Clá hádžu za hlavu. Automobiloví giganti sa spojili, aby prevalcovali Európu
Najväčší výrobca elektrických vozidiel v Číne má veľké ambície stať sa významným hráčom aj na európskom trhu. Spolupráca so spoločnosťou Forvia, jedným zo svetových lídrov v oblasti automobilových technológií, má dopomôcť automobilke BYD získať podiel na európskom trhu rýchlejšie, než by sa dalo očakávať. Po dominancii na domácom trhu v Číne a expanzii do ďalších regiónov sa tak BYD sústreďuje na Európu, informuje portál Electrek.
Chcú „prevalcovať“ Európu
BYD a Forvia už spolupracovali na niekoľkých projektoch v Ázii, no ich partnerstvo teraz prechádza do ďalšej fázy. Forvia oznámila, že bude hlavným dodávateľom komponentov pre nový závod BYD v Turecku. Tento krok nasleduje krátko po tom, čo spoločnosti oznámili plán na otvorenie prvej európskej továrne BYD v Maďarsku.
Pre európsky trh ide o významný krok, najmä preto, že BYD už na domácom trhu v Číne zohráva kľúčovú úlohu a stáva sa globálnym hráčom na trhu elektrických vozidiel. Problém však predstavujú clá zo strany EÚ, ktoré môžu celý proces expanzie výrazne spomaliť.
Patrick Koller, generálny riaditeľ spoločnosti Forvia, zdôraznil význam tejto expanzie: „Priniesť naše partnerstvo s BYD do Európy je veľkým míľnikom pre obe strany.“ Spoločné projekty v Ázii už priniesli významné výsledky a Koller je presvedčený, že rozšírenie spolupráce do Európy prinesie ďalšie inovácie a rast.
Elektrické SUV Sealion 7 a ďalšie modely
Elektrické SUV Sealion 7 je najnovší model BYD a od prvého momentu vzbudil veľký záujem na parížskom autosalóne 2024. Spoločnosť má v pláne, aby tento stredne veľký model rozšíril dosah značky v Európe. Sealion 7 je už ôsmym modelom BYD na európskom trhu, medzi ktorými sú aj obľúbené modely Dolphin, Seal a Seal U.
Podľa Stelly Li, výkonného viceprezidenta BYD, bude nové SUV zohrávať kľúčovú úlohu pri ďalšom raste spoločnosti v Európe. Okrem toho BYD rozširuje svoje výrobné kapacity, pričom nový závod v Turecku má vytvoriť 5 000 nových pracovných miest a očakáva sa, že do roku 2026 bude schopný vyrábať až 150 000 vozidiel ročne.
Nebudú to mať ľahké
Napriek novým clám Európskej únie na dovoz čínskych elektrických vozidiel, BYD plánuje ponúkať nové modely za prijateľné ceny. Pre nemecký trh, ktorý je najväčší v Európe, sa predpokladá, že ceny budú začínať okolo 25 000 až 30 000 eur. Automobilka BMW však zdôrazňuje, že clá na čínske elektromobily sú obrovská chyba a takéto rozhodnutie ovplyvní celý európsky automobilový trh.
Dôležitým krokom pre BYD bolo aj odkúpenie distribútora Heden Electric Mobility v Nemecku, čo spoločnosti umožní lepšiu kontrolu nad cenami a objemom predaja. Aj s dodatočnými clami niektoré analýzy naznačujú, že BYD dokáže na jednom elektrickom vozidle získať viac než európski výrobcovia, ako napríklad Volkswagen. Tomu sa v súčasnosti vôbec nedarí a zvažuje zatváranie kľúčového závodu, viac o kríze VW sme písali v tomto článku.
Čínsky trh elektrických vozidiel je už teraz nasýtený a európski výrobcovia čelia v Číne veľkému tlaku. Preto BYD a ďalší čínski výrobcovia hľadajú nové trhy na expanziu, pričom Európa je jedným z najdôležitejších cieľov. Strategická spolupráca BYD s Forviou je kľúčovým prvkom tejto expanzie, čo môže znamenať, že čínsky gigant bude čoraz viac dominovať aj u nás.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Elektromobily dostanú najpraktickejšiu funkciu. Giganti sa spojili, aby definitívne zrušili spaľováky
Z 0 na 100 za 2,5 sekundy a bez kvapky benzínu. Ferrari odhalilo brutálne parametre svojho prvého EV
Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s úžasným pohonom
Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Tajomstvo 106-ročnej ženy poteší všetkých Slovákov. Jej receptom na dlhovekosť je piť nápoj, ktorý milujeme
Pokuta až 40 eur za banálnu chybu. Slováci zabúdajú na nové pravidlá pre zimné pneumatiky
Ak si živnostník, takto si môžeš optimalizovať odvody. Znížiš tak vplyv konsolidácie na svoje podnikanie
Armáda v pohotovosti: Cudzie drony lietajú nad vojenskými objektmi v Česku
Slovák Štefan Rosina dosiahol s rodinným biznisom majetok 210 miliónov eur: U nás doma sa nikdy nešlo po peniazoch
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s úžasným pohonom
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Elektromobily dostanú najpraktickejšiu funkciu. Giganti sa spojili, aby definitívne zrušili spaľováky
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
-
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s úžasným pohonom
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s úžasným pohonom
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
AKTUÁLNE: Nad kritickými objektmi v Česku sa objavili neznáme drony. Armáda je pripravená konať
Ľadové kráľovstvo Zeme mizne pred očami. Vedci majú „riešenie“, je ale k ničomu a nezachráni ho
Fosílne palivá sú zachránené. Mali skončiť, ale teraz sa stalo niečo, čo otriaslo celým svetom
EÚ chce vlastnú umelú inteligenciu. Cieľom je 75 % firiem s AI do roku 2030
To, čo sa stalo v Nemecku, nečakal nikto. Prémiové značky dostali tvrdú lekciu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP