Francúzska automobilka Peugeot zažíva v posledných rokoch dizajnový boom. Automobiloví odborníci aj verejnosť sa zhodujú, že nové Peugeoty vyzerajú famózne a učiť by sa od nich mohli aj prémiovejšie značky. Nový dizajnový podpis exteriéru ale nie je to jediné, čo si pre nás francúzsky výrobca pripravil. Ako uvádza v tlačovej správe pre médiá, pripravovaná ďalšia generácia Peugeot 3008 prinesie úplne nový panoramatický i-Cockpit, ktorý posúva interiér na úplne nový level.
Dizajnéri a inžinieri automobilky Peugeot sa rozhodli spojiť dva z troch základných prvkov i-Cockpit, a to zvýšenú digitálnu prístrojovú dosku a veľký centrálny dotykový displej. Tie teraz tvoria spoločnú súčasť zakrivenej panoramatickej obrazovky pozostávajúcej z jedného 21-palcového panelu s vysokým rozlíšením, ktorý siaha od ľavého konca palubnej dosky až po stredovú konzolu.
Panoramatická zakrivená obrazovka pritom vyzerá, akoby sa nad prístrojovou doskou vznášala vďaka upevneniu konzolou v zadnej časti. Plávajúci efekt zvýrazňuje špeciálne náladové LED osvetlenie pod obrazovkou.
Celá obrazovka je pritom orientovaná na vodiča a zároveň zostáva displej infotainmentu prístupný aj pre spolujazdca vpredu. Na ľavej strane panoramatickej obrazovky sa nad kompaktným volantom už tradične zobrazujú všetky informácie týkajúce sa jazdy a vodič si sem vie premietnuť aj mapu.
Nový kompaktný volant s dotykovým ovládaním
Kompaktný volant vždy predstavoval základný prvok systému i-Cockpit. Teraz prešiel značnou inováciou, aby poskytoval ešte lepší pocit z jazdy a komfort. Samozrejme, zachoval si svoje kompaktné rozmery, no má modernejší dizajn: prepracovaná centrálna časť je menšia a izolovaná od ramien volantu, aby sa tak vytvoril „levitujúci“ efekt podobný panoramatickej obrazovke na prístrojovej doske.
Ovládacie prvky umiestnené na novom volante sú teraz dotykové s haptickou odozvou. Dotykové plochy automaticky detegujú prsty vodiča, ale aktivujú sa iba po stlačení, aby sa predišlo akýmkoľvek nežiadúcim dotykom.
Programovateľné skratky i-Toggles zostali
Už pri testoch nového Peugeot 308 či 408 sme si nesmierne pochvaľovali funkciu i-Toggles – plne prispôsobiteľné dotykové tlačidlá. Tie možno naprogramovať tak, aby poskytovali rýchly prístup k 10 obľúbeným funkciám používateľa či už ide o volanie obľúbeného kontaktu, spustenie navigácie k často používanému cieľu, ladenie rádia na obľúbenú stanicu, nastavenie ideálnej teploty pre klimatizáciu a mnoho ďalších funkcií. Displej s programovateľnými tlačidlami zostáva aj v novej 3008, presunul sa však o čosi nižšie voči displeju infotainmentu.
Peugeot predstavil nový generáciu i-Cockpit
Stredová konzola je vzdušnejšia, zväčšil sa tým úložný priestor a tiež priehradka na bezdrôtové nabíjanie smartfónu. Elektrický ovládač prevodovky Shift-by-wire sa presunul zo stredovej konzoly na prístrojovú dosku. Tento ovládací prvok sa teraz nachádza napravo od volantu, hneď vedľa tlačidla stop/štart.
Nový Peogeot 3008 uvidíme už v septembri
Nový Peugeot 3008 sa predstaví už v septembri tohto roku. Automobilka nám ale postupne bude servírovať všetky zásadné inovácie a my si tak budeme vedieť utvoriť obraz o novinke už pred jej oficiálnym debutom.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Trúfa si poraziť Škodu. Čínsky gigant začína predávať v Európe lacný elektromobil
Niektoré pobavia, z iných nebudeš chápať. Toto je TOP 10 najšialenejších ŠPZ-tiek Slovákov
AKTUÁLNE: Slovensko ťaží z vysokých ciel. Veľká automobilka bude v Košiciach vyrábať nový model
Slovákov nadchne cenou, dojazdom aj výbavou. Hyundai má chystať vynikajúci elektromobil
Susedný štát naleje stovky miliónov eur do elektromobility. Bežní ľudia však nedostanú ani cent
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
U lekára nebudeš čakať, diagnózu dostaneš do 3 minút. Adamov startup chce zmeniť spôsob, akým funguje zdravotníctvo
Dopravu na D1 paralyzovala zrážka kamiónov. Diaľnica je neprejazdná
Michal Sabo podáva žalobu na Daniela Bombica. Zverejnil jeho kontroverznú fotografiu
Za položenie uteráka na Draždiaku zaplatíš najnovšie 1 €: „Petržalské more“ potrebuje správcu, tvrdí Hrčka
V populárnom letovisku Slovákov zúri masívny požiar. Evakuujú tisíce miestnych aj dovolenkárov
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- Vedci neverili výsledkom svojho výskumu. Agresívna jazda vraj môže predĺžiť životnosť batérie
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Susedný štát naleje stovky miliónov eur do elektromobility. Bežní ľudia však nedostanú ani cent
- AKTUÁLNE: Slovensko ťaží z vysokých ciel. Veľká automobilka bude v Košiciach vyrábať nový model
-
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- Vedci neverili výsledkom svojho výskumu. Agresívna jazda vraj môže predĺžiť životnosť batérie
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
- Susedný štát naleje stovky miliónov eur do elektromobility. Bežní ľudia však nedostanú ani cent
-
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
- Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
Z trhu zostali len kolesá a karosérie: Ruský automobilový priemysel je v troskách, tieto čísla sú hrozivé
Pitná voda na Slovensku je v ohrození. Zaostávame v boji proti najväčšiemu nepriateľovi
Vyhynulo až 90 % života. Vedci konečne našli príčinu najväčšej katastrofy v histórii Zeme
Brusel čelí veľkému tlaku: Česi chcú prepísať prísne emisné pravidlá, podporilo ho 17 spojencov
Stellantis zvyšuje kritiku EÚ: Tieto autá nikto nekupuje, budeme musieť zatvárať závody v Európe
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP