V súčasnosti sa takmer celý svet vydal na cestu elektrifikácie vozidiel a aj po európskych cestách sa pohybuje čoraz viac elektromobilov a plug-in hybridov. Špecifická nálada panuje momentálne v Nemecku. Len pred niekoľkými dňami vyšla na svetlo sveta informácia, že tamojší obyvatelia akosi prestali fandiť elektromobilom a ich predaje rapídne klesajú.
Aby toho nebolo málo, burcujúci ráz mali aj vyhlásenia ministra dopravy Volkera Wissinga, ktoré vyvolali obrovský rozruch v médiách naprieč celou Európou a automobilovým svetom. O kontroverzných slovách informoval portál Tagesschau.
Ostrý list Európskej komisii
Nemecký minister dopravy Volker Wissing ostro skritizoval Európsku komisiu za zvažovanie opatrení, resp. novej interpretácie dodržiavania limitných hodnôt znečisťujúcich látok. V liste adresovanom predsedníčke Európskej komisie Ursule von der Leyen upozorňuje, že len v Nemecku by sa opatrenia dotkli viac ako ôsmich miliónov starších dieselových osobných áut.
Wissing argumentoval tým, že v ich krajine je na cestách 4,3 milióna vozidiel s naftovými motormi, ktoré spĺňajú normu Euro 5 a 3,9 milióna vozidiel s naftovými motormi spĺňajúce prvotnú verziu normy Euro 6. Na európskej úrovni by sa to týkalo viac ako 50 miliónov dieselových vozidiel Euro 5 a 6, čo predstavuje 48,6 % z celkového počtu 105 miliónov áut.
Wissing zdôrazňuje, že nejde len o ohrozenie automobilového priemyslu, ale predovšetkým o dopad na vodičov, ktorí tieto vozidlá kúpili a používajú v súlade s platnými predpismi. Spolkový minister dopravy žiada od komisie EÚ objasnenie systému testov škodlivín pri registrácii áut.
Vraj sa má zmeniť testovanie
Štúdia vypracovaná pre nemecké ministerstvo dopravy totiž poukazuje na absolútnu nemožnosť splnenia nových emisných kritérií predovšetkým staršími dieselovými vozidlami. Starší testovací cyklus NEDC simuluje jazdu po studenom štarte vrátane zahrievacej fázy motora, pričom emisné limity sa uplatňujú ako priemer na vzdialenosť 11 kilometrov.
Zavedenie nových pravidiel by mohlo viesť k vyradeniu týchto áut z prevádzky, keďže by museli prejsť aj takzvanými RDE testami v reálnej premávke namiesto laboratórnych testov. Takáto retroaktivita by narušila dlhoročný princíp, podľa ktorého vozidlo musí spĺňať iba pravidlá platné v čase jeho uvedenia na trh.
Do celej diskusie vstúpil aj nemecký autoklub ADAC, ktorý takisto vyzýva Európsku úniu, aby objasnila celú situáciu a zdôrazňuje, že staršie vozidlá boli v čase uvedenia do prevádzky riadne homologizované. ADAC považuje akékoľvek spätné zmeny postupu merania emisií za legislatívne neakceptovateľné.
Komisár označil vyhlásenia za zavádzajúce
Na obvinenia nemeckého ministra dopravy už stihla zareagovať aj Európska komisia, upozornil portál Rematec. Komisár EÚ pre vnútorný trh Thierry Breton v liste adresovanom Volkerovi Wissingovi ubezpečil, že Brusel nemá v úmysle retroaktívne meniť predpisy týkajúce sa emisných noriem pre automobily. Slová ministra dopravy označil dokonca za zavádzajúce.
Európska komisia zdôraznila, že neplánuje prijímať opatrenia, ktoré by negatívne ovplyvnili občanov EÚ. Tí si v dobrej viere zakúpili vozidlá spĺňajúce nové pravidlá a Brusel nechce ohroziť ich investície. Zároveň Komisia deklarovala, že nemá v úmysle zvyšovať administratívnu záťaž pre výrobcov automobilov.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Vyhnali ich preč. Volkswagen stratil kľúčový závod, Čína s ním má iný plán
Vedci konečne porazili mikroplasty. Našli spôsob, ako ich zničiť s extrémnou efektivitou
Tlak EÚ znižuje ceny elektromobilov. V tejto krajine budú čoskoro stáť ako nový spaľovák
Nečakaný hit 2024 prichádza online. Na tejto službe si ho čoskoro pozrieš aj dabingom
Používajú ju tisíce Slovákov. Milovaná aplikácia terčom hackerov, môžu ti cez ňu poškodiť mobil
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- MIKI je len predkrm. Toto je TOP 13 slovenských filmov na Netflixe a ďalších službách
- Desivému výbuchu predchádzal záhadný signál. Sopka pred erupciou tisícročia „varovala“ ľudí, no vedci nechápali
- Prežijú už len týždeň. Jeden z najväčších európskych výrobcov batérií ohlásil bankrot
- Z mŕtvej hviezdy na Zem prišiel záhadný signál. Vedci ho konečne rozlúštili a skrýval veľké prekvapenie
- Clá končia, dohoda je blízko. Čína bude v Európe predávať lacné elektromobily, EÚ má podmienku
-
- MIKI je len predkrm. Toto je TOP 13 slovenských filmov na Netflixe a ďalších službách
- Clá končia, dohoda je blízko. Čína bude v Európe predávať lacné elektromobily, EÚ má podmienku
- Stavili sme na zlého koňa. Odhalili tajomstvo lacných čínskych áut, svet spasí už len posledná vec
- Desivému výbuchu predchádzal záhadný signál. Sopka pred erupciou tisícročia „varovala“ ľudí, no vedci nechápali
- Gladiátor 2 má premožiteľa. Zničil ho nečakaný film, ktorý sa na Slovensko ešte len chystá
-
- MIKI je len predkrm. Toto je TOP 13 slovenských filmov na Netflixe a ďalších službách
- Kotle a tepelné čerpadlá padnú do úzadia. Prichádza inovácia, ktorá ti môže kúrením zarobiť peniaze
- Gladiátor 2 má premožiteľa. Zničil ho nečakaný film, ktorý sa na Slovensko ešte len chystá
- Clá končia, dohoda je blízko. Čína bude v Európe predávať lacné elektromobily, EÚ má podmienku
- Stavili sme na zlého koňa. Odhalili tajomstvo lacných čínskych áut, svet spasí už len posledná vec
Prvé pomoc v mobile. Slováci dostali skvelú príležitosť zlepšiť kľúčovú oblasť života
Slovensko plánuje znížiť deficit. Môže byť ešte lepší, tvrdia analytici
Škodia im viac, ako pomáhajú. Táto krajina chce zakázať sociálne siete
Koniec ruského plynu? Gazprom odstaví Európu už čoskoro, urobí tak po 50 rokoch
Včasný zásah a lepšia liečba. AI mení prístup k diagnostike rakoviny na Slovensku
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené