európskej továrne BYD v Maďarsku.

Pre európsky trh ide o významný krok, najmä preto, že BYD už na domácom trhu v Číne zohráva kľúčovú úlohu a stáva sa globálnym hráčom na trhu elektrických vozidiel. Problém však predstavujú clá zo strany EÚ, ktoré môžu celý proces expanzie výrazne spomaliť.

čínske elektromobily clá EÚ
TASR/BYD (úprava redakcie)

Patrick Koller, generálny riaditeľ spoločnosti Forvia, zdôraznil význam tejto expanzie: „Priniesť naše partnerstvo s BYD do Európy je veľkým míľnikom pre obe strany.“ Spoločné projekty v Ázii už priniesli významné výsledky a Koller je presvedčený, že rozšírenie spolupráce do Európy prinesie ďalšie inovácie a rast.

Elektrické SUV Sealion 7 a ďalšie modely

Elektrické SUV Sealion 7 je najnovší model BYD a od prvého momentu vzbudil veľký záujem na parížskom autosalóne 2024. Spoločnosť má v pláne, aby tento stredne veľký model rozšíril dosah značky v Európe. Sealion 7 je už ôsmym modelom BYD na európskom trhu, medzi ktorými sú aj obľúbené modely Dolphin, Seal a Seal U.

Podľa Stelly Li, výkonného viceprezidenta BYD, bude nové SUV zohrávať kľúčovú úlohu pri ďalšom raste spoločnosti v Európe. Okrem toho BYD rozširuje svoje výrobné kapacity, pričom nový závod v Turecku má vytvoriť 5 000 nových pracovných miest a očakáva sa, že do roku 2026 bude schopný vyrábať až 150 000 vozidiel ročne.

Nebudú to mať ľahké

Napriek novým clám Európskej únie na dovoz čínskych elektrických vozidiel, BYD plánuje ponúkať nové modely za prijateľné ceny. Pre nemecký trh, ktorý je najväčší v Európe, sa predpokladá, že ceny budú začínať okolo 25 000 až 30 000 eur. Automobilka BMW však zdôrazňuje, že clá na čínske elektromobily sú obrovská chyba a takéto rozhodnutie ovplyvní celý európsky automobilový trh.

Dôležitým krokom pre BYD bolo aj odkúpenie distribútora Heden Electric Mobility v Nemecku, čo spoločnosti umožní lepšiu kontrolu nad cenami a objemom predaja. Aj s dodatočnými clami niektoré analýzy naznačujú, že BYD dokáže na jednom elektrickom vozidle získať viac než európski výrobcovia, ako napríklad Volkswagen. Tomu sa v súčasnosti vôbec nedarí a zvažuje zatváranie kľúčového závodu, viac o kríze VW sme písali v tomto článku.

Čínsky trh elektrických vozidiel je už teraz nasýtený a európski výrobcovia čelia v Číne veľkému tlaku. Preto BYD a ďalší čínski výrobcovia hľadajú nové trhy na expanziu, pričom Európa je jedným z najdôležitejších cieľov. Strategická spolupráca BYD s Forviou je kľúčovým prvkom tejto expanzie, čo môže znamenať, že čínsky gigant bude čoraz viac dominovať aj u nás.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú