VW z Číny bude realitou. Nové partnerstvo prinesie várku modelov, ktoré prepoja dva globálne trhy
Nemecký koncern VW si je vedomý toho, že na čínskom trhu začína ťahať za kratší koniec. Domáce automobilky spolu s Teslou valcujú tamojšie predaje a tradiční výrobcovia strácajú podiel na najväčšom automobilovom trhu. Ako ale informuje Electrive, nemecký koncern rozbieha partnerstvá s viacerými čínskymi výrobcami a výsledky tejto spolupráce by sa dokonca mohli dostať aj do Európy.
VW ešte minulý týždeň oznámil veľkolepú spoluprácu s automobilkou Xpeng, ktorá patrí k lídrom na čínskom trhu. Ako uvádza Reuters, VW bude pri výrobe elektromobilov využívať platformu čínskej automobilky s názvom Xpeng G9 „Edward“, pričom táto platforma by mala priniesť vyššiu kvalitu za nižšie výrobné náklady a tým by zvýšila predaje elektromobilov.
Z partnerstva majú ťažiť obe strany. VW dostane hotovú platformu a nemusí míňať miliardy na vývoj, Xpeng si zasa zabezpečil ďalší príjem z licencovania technológií. Platforma G9 je však staršia, stoja na nej modely Xpeng G9 a P7. Najmodernejšiu platformu SEPA 2.0 si čínska automobilka zatiaľ necháva pre seba.
Platforma pre lacné autá od inej automobilky
Ako dodáva v novej správe Electrive, VW sa údajne okrem Xpeng dohodol na spolupráci aj s automobilkou Leapmotor. Aj v tomto prípade má nemecký koncern odkúpiť licenciu na používanie platformy.
Tentokrát však nejde o platformu pohonu, ale o elektronickú platformu, teda tú, ktorá sa stará o riadenie systémov ako sú asistenti riadenia či infotainment. Platforma nesie názov Four-Leaf Clover.
Ako bude vyzerať „VW z Číny“?
Ak chceme vedieť, ako budú vyzerať nové VW postavené na čínskej platforme od Xpeng, môžeme sa pozrieť na model Xpeng G9. Novinky určené primárne pre čínsky trh budú mať pod karosériou rovnakú techniku. VW však priznal, že tieto vozidlá sa môžu dostať aj do Európy.
Xpeng G9 je vybavený pokročilým asistentom riadenia X-PILOT vo verzii 4.0. Systém využíva desiatky senzorov a LiDAR, vďaka čomu umožňuje v určitých situáciách plne autonómnu jazdu vozidla.
O spracovanie veľkého množstva dát sa stará až dvojica čipov Nvidia Drive Orin. Vozidlo ďalej disponuje až gigabitovým pripojením a podľa slov automobilky je schopné stiahnuť OTA aktualizáciu softvéru už do 30 minút od vydania.
Aktualizácia sa dokáže nainštalovať aj počas jazdy bez toho, aby si to vodič nejakým spôsobom vôbec všimol. Nové čipy od Nvidie tiež umožňujú integráciu samodiagnostických funkcií.
Takto vyzerá demontáž a oprava batérie Škody Enyaq
G9 využíva 800V architektúru, ktorá umožňuje integrovať extrémne výkonné nabíjanie. Podľa automobilky dokáže auto získať za 5 minút na nabíjačke až 200 km dojazdu. Maximálny nabíjací výkon dosahuje 480 kW. Batéria s kapacitou 98 kWh zabezpečuje dojazd na úrovni 570 km.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Jazdí skvelo, nabíja extrémne rýchlo. Nová Kia je „raketa” na kolesách, ale čo z toho, keď sa do nej nezmestíš
Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť" nedostatkovú surovinu budúcnosti
Najväčší pokrok dekády museli zošrotovať. Elektromobilmi sme mohli jazdiť už dávno, doplatili na chybu
Mestá budúcnosti sa premenia na živé batérie. Vedci objavili nový spôsob, ako uložiť energiu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Elon Musk „vypol“ Starlink počas veľkej ukrajinskej ofenzívy proti Rusku, odhalila investigatíva
Parkinson zrejme nezačína v mozgu. Vedci objavili prekvapivý orgán, kde sa choroba môže spustiť
Skupina Slovákov má nárok na týždeň voľna navyše. Mnohí o tom netušia, tieto podmienky musíš splniť
Slovensko pod náporom búrok: Supercely, vietor 85 km/h a krúpy. Výstrahy 2. stupňa platia pre tieto okresy
Zabudni na diétu a hladovanie. Jednoduchý trik od expertov pomáha predchádzať priberaniu a výkyvom energie
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť“ nedostatkovú surovinu budúcnosti
- Jazdí skvelo, nabíja extrémne rýchlo. Nová Kia je „raketa” na kolesách, ale čo z toho, keď sa do nej nezmestíš
- Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
- Najväčší pokrok dekády museli zošrotovať. Elektromobilmi sme mohli jazdiť už dávno, doplatili na chybu
- Státisícové Ferrari nemalo šancu. Nová Kia za „drobné“ ho v pretekoch rozdrvila (VIDEO)
-
- Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť“ nedostatkovú surovinu budúcnosti
- Jazdí skvelo, nabíja extrémne rýchlo. Nová Kia je „raketa” na kolesách, ale čo z toho, keď sa do nej nezmestíš
- Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
- Najväčší pokrok dekády museli zošrotovať. Elektromobilmi sme mohli jazdiť už dávno, doplatili na chybu
- Honda zaskočila svet. Prehliadaný pohon je teraz o 92 % výkonnejší a stojí o polovicu menej
-
- Elektrický Volkswagen prešiel 160 000 kilometrov. To, čo sa stalo s jeho batériou, prekvapilo odborníkov
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Honda zaskočila svet. Prehliadaný pohon je teraz o 92 % výkonnejší a stojí o polovicu menej
- Váži iba 13 kg, no má neuveriteľný výkon. Divízia Mercedesu vyvinula elektromotor, ktorý zmení svet
Európska raketa, ktorá bude strážiť Zem, vyletela do kozmu. Jej misia je kľúčová pre budúcnosť planéty
Slovensko čaká solárny megaprojekt. Chcú postaviť obrovské elektrárne, majú dodať energiu tisícom domácností
Predaj elektromobilov vo svete prudko stúpol. Čína vedie elektrické preteky, Európa naberá dych
Zelenskyj oznámil prekvapivý plán. Ukrajina chce produkovať tieto zariadenia ako na bežiacom páse
Slováci stále platia zbytočné poplatky. Tento trik od banky ti ušetrí peniaze na dovolenke
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP