Slovákov pobláznilo video, kde „zamrzla” Tesla. Odhalili sme, čo sa stalo naozaj
Slovenským a českým internetom sa šíri video, ktoré zobrazuje „zamrznutú“ Teslu. Jeden z príspevkov, ktorý dané video zdieľal na Facebooku má takmer 2 milióny pozretí. Premisou týchto videí je ukázať, ako Tesly (a induktívne aj ostatné elektromobily) nedokážu prežiť veľmi chladné teploty, pretože zamrznú.
Popis videa naznačuje, že daný problém spôsobil mráz a že postihuje len elektromobily. Realita je však úplne iná. FonTech.sk sa skontaktoval s expertom na elektromobily značky Tesla zo spoločnosti DriveTesla.sk, ktorý okamžite vedel, čo sa stalo.
Je to zavádzanie
Ako už zrejme tušíš, video je zavádzajúce, pretože v ňom nie je uvedená kľúčová informácia – nikdy nie je spomenuté, čo spôsobilo nefunkčnosť daného Modelu 3. Profily, ktoré toto video zdieľajú, navyše používajú tendenčné popisy v štýle: „Neskutočné, celý život šetril na Teslu, ale potom sa mu v mrazoch stalo toto!?“
Čo sa teda pánovi, ktorý „celý život šetril na Teslu“, stalo v skutočnosti? Expert z DriveTesla.sk Jaroslav Kapšo problém okamžite identifikoval a potvrdil, že ide o vybitú 12 V batérie – elektromobily totiž nemajú len veľký a drahý akumulátor s vysokým napätím, ale aj klasickú 12 V autobatériu, ktorá sa stará o „štartovanie“ auta a poskytuje napájanie počas toho, ako je hlavná batéria odpojená.
Zároveň to vysvetľuje, prečo vo videu nejdú zavrieť dvere. Model 3 totiž pred zavretím dverí musí mierne stiahnuť okná, aby mohol dvere bezpečne uzavrieť, keďže okná nemajú klasické rámiky. Nejde o žiaden nezmyselný výmysel, podobný systém má prakticky každé auto, ktorého okná nemajú rámiky.
S problémom máme skúsenosť
Vybitie 12 V autobatérie je pritom problém, ktorý nielenže postihuje aj spaľováky, ale dokonca ich zasahuje omnoho častejšie. V redakcii totiž máme presne s týmto typom poruchy skúsenosti.
Zažili sme ju pri Hyundai Kona Electric, pričom 12 V autobatéria bola v rámci záruky bezproblémovo vymenená. V servise nás pritom informovali, že ide o rozšírený problém daného ročníka elektrickej Kony.
Po výmene „malej“ batérie (ku ktorej došlo krátko po kúpe samotného elektromobilu) sme sa s ničím podobným po dobu vyše dvoch rokov už nestretli. 12 V batéria sa u moderných elektromobilov nenabíja klasickým alternátorom, ako tomu je v prípade spaľovákov, ale čerpá energiu priamo z „veľkého“ akumulátora. Deje sa tak počas toho, ako auto stojí alebo sa nabíja.
Malé autobatérie sú ale neslávne známe tým, že napríklad v silných mrazoch alebo po dlhšej nečinnosti stratia všetko svoje napätie a už ich nie je možné oživiť, pričom je nutné ich vymeniť. Viniť tento problém na Teslu alebo všeobecne elektromobily pritom nedáva žiadny zmysel.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Ďalší Muskov bizár: Ak chceš odomknúť plný dojazd Tesly, musíš vysoliť poriadnu sumu
Tesla Cybertruck konečne prichádza do Európy. Má to ale háčik
Má 1900 koní a prekoná aj monopost F1. Slávna talianska automobilka začala predávať brutálny elektromobil
Posledná záchrana pred bankrotom. Slávneho výrobcu elektromobilov má odkúpiť veľká automobilka
Naplnili sa najhoršie obavy. Slávny výrobca elektromobilov sa rúti do ďalšieho bankrotu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
- To nemôžu myslieť vážne. Veľmoc chce zaviesť 100 % daň na čínske elektromobily
- Veľký test spoľahlivosti áut: Miláčik Slovákov pohorel, najlepšie dopadla prekvapivá značka
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Toto Tesla prepískla. Každý majiteľ Cybertrucku ho musí vrátiť, inak riskuje smrť
-
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
- To nemôžu myslieť vážne. Veľmoc chce zaviesť 100 % daň na čínske elektromobily
- Veľký test spoľahlivosti áut: Miláčik Slovákov pohorel, najlepšie dopadla prekvapivá značka
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Nemusíš ho nabíjať a jazdíš za 4 litre/100 km. Toto Mitsubishi má pod kapotou klenot Renaultu
-
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
- Veľký test spoľahlivosti áut: Miláčik Slovákov pohorel, najlepšie dopadla prekvapivá značka
- To nemôžu myslieť vážne. Veľmoc chce zaviesť 100 % daň na čínske elektromobily
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Nemusíš ho nabíjať a jazdíš za 4 litre/100 km. Toto Mitsubishi má pod kapotou klenot Renaultu
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené