VW z Číny bude realitou. Nové partnerstvo prinesie várku modelov, ktoré prepoja dva globálne trhy
Nemecký koncern VW si je vedomý toho, že na čínskom trhu začína ťahať za kratší koniec. Domáce automobilky spolu s Teslou valcujú tamojšie predaje a tradiční výrobcovia strácajú podiel na najväčšom automobilovom trhu. Ako ale informuje Electrive, nemecký koncern rozbieha partnerstvá s viacerými čínskymi výrobcami a výsledky tejto spolupráce by sa dokonca mohli dostať aj do Európy.
VW ešte minulý týždeň oznámil veľkolepú spoluprácu s automobilkou Xpeng, ktorá patrí k lídrom na čínskom trhu. Ako uvádza Reuters, VW bude pri výrobe elektromobilov využívať platformu čínskej automobilky s názvom Xpeng G9 „Edward“, pričom táto platforma by mala priniesť vyššiu kvalitu za nižšie výrobné náklady a tým by zvýšila predaje elektromobilov.
Z partnerstva majú ťažiť obe strany. VW dostane hotovú platformu a nemusí míňať miliardy na vývoj, Xpeng si zasa zabezpečil ďalší príjem z licencovania technológií. Platforma G9 je však staršia, stoja na nej modely Xpeng G9 a P7. Najmodernejšiu platformu SEPA 2.0 si čínska automobilka zatiaľ necháva pre seba.
Platforma pre lacné autá od inej automobilky
Ako dodáva v novej správe Electrive, VW sa údajne okrem Xpeng dohodol na spolupráci aj s automobilkou Leapmotor. Aj v tomto prípade má nemecký koncern odkúpiť licenciu na používanie platformy.
Tentokrát však nejde o platformu pohonu, ale o elektronickú platformu, teda tú, ktorá sa stará o riadenie systémov ako sú asistenti riadenia či infotainment. Platforma nesie názov Four-Leaf Clover.
Ako bude vyzerať „VW z Číny“?
Ak chceme vedieť, ako budú vyzerať nové VW postavené na čínskej platforme od Xpeng, môžeme sa pozrieť na model Xpeng G9. Novinky určené primárne pre čínsky trh budú mať pod karosériou rovnakú techniku. VW však priznal, že tieto vozidlá sa môžu dostať aj do Európy.
Xpeng G9 je vybavený pokročilým asistentom riadenia X-PILOT vo verzii 4.0. Systém využíva desiatky senzorov a LiDAR, vďaka čomu umožňuje v určitých situáciách plne autonómnu jazdu vozidla.
O spracovanie veľkého množstva dát sa stará až dvojica čipov Nvidia Drive Orin. Vozidlo ďalej disponuje až gigabitovým pripojením a podľa slov automobilky je schopné stiahnuť OTA aktualizáciu softvéru už do 30 minút od vydania.
Aktualizácia sa dokáže nainštalovať aj počas jazdy bez toho, aby si to vodič nejakým spôsobom vôbec všimol. Nové čipy od Nvidie tiež umožňujú integráciu samodiagnostických funkcií.
Takto vyzerá demontáž a oprava batérie Škody Enyaq
G9 využíva 800V architektúru, ktorá umožňuje integrovať extrémne výkonné nabíjanie. Podľa automobilky dokáže auto získať za 5 minút na nabíjačke až 200 km dojazdu. Maximálny nabíjací výkon dosahuje 480 kW. Batéria s kapacitou 98 kWh zabezpečuje dojazd na úrovni 570 km.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
recenzia Našli sme dokonalú náhradu za auto. Má dojazd 100 km, odvezie 3 ľudí a už nikdy nezastavíš v zápche
Tesle možno odzvonilo. Obľúbená značka Slovákov sa spája s Číňanmi, chcú priniesť revolučný elektromobil
Vybudovali mu najväčšiu nabíjaciu sieť na svete, aj tak ich prepustil z bizarného dôvodu. Musk spečatil osud Superchargerov
článok týždňa Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
TEST Je lepší hybrid alebo plug-in hybrid? Testovali sme to isté auto s dvomi motormi a máme jasný verdikt
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Je lepší hybrid alebo plug-in hybrid? Testovali sme to isté auto s dvomi motormi a máme jasný verdikt
- Vybudovali mu najväčšiu nabíjaciu sieť na svete, aj tak ich prepustil z bizarného dôvodu. Musk spečatil osud Superchargerov
- Video: Tesla oklamala ľudí. Takto vyzerali preteky Cybertrucku a Porsche v skutočnosti
- Tesle možno odzvonilo. Obľúbená značka Slovákov sa spája s Číňanmi, chcú priniesť revolučný elektromobil
- Vyriešili najväčší problém elektromobilov. Vďaka tejto technológii ľudstvo navždy zabudne na spaľováky
-
- Je lepší hybrid alebo plug-in hybrid? Testovali sme to isté auto s dvomi motormi a máme jasný verdikt
- Vybudovali mu najväčšiu nabíjaciu sieť na svete, aj tak ich prepustil z bizarného dôvodu. Musk spečatil osud Superchargerov
- Video: Tesla oklamala ľudí. Takto vyzerali preteky Cybertrucku a Porsche v skutočnosti
- Tesle možno odzvonilo. Obľúbená značka Slovákov sa spája s Číňanmi, chcú priniesť revolučný elektromobil
- Vyriešili najväčší problém elektromobilov. Vďaka tejto technológii ľudstvo navždy zabudne na spaľováky
-
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
- Veľký test spoľahlivosti áut: Miláčik Slovákov pohorel, najlepšie dopadla prekvapivá značka
- Video: Tesla oklamala ľudí. Takto vyzerali preteky Cybertrucku a Porsche v skutočnosti
- To nemôžu myslieť vážne. Veľmoc chce zaviesť 100 % daň na čínske elektromobily
- Stávka na elektromobily nevyšla. Milovaná automobilka Slovákov prišla o miliardy, spravila amatérsku chybu
Novinka zvalcovala Steam. Táto hra sa zapíše do histórie
Podľa Esetu sa hackeri napojení na Rusko zameriavali na špionáž v EÚ
Štáty EÚ schválili reformu trhu s elektrickou energiou
Je najvyšší čas sa zaoberať budovaním nabíjačiek pre elektrické kamióny, tvrdí SEVA
Automobilky VW, JLR a BMW nakupovali diely od firmy, ktorú v USA zakázali
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené