Spoločnosť Slovak Telekom uzavrela s operátorom O2 historickú dohodu o zdieľaní mobilnej siete, ktorá je vôbec prvou svojho druhu na Slovensku a jej dopad pocítia aj zákazníci. Výhod bude totiž hneď niekoľko a to nielen čo sa týka kvality signálu a pokrytia. Najväčšie mestá sa jej však nedočkajú.

Pomôže aj 5G sieti

„Benefit zdieľania ocenia najmä naši zákazníci, ktorí budú môcť naďalej využívať služby v špičkových, oceňovaných sieťach a zlepší sa im pokrytie,“ vysvetlil v tlačovej správe José Perdomo Lorenzo, generálny riaditeľ spoločnosti Slovak Telekom a T-Mobile Czech Republic.

Dohoda má pomôcť napríklad s rýchlejším nasadzovaním inovácií, prinesie kvalitnejší signál a dokonca aj šetrenie životného prostredia vďaka nižšej spotrebe elektrickej energie. Zákazníci môžu očakávať nárast počtu základňových staníc, zvýšenie kapacity siete a zároveň zlepšenie pokrytia.

Telekom má už dnes pokrytých sieťou 4G až 94,8 % populácie na Slovensku a sieťou 5G približne 40 %, čomu môže pomôcť práve nová dohoda. Prevádzka 3G kvôli tomu kontinuálne klesá a operátor je pripravený túto staršiu sieť vypnúť. Definitívny koniec poskytovania 3G je naplánovaný pred Vianocami 2023

Najväčšie mestá sa jej nedočkajú

Zdieľanie mobilnej siete má prebiehať postupne po jednotlivých lokalitách a zakončené má byť do dvoch až troch rokov, pričom sa táto dohoda nedotkne Bratislavy a Košíc, kde budú operátori spravovať svoje siete aj naďalej samostatne.

Napreduje aj s internetom

Ako sme nedávno informovali, Telekom intenzívne napreduje aj s pokrytím superrýchleho pripojenia pomocou optiky. Vďaka nedávnej dohode má operátor poskytnúť toto pripojenie tisícom ďalších domácností.

Zvyšok Slovenska má byť rozdelený na dve oblasti s podobným počtom základňových staníc, ktoré budú obaja operátori prevádzkovať spoločne podľa dohody. Dohoda sa navyše nemá nijak dotknúť komerčnej nezávislosti operátorov.

„Zároveň táto dohoda neovplyvní náš vzájomný konkurenčný boj a naďalej budeme súperiť o priazeň zákazníkov naším unikátnym portfóliom produktov a služieb a kvalitou zákazníckej starostlivosti. Rád by som naším zákazníkom odkázal, že sa majú skutočne na čo tešiť,“ dodal generálny riaditeľ O2 Igor Tóth.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú