BMW radu 5 je bez pochýb najúspešnejším biznis sedanom v danej triede. Nová generácia populárneho „päťkového“ BMW opäť prichádza v prvom rade ako elektromobil. Ten zdedil množstvo detailov a technológií z vlajkového BMW i7, čo z neho robí najkrajšie a najluxusnejšie BMW rady 5, aké sme tu kedy mali.
Na úvod budú mať zákazníci k dispozícii iba čisto elektrické modely BMW i5 eDrive 40 a športovejší BMW i5 M60 xDrive. Neskôr budú k dispozícii aj spaľovacie modely s benzínovým a naftovým motorom a v roku 2024 prídu na trh aj plug-in hybridné motorizácie.
Výkonu má na rozdávanie
V porovnaní s predchádzajúcou generáciou narástla nová verzia BMW rady 5 do dĺžky o 97 milimetrov na 5 060 milimetrov, do šírky o 32 milimetrov na 1 900 milimetrov a do výšky o 36 milimetrov na 1 515 milimetrov. Rázvor sa popri tom predĺžil o 20 milimetrov na 2 995 milimetrov.
Plne elektrická verzia v podobe modelu BMW i5 využíva výrazne vylepšenú technológiu pohonu BMW eDrive piatej generácie a prichádza na trh vo dvoch verziách. Ako model BMW i5 M60 xDrive (kombinovaná spotreba elektrickej energie podľa WLTP: 20,6 – 18,2 kWh/100 km) kombinuje výkon 442 kW (601 koní) s typickým M výkonom a špecifickými dizajnovými prvkami.
Elektrický pohon všetkých kolies tvoria dve vysoko integrované pohonné jednotky na prednej a zadnej náprave. Systém pri aktivovaných funkciách M Sport Boost alebo M Launch Control generuje krútiaci moment s hodnotou až 820 Nm*. To umožňuje modelu BMW i5 M60 zrýchliť z nuly na 100 km/h za 3,8 sekundy, jeho maximálna rýchlosť je elektricky obmedzená na 230 km/h.
V ponuke sa nachádza aj verzia BMW i5 eDrive40 (kombinovaná spotreba elektrickej energie podľa WLTP: 19,5 – 15,9 kWh/100 km). Jej elektromotor poháňa iba zadné kolesá a generuje maximálny výkon 250 kW (340 k) a s funkciami Sport Boost alebo Launch Control dodáva maximálny krútiaci moment až 430 Nm. Model BMW i5 eDrive40 zrýchli z nuly na 100 km/h za 6,0 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 193 km/h.
Dojazd a nabíjanie bez akýchkoľvek obmedzení
Batéria sa nachádza v spodnej časti vozidla a poskytuje využiteľnú energiu 81,2 kWh. K dlhému dojazdu prispieva okrem účinných elektromotorov aj najnovšia verzia adaptívnej rekuperácie a inteligentná kombinácia technológie tepelného čerpadla na vykurovanie a chladenie interiéru, pohonu a vysokonapäťovej batérie. Príslušné hodnoty WLTP sú 455 – 516 kilometrov pre BMW i5 M60 xDrive a 477 – 582 kilometrov pre BMW i5 eDrive40. Nová funkcia MAX RANGE dokáže obmedzením výkonu a rýchlosti a deaktiváciou komfortných funkcií v prípade potreby zvýšiť dojazd až o 25 percent.
Palubná AC nabíjačka umožňuje štandardne nabíjanie striedavým prúdom s výkonom až 11 kW, na požiadanie je k dispozícii verzia s nabíjacím výkonom 22 kW. Vysokonapäťová batéria umožňuje nabíjanie jednosmerným DC prúdom s výkonom až 205 kW. Batéria BMW i5 sa z 10 % na 80 % nabije za približne 30 minút.
Interiér hodný prémiovej značky
Kokpit nového modelu BMW radu 5 má v porovnaní s predchádzajúcou generáciou výrazne nižší počet tlačidiel a ovládacích prvkov. To sa podarilo dosiahnuť dôslednou digitalizáciou funkcií. Zakrivený displej BMW Curved Display nanovo interpretuje charakteristickú predstavu značky o zameraní na vodiča. Plne digitálny zobrazovací systém pozostáva z 12,3-palcovej prístrojovej dosky Information Display a 14,9-palcového stredového displeja Control Display.
BMW predstavilo novú radu 5. Prvýkrát prichádza ako elektromobil BMW i5
Úpravami prešiel aj volant so sploštenou spodnou časťou a haptickou odozvou na ovládacích paneloch, ako aj voliaca páka na stredovej konzole. Ďalšiu zaujímavosť predstavuje na požiadanie dodávaná ovládacia lišta BMW Interaction Bar. Efektne podsvietený funkčný celok s kryštalickou povrchovou štruktúrou zaberá celú šírku prístrojovej dosky, siaha až do výplní dverí a zahŕňa dotykové ovládacie panely.
Operačný systém BMW Operating System 8.5 ponúka širší rozsah digitálneho obsahu zameraného na informácie a zábavu, rýchlejšie cykly aktualizácie funkcií, vylepšené informácie o nabíjacích bodoch pre elektromobily a optimalizovaný prístup k mnohým špecifickým online službám. Streamované videá sa zobrazujú priamo na stredovom ovládacom displeji, rovnako ako inovatívny herný systém v automobile prvýkrát predstavený v novom modeli BMW radu 5 s platformou AirConsole. Vodič a cestujúci môžu v čase, keď vozidlo stojí, hrať hry, napríklad počas nabíjania.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci prídu o 3 dni pracovného pokoja. Po kritike opozície a cirkvi je v hre náhrada za 6. január
Rusko simulovalo raketový útok na Poľsko. Vojenské cvičenie Zapad-2025 vyvolalo obavy z eskalácie v NATO
Päť potravín, ktoré ničia tvoj mozog: Lekárka odhalila, čo nikdy neje, preto zostáva mladá a plná energie
Mozgová hmla ťa oberá o schopnosť myslieť. Lekár odhalil štyri jednoduché riešenia
Dvojdňová opica nie je výmysel: Vedci odhalili prečo po tridsiatke trpíš dlhšie. Odporúčajú 4 metódy, ako jej predísť
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP