Mnohí z nás začnú v určitom bode života uvažovať nad kúpou prémiovejšieho či drahšieho vozidla. Často sa vtedy obraciame na jazdenky, ktoré na prvý pohľad ukrývajú skvelé vlastnosti, úžasné doplnky či prvky, no zároveň aj množstvo problémov.
Portál AutoBild preto zostavil zoznam použitých áut, pri ktorých by mal byť kupujúci obzvlášť opatrný. Vychádzal pritom z publikácie Consumer Reports.
Nedávno Startitup informoval, že medzi najklasickejšie poruchy, ktoré vlani evidoval nemecký autoklub ADAC, patria problémy s autobatériou. V rokoch 2022 aj 2023 pomer porúch súvisiacich s batériou predstavoval viac ako 43 percent.
Ďalšie časté príčiny zahŕňajú problémy s motorom, elektronikou motora, vstrekovaním paliva alebo zapaľovaním, čo tvorí 22,8 percenta prípadov. Problémy so štartérom, generátorom, elektrickým systémom vozidla alebo osvetlením sú tretí najčastejší dôvod porúch s 10,5 percentami. Na ďalších miestach sú defekty pneumatík (8,8 percenta) a poruchy uzamykacích systémov (7,1 percenta).
Problémové jazdené autá
Ako informuje AutoBild, k dispozícii máme aj zoznam konkrétnych vozidiel, ktoré sa najčastejšie kazia. Na desiatom mieste skončil Volkswagen Jetta. Ide o model preslávený slabou prevodovkou, spojkou a problémovým modulom ABS.
Deviatu priečku obsadilo BMW X5. Tomuto obľúbenému SUV sa v prípade modelov z roku 2013 zvykol prehrievať motor. Modely z roku 2011 mali s motormi až chronické problémy a pri autách z roku 2008 môžeš očakávať slabé tesnenie interiéru.

Na ôsmom mieste rebríčka Auto Bild evidujeme Mercedes-Benz triedy S. Známa limuzína z roku 2014 mala slabé vzduchové pruženie, z roku 2007 trpela problémami s prevodovkou a tiež sa jej prehrieval motor, pričom modely medzi rokmi 1999 až 2006 zvyknú hrdzavieť, poruchové sú aj ich závesy kolies.
Siedma priečka patrí rodinnému Audi A4, ktorého verzie z rokov 2009 až 2011 sa preslávili nespoľahlivosťou niektorých motorov. Vozidlá zvykli „žrať“ olej pre chybné tesnenia a piestne krúžky.
Na šiestom mieste skončil Jeep Grand Cherokee. Jeho verzia z 2015 sa u automechanikov stala známa pre problémy s elektronikou. To isté platí aj pri modeloch z roku 2011, pričom sa to prejavuje aj pri štartovaní motora.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku

Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov

Konzervatívci dali zbohom nafte. Susedia Slovenska už kupujú viac elektromobilov

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

V 17-tich mala náušnice s Ficom a torty v tvare srdca s jeho menom. Králiková dostala kľúčový post na ministerstve
PREMIUMAž 29,9 % Slovákov žije v preplnených domácnostiach. Priemerné nájomné je 727 eur, nové bývanie pribúda extrémne pomaly

Slovenský úspech, aký si nečakal: Naše mesto sa dostalo do TOP 10 zimných destinácií, porazilo aj Mníchov

GymBeam kupuje nemeckú výrobnú firmu. Chce ovládnuť trh západnej Európy

Dcéra Juraja Blanára havarovala na nebezpečnom úseku. Minister incident objasnil
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
-
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
Drony ich nevedia zneškodniť. Rusko rozmiestnilo rakety s dosahom do Európy
Proruskí hackeri v decembri zintenzívnili útoky na vládne inštitúcie vyspelej krajiny Európy
Najväčší zamestnávateľ na Slovensku dočasne vypne výrobu. Vieme, čo bude ďalej
Malý ostrov sa mení na najnebezpečnejšie miesto Ázie. Veľmoci rozmiestňujú rakety a chrlia vyhrážky
Nová TV stanica na Slovensko nepríde. Po veľkých plánoch prišlo vytriezvenie
Čína varuje svojho „úhlavného nepriateľa“: Prestaňte dávať zbrane do tejto krajiny, inak príde odveta
Historický moment na mori: Japonsko spúšťa prvú autonómnu osobnú loď na svete
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

V 17-tich mala náušnice s Ficom a torty v tvare srdca s jeho menom. Králiková dostala kľúčový post na ministerstve
PREMIUMAž 29,9 % Slovákov žije v preplnených domácnostiach. Priemerné nájomné je 727 eur, nové bývanie pribúda extrémne pomaly

Slovenský úspech, aký si nečakal: Naše mesto sa dostalo do TOP 10 zimných destinácií, porazilo aj Mníchov

GymBeam kupuje nemeckú výrobnú firmu. Chce ovládnuť trh západnej Európy

