Najkrajší Hyundai všetkých čias ide do výroby. Kombinuje elektromobil a vodíkový pohon
Hyundai N Vision 74 je koncept vodíkového auta s retro dizajnom, ktorý vychádza z modelu Hyundai Pony Coupé.
Automobilka odhalila tento nádherný koncept ešte v lete 2022, pričom vedenie spoločnosti dôrazne prízvukovalo, že toto auto v žiadnom prípade nepôjde do sériovej výroby. Nuž, opak sa zrejme stáva pravdou a ako upozornil Motor1, Vision 74 sa zrejme predsa len dočká sériovej produkcie.
Zatiaľ nie je nič stopercentne potvrdené, no kórejské média už považujú produkciu Vision 74 za hotovú vec. Ako uvádza kórejský portál Money Today, definitívne slovo ohľadom spustenia výroby by malo padnúť už 27. mája na evente s príznačným názvom „Pony Day“.
Finálna podoba sa ešte môže zmeniť
Ak koncept Hyundai N Vision 74 skutočne zamieri do sériovej výroby, určite sa mierne pozmení jeho dizajn a dovolíme si tvrdiť, že inžinieri vymenia aj pohon.
Koncept je totiž postavený na vodíkovej platforme a aj keď sa Hyundai venuje aj vývoju vodíkových technológií, je nepravdepodobné, že by ich nasadila do tak žiadaného modelu. Väčšina fanúšikov by určite viac prijala batériový elektromobil než auto na vodík.
Automobilka ešte prípadne môže siahnuť po spaľovacom motore, ktorý by takémuto retro autu určite pristal a mohol by symbolizovať dôstojnú rozlúčku so svetom fosílnych palív v automobilovom priemysle.
Koncept s unikátnym pohonom
N Vision 74 však zároveň kombinuje vodíkové články a klasické batérie, pričom je možné použiť tieto dva rôzne zdroje energie v závislosti od rôznych jazdných podmienok.
Kombinácia umožňuje lepšie vektorovanie krútiaceho momentu pomocou dvoch zadných motorov, a tým aj presné a citlivé zatáčanie. N Vision 74 navyše skúma rovnováhu medzi výkonom a chladením pomocou trojkanálového chladiaceho systému. Spolu so schopnosťami dlhého dojazdu a rýchleho tankovania zaručuje N Vision 74 zábavu z jazdy s udržateľným zdrojom energie.
Vodíkový elektromobil dosahuje pri pohone zadných kolies maximálny výkon vyše 500 kW (670 koní) a krútiaci moment presahuje 950 Nm. Ako sme už uviedli vyššie, koncept kombinuje technológiu klasického elektromobilu s vodíkovými článkami. Batéria má preto veľkú kapacitu až 62,4 kWh a nabíjať sa dá teoretickým výkonom 350 kW, nakoľko je postavená na 800 V architektúre.
Vodíková nádrž má objem 4,2 kg a jej plné natankovanie trvá 5 minút. Celkový dojazd modelu N Vision 74 je vyše 600 km a maximálna rýchlosť dosahuje až 250 km/h.
Nedávno sme ho mali aj na Slovensku
Ako nám prezradil PR manažér Hyundai Slovensko, Marek Kopča, na svete existuje len zopár prototypov Hyundai N Vision 74 a ešte menej ich je plne pojazdných.
Pri príležitosti slovenskej premiéry elektromobilu Hyundai Ioniq 6 sa slovenskému zastúpeniu automobilky podarilo priniesť aj tento nádherný koncept, ktorý sme mohli vidieť na vlastné oči a ty si ho môžeš pozrieť na našom instagrame.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
V aute ho majú desaťtisíce Slovákov. Ak zneužiješ obľúbené zariadenie, riskuješ masívnu pokutu
Môže raz zachraňovať životy v Tatrách. V Poľsku otestovali futuristický lietajúci prostriedok
TOP Jeden z TOP elektromobilov dostal veľké vylepšenie. Odstránili vec, ktorú mnohí nenávideli (RECENZIA)
Slovensko zlyhalo v elektromobilite na celej čiare. Štát dostal tvrdý výprask od vlastného úradu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Rusko pripravuje masívny útok, ktorý má definitívne ukončiť vojnu na Ukrajine. Analytici varujú pred následkami
Bežná potravina chráni mozog pred demenciou. Vedci objavili ideálnu dennú dávku
Osudových 33 sekúnd: Čierna skrinka odhalila posledné momenty letu Air India. Príčina pádu je odhalená
Vedci objavili lacný spôsob, ako zlepšiť pamäť za 12 týždňov. Môže si ho dovoliť skutočne každý
Žena skončila na pokraji zlyhania pečene po užívaní obľúbeného bylinného doplnku. Vedci dvíhajú varovný prst
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- V aute ho majú desaťtisíce Slovákov. Ak zneužiješ obľúbené zariadenie, riskuješ masívnu pokutu
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
-
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slovensko zlyhalo v elektromobilite na celej čiare. Štát dostal tvrdý výprask od vlastného úradu
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
Trump mení stratégiu: Zbrane pre Ukrajinu pôjdu cez NATO, voči Rusku chystá zásadné vyhlásenie
Takto sa zneužíva home office. Odborári odhalili praktiky, ktoré sa ťa môžu týkať
Očkovanie neodmietali nevzdelaní. Nová štúdia odhalila iný faktor
Tržby TSMC prekonali očakávania. Čipy pre AI lámu rekordy
Slovensko má najdrahšie palivá v regióne. Analytici majú vysvetlenie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP