Ako vyzerá batéria elektromobilu po 500 000 km? Výsledok tejto Tesly všetkých zaskočil
O spoľahlivosti elektrických áut koluje aj naďalej množstvo výmyslov a poloprávd, pričom jednou z najväčších a čiastočne oprávnených obáv je to, ako dlho tieto autá vydržia. Kým do starého auta so spaľovacím motorom je väčšinou možné pomerne lacno zohnať použitý motor, vložiť do elektromobilu použitú batérie nie je práve najbezpečnejšie.
Prípad Tesly Model S vyrobenej v roku 2016, ktorú používa spoločnosť CurrentTaxi ako taxík, však ukazuje, že aj elektromobily môže byť spoľahlivé a trvácne. Toto vozidlo totiž urazilo už 500 000 km, čo je úctyhodné číslo dokonca aj pre väčšinu moderných áut so spaľovacími motormi. Oveľa prekvapivejší je však stav, v ktorom sa táto Tesla po pol milióne kilometrov nachádza, píše Autoevolution.
Batéria stále funguje
Batéria spomínanej Tesly bez problémov funguje aj naďalej a poteší aj jej degradácia – len približne 12 %. I keď to isté nemožno povedať o všetkých Teslách, v tomto prípade nebolo nutné batériu meniť a pôvodné sú dokonca aj elektromotory. Auto prechádzalo pomerne bežnou údržbou a brzdy boli menené až po 420 000 km za 750 amerických dolárov.
And now another @CurrentTaxi @Tesla Model S has hit 500,000km (310,685 miles).
This 2016 Model S 90D still has the original:
-Battery (~12% degradation, full charge shows 412km compared to 455km new – mostly Supercharged – has free lifetime Supercharging)
-Motors
-AC System… https://t.co/JUy5zYx5ax pic.twitter.com/0cUOc95gqk— Drive Tesla 🇨🇦 (@DriveTeslaca) September 25, 2023
Okrem toho tento Model S potreboval servis odpruženia za 1 500 dolárov po 465 000 km, nové kondenzátory a ventilátory klimatizácie po 480 000 km (2 500 dolárov), výmenu všetkých kľučiek dverí (800 dolárov), zatvárací a zamykací mechanizmus batožinového priestoru (250 dolárov), ventilátor interiéru (120 dolárov) a nakoniec niekoľko dielov prednej aj zadnej nápravy, ktoré celkovo stáli približne 2 000 dolárov.
Vzhľadom na množstvo najazdených kilometrov nie je na týchto komponentoch nič zaujímavé a i keď nie je Tesla známa práve kvalitou spracovania, z hľadiska dizajnu a konštrukcie zrejme dokáže vydržať skutočne dlho.
Neprestáva lámať rekordy
Tesla dosahuje rekordy na viacerých frontoch a to dokonca aj v predajoch. Len nedávno sa stala v Nórsku najpredávanejším autom v histórii a prekonala tak rekord, ktorý držal už vyše 50 rokov nemecký Volskwagen.
Nie je jediná
Táto Tesla Model S nie je jediným elektromobilom americkej značky, ktorá prekonala hranicu 500 000 km. Jednému z majiteľov sa podarilo nabehať až vyše 700 000 km, avšak v tomto prípade vozidlo potrebovalo novú batériu. Jeden z týchto modelov dokonca už prekonal aj hranicu 1 milióna míľ (teda vyše 1,6 milióna km), avšak aj ten potreboval novú batériu a momentálne má v aute už tretiu.
O potrebe výmeny batérií počúva verejnosť pomerne často a faktom je, že len málokedy je chybné celé zariadenie. Miesto toho dochádza k poškodeniu alebo poruche jedného z viacerých článkov, avšak automobilky vymieňajú celú batériu.
V západných krajinách sa začína stávať normou, že takéto problémy opravujú aj bežné servisy a dokážu opraviť batériu oveľa lacnejšie, napríklad práve výmenou len chybného článku. Akákoľvek záruka však, v takom prípade, končí.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Toto je najvýnimočnejšie Audi súčasnosti. Otestoval som SUV, ktoré inšpirovala Rallye Dakar
V rámci Európy sme úplne poslední. Počet elektromobilov na Slovensku stúpa pomaly, ľuďom chýba toto
Európania kupujú luxus, Slováci istotu. Toto sú najpredávanejšie jazdené autá u nás a v Európe
BMW posunulo hranice elektromobility. Nový model má dojazd až 700 km a luxusný dizajn
Dohodli sa s Čínou. Výmena batérií nahradí nabíjačky, do Európy príde silný hráč v elektromobilite
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Už ich nič nezastaví. Automobiloví giganti spájajú sily, nečakaná aliancia zmení elektromobily
- Muskova kontroverzia má kruté následky. V európskej krajine sa začali hromadne zbavovať Tesiel
- Nabiješ ho rekordne rýchlo, do Európy už čoskoro príde revolučný elektromobil s dojazdom 870 km
- Ultimátny obojživelník medzi autami. Ikonické Audi dostane pohon budúcnosti, výkonom vyráža dych
- Rapídne mu klesol dojazd. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
-
- Už ich nič nezastaví. Automobiloví giganti spájajú sily, nečakaná aliancia zmení elektromobily
- Rapídne mu klesol dojazd. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
- Muskova kontroverzia má kruté následky. V európskej krajine sa začali hromadne zbavovať Tesiel
- Na slovenský trh vstupuje značka s lacnými autami. Ponúka nadštandardnú výbavu za nízke ceny
- Dohodli sa s Čínou. Výmena batérií nahradí nabíjačky, do Európy príde silný hráč v elektromobilite
-
- Slováci si začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, či sa to dá a aká je výsledná cena (ROZHOVOR)
- Už ich nič nezastaví. Automobiloví giganti spájajú sily, nečakaná aliancia zmení elektromobily
- Devastačné clá musia skončiť. Ďalší automobilový gigant sa obul do EÚ a podáva žalobu
- Rapídne mu klesol dojazd. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
- Experti prehovorili: Zánovné autá sú cenovým hitom, Slováci kupujú najviac tento pohon
Apple dosahuje rekordné tržby. Má však vážny problém
Slovensko investuje milióny do kyberbezpečnosti. Vzniknú špičkové centrá
Slovensko pritvrdzuje. Fico chce trestať Ukrajinu v Bruseli
Experti bijú na poplach. Hackeri našli novú „zbraň“
Po 40 rokoch budú vo vesmíre. Naši susedia posielajú do kozmu astronauta, urobí nevšedný pokus
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené