Výrobca iPhonov chce ovládnuť trh s elektromobilmi. Takýto minivan si ešte nevidel
Foxtron, automobilová divízia taiwanského technologického giganta Foxconn, ktorý je známy predovšetkým výrobou iPhonov od Apple, nedávno predstavil svoj najnovší prírastok do sveta elektromobility. Ide o koncepčný elektrický minivan Model D, na ktorom automobilka spolupracuje so slávnou talianskou dizajnérskou firmou Pininfarina. Na tému upozornil portál Drive.
Pininfarina určite netreba predstavovať žiadnemu nadšencovi auto-moto. Spolupracovali s prestížnymi automobilkami ako Ferrari či Alfa Romeo, a tentokrát sa postarali sa o výrazný a moderný dizajn Modelu D. Sedemmiestny minivan meria 5195 mm na dĺžku, 1995 mm na šírku a 1785 mm na výšku, čo ho radí medzi najpriestrannejšie elektrické vozidlá vo svojej triede.

Vo vnútri nájdeš konfiguráciu sedadiel 2+2+3, čo zaručuje komfort pre všetkých cestujúcich. Prístrojová doska je vybavená digitálnym prístrojovým panelom a širokouhlou dotykovou obrazovkou infotainmentu, kým zadní pasažieri si môžu užívať ďalšie dve dotykové obrazovky na operadlách sedadiel druhého radu.

Foxtron/Foxconn

Dojazdom prekonáva aj automobilovú špičku
Model D je vybavený lítium-železo-fosfátovou (LFP) batériou s kapacitou 100 až 120 kW, ktorá zabezpečuje dojazd až 643 km podľa štandardu WLTP. Tento dojazd ho radí medzi top elektrické vozidlá na trhu, pričom sa takmer vyrovná luxusným modelom ako Mercedes-Maybach EQS (662 km) alebo Polestar 2 s dlhým dojazdom (654 km).
Foxtron má veľké plány s Modelom D, pričom podľa niektorých zdrojov by sa sériová výroba mohla začať už v priebehu nasledujúcich dvoch rokov. Tento minivan však nemusí byť uvedený pod značkou Foxtron, podobne ako ich predchádzajúci model Model C, ktorý bol uvedený na trh ako Luxgen 7 na Taiwane.

Model D je tretím modelom, ktorý Pininfarina navrhla pre Foxtron, a je súčasťou širšej vízie automobilovej divízie Foxconnu. Tá zahŕňa aj ďalšie modely, ako napríklad Model E – luxusný elektrický sedan s dojazdom až 750 km a výkonom 750 koní, a Model B – stredne veľké SUV, ktoré má konkurovať Jeepu Avenger, Kia Niro či Volkswagenu ID.3.
Foxtron tak jednoznačne dokazuje, že má ambície stať sa významným hráčom v oblasti elektromobility, a Model D je len ďalším krokom na tejto ceste.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur

Európania nastavili zrkadlo elektromobilom: Toto je hlavný dôvod, prečo ich ľudia nekupujú

Najšialenejší test roka: BYD hodilo na svoje SUV 2-tonový strom. To, čo sa s autom stalo, prekvapilo aj expertov

Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi

Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
-
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
