Každá technológia sa vyvíja a ani elektromotory nie sú výnimkou. Postupne sa spoločnosti snažia vylepšiť, zefektívniť a urobiť tento komponent čo najlepší. Ako sa hovorí, viac hláv viac rozumu a tak sa spojili dva inovatívne spoločnosti, aby stvorili niečo veľkolepé. O téme informoval portál Interesting Engineering.

Elektromotory bez magnetov

Valeo a MAHLE dosiahli významný pokrok vo vývoji elektromotorov bez magnetov, ktoré majú za cieľ zlepšiť výkon elektromobilov a zároveň znížiť emisie oxidu uhličitého. Ich spolupráca sa zameriava na inovatívny systém chladenia, ktorý optimalizuje pomer medzi nepretržitým a špičkovým výkonom, čo je kľúčové pre dosahovanie vysokej účinnosti elektromotorov.

Nový systém elektrickej nápravy, známy ako „inner Brushless Electrical Excitation“ (iBEE), je určený pre elektromobily vyššieho segmentu s výkonom od 220 kW do 350 kW. Táto technológia by mohla priniesť revolúciu v oblasti elektromotorov tým, že eliminuje potrebu permanentných magnetov, ktoré často využívajú vzácne zeminy. Absencia týchto materiálov nielen zjednodušuje výrobný proces, ale aj znižuje náklady a zvyšuje udržateľnosť.

Kľúčovým prvkom tohto vývoja je inovatívny koncept chladenia, ktorý Valeo a MAHLE implementujú. Tento systém má dosiahnuť pôsobivý pomer nepretržitého a špičkového výkonu, ktorý môže presiahnuť 93 %. Takáto účinnosť je nevyhnutná na udržanie vysokého výkonu počas dlhodobej prevádzky bez prehriatia, čo zabezpečuje spoľahlivosť a dlhú životnosť v aplikáciách pre elektromobily.

Mahle

Cesta k znižovaniu emisií CO2

Jedným z najväčších prínosov tejto novej technológie je jej potenciál znížiť emisie CO2 o viac ako 40 % v porovnaní s tradičnými elektromotormi využívajúcimi permanentné magnety. Tento pokrok je v súlade s globálnymi snahami o boj proti klimatickým zmenám a podporu udržateľných riešení v doprave. Dizajn motorov kladie dôraz nielen na výkon, ale aj na nižšiu uhlíkovú stopu, čím prispieva k ekologickejšiemu automobilovému priemyslu.

Prvé prototypy týchto elektromotorov bez magnetov by mali byť testované už koncom roka 2024, čo predstavuje dôležitý míľnik v projekte. Obe spoločnosti pokračujú v spoločnom vývoji s cieľom nastaviť nový štandard v oblasti technológie elektromotorov, ktorý by mohol ovplyvniť budúce návrhy a výrobné procesy vozidiel.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú