Odporcovia elektromobility asi najčastejšie kritizujú batériu takýchto vozidiel. Vraj je vrcholne neekologická, priťažká a po určitom čase začína strácať zo svojej pôvodnej kapacity. Takýmto ľuďom však zavrie ústa dvojročný elektromobil Ford F-150 Lightning. Portál Inside EVs informoval o nevšednom úkaze tohto amerického vozidla.

Výkonný a všestranný elektromobil

Na prvý pohľad by mnohí tipovali presný opak šokujúcej reality. Ford F-150 Lightning má motor s úchvatným výkonom v podobe 580 koní, pričom z nuly na 96 km/h (60 míľ) zrýchli len za 4 sekundy.

No a aby toho nebolo málo, okrem týchto pôsobivých atribútov môže Lightning poslúžiť aj ako mobilný generátor elektrickej energie. Či už na pracovisku ako zdroj energie pre rôzne zariadenia a nástroje, alebo v domácnosti počas výpadku elektriny.

Po prečítaní si týchto parametrov by len málokto tipoval, že po dvoch rokoch bude batéria tohto elektromobilu v najlepšej kondícii.

21 mesiacov a 100 000 míľ

Majiteľ istého Fordu F-150 Lightning vlastní tento elektrický pick up už 21 mesiacov a na počítadle najazdených míľ mu zasvietilo magické číslo 100 000 (približne 161 000 kilometrov). To je v priemere cez 7000 kilometrov na mesiac. Vlastník teda svojho tátoša rozhodne nešetrí.

Najzaujímavejší fakt na tomto prípade je stav batérie. Ten je po 21 mesiacoch a 161 000 najazdených kilometroch na číselnej hodnote 97 %. Čo je ešte paradoxnejšie, typická lítium-iónová batéria sa najprv rýchlejšie degraduje a potom sa zvyčajne postupom časom zmenšuje jej kapacita.

Faktom však je, že ide o skutočne neuveriteľné číslo, ktoré posadí na zadok nejedného kritika elektromobilov.

stav baterie

Hodnotné rady majiteľa

Vlastník Fordu sa s čitateľmi podelil o rady a skúsenosti, ktoré mu pomohli zachovať tento nadpriemerný stav jeho batérie. Za posledných 21 mesiacov nabíjal svoje auto približne 600 až 700-krát a ako napísal, väčšinou tak robil doma prostredníctvom výkonovo mierne zníženej nabíjačky Ford Charger (60 ampérov) 15,9 kW na batériu.

Zvyčajne obmedzoval nabíjanie do 90 %, no v posledných mesiacoch to dokonca znížil na 70 %. Priznal však, že po tejto zmene sa mu až dvakrát stalo, že sa domov vrátil s energiou pod 10 %, čo rozhodne nebývalo zvykom.

Toto sú konkrétne tipy majiteľa.

  • Zabráňte nabíjaniu do 100 %.
  • Nenechajte klesnúť zostatok batérie pod 10 %.
  • Nabíjajte pomalou nabíjačkou, kedykoľvek to je možné.
  • Dbajte na teplotu. Teplo zabíja lítium-iónové batérie.
  • Kedysi som doma nabíjal 90 % denne, ale teraz som to znížil na 80 %.

Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú