Technika z F1 do elektromobilov. Mercedes chce zvýšiť dojazd nových modelov
Tesla je aj naďalej jednoznačným lídrom v oblasti elektromobility. Aj keď tradiční výrobcovia už majú na trhu plnohodnotné elektromobily, ktoré z hľadiska dojazdu či rýchlosti nabíjania dokážu hravo konkurovať Tesle, elektrické autá z dielne Elona Muska stále držia titul najefektívnejších sériových vozidiel.
Prémiová automobilka Mercedes sa však chce v najbližších rokoch zamerať práve na tento aspekt elektromobily, pričom v boji proti Tesle jej pomôže tím Formuly 1, uvádza Reuters.
Technológia F1 pomerne bežne preniká aj do osobných automobilov. Najmä v prípade značky Mercedes je to bežný postup. Ak sa investujú do vývoja technológií F1 milióny eur, bola bola by škoda vyhodiť tieto poznatky von oknom. Technológiu z kráľovnej motoršportu preto môžeme nájsť napríklad v najnovších Mercedesoch AMG a celý motor z monopostu F1 sa nachádza v luxusnom hyperšporte Mercedes AMG One.
Efektivita je kľúčom k úspechu
Technologický riaditeľ automobilky Mercedes Markus Schaefer si myslí, že vďaka možnosti spolupracovať s tímom F1 má Mercedes oproti konkurencii obrovskú výhodu. F1 tím totiž nemá Tesla a ani žiaden iný popredný výrobca automobilov (Audi na vstup ešte len čaká) nie je tak úzko spojený s vývojovým tímom Formule 1, píše InsideEVs.

Spolupráca by mohla skrátiť vývoj nových technických riešení až o jednu štvrtinu času. Monoposty F1 sú totiž takisto navrhnuté s ohľadom na čo najlepšiu aerodynamiku, prítlak či jazdné vlastnosti. Dôležitá je aj efektivita a šetrnosť k pneumatikám. Toto všetko môže zúžitkovať aj divízia osobných automobilov značky Mercedes.
Mercedes EQXX je učebnicovým príkladom fungujúcej spolupráce
Nemecká automobilka už má na svojom konte jeden elektromobil, ktorý vyvíjala spolu s inžiniermi zo sveta F1. Je ním koncept Mercedes EQXX, pričom niektoré technológie z tohto auta by sa v budúcnosti mali dostať aj do produkčných elektromobilov novej generácie.
Vývoj EQXX pritom trval iba 18 mesiacov, čo je mimoriadne krátky čas na to, aké výsledky s ním inžinieri dosiahli. Elektromobil má v porovnaní s vlajkovými modelmi súčasnosti – EQS či konkurenčné BMW i7 – polovičnú batériu, no pritom dokáže prejsť na jedno nabitie cez 1 000 km, a to dokonca aj po diaľnici. Vďačí za to mimoriadnej efektivite a spotrebe 8,3 kWh/100 km. Len pre porovnanie, Tesla Model 3 dosahuje priemernú spotrebu 16 kWh/100 km, čo je zhruba dvakrát toľko.

Menšia batéria v elektromobile neznamená len nižšiu hmotnosť a tým pádom aj nižšiu spotrebu, ale aj nižšie výrobné náklady, nakoľko rovnaké množstvo kapacity, teda napríklad 100 kWh, môže automobilka rozdeliť až do dvoch elektromobilov po 50 kWh.
Prvé elektromobily na platforme novej generácie by sa mali objaviť už budúci rok. Automobilka tak nemá príliš veľa času, no s podporou inžinierov z F1, ich skúsenosťami a tiež s využitím technológii elektrického Mercedes EQXX, sa rozhodne máme na čo tešiť.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Veľká zmena v STK: Slovensko ide proti EÚ. Tisíce vodičov sa potešia, no pozor na túto „pascu“

Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky

TEST: Dojazd cez 400 km za prekvapivo nízku cenu. Na tento čínsky elektromobil nikdy nezabudnem

Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť

Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Slovenka Petra začala investovať v 24 rokoch. Dnes je z nej vďaka jasnej a dlhodobej stratégii multimilionárka

Jedna z TOP cestoviek skolabovala. Ruší všetky zájazdy, dovolenky si u nej objednávali nielen Slováci

Zoroslav Kollár vstúpil do politiky a ide rozbiť „volebný koláč“. Expert odhalil, koho môže obrať o voličov

Kauza Gašpar naberá na obrátkach: Policajt, ktorý riešil nehodu, náhle končí. Opozícia hovorí o tlaku zhora

Vážna nehoda na Donovaloch, zasahujú všetky záchranné zložky, cesta opäť prejazdná
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- VIDEO: Zbláznila sa Čína? Neuveríš, čím pokryli celé pohorie
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
- VIDEO: Zbláznila sa Čína? Neuveríš, čím pokryli celé pohorie
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Pochopili, že ubližujú sami sebe. Bohatá krajina chce okamžite zrušiť clá na elektromobily z Číny
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- VIDEO: Zbláznila sa Čína? Neuveríš, čím pokryli celé pohorie
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
Kým Ukrajina bojuje, EÚ veselo dováža veľkú komoditu z Ruska. Nemec žiada okamžitý zákaz
Minister Smeru-SD v tom má jasno: Emisný systém je nezmyselný, EÚ stráca konkurencieschopnosť
Trump obvinil dve veľmoci z tajných jadrových testov. USA plánujú vlastné skúšky, experti sú zaskočení
Ľudia naleteli nekonečnému nezmyslu. Experti odhalili banálny dôvod, prečo sú psy z Černobyľa modré
Bývalý minister to povedal na rovinu: Energopomoc je nefér, Slovensko nezvláda základnú vec. Mám riešenie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Slovenka Petra začala investovať v 24 rokoch. Dnes je z nej vďaka jasnej a dlhodobej stratégii multimilionárka

Jedna z TOP cestoviek skolabovala. Ruší všetky zájazdy, dovolenky si u nej objednávali nielen Slováci

Zoroslav Kollár vstúpil do politiky a ide rozbiť „volebný koláč“. Expert odhalil, koho môže obrať o voličov

Kauza Gašpar naberá na obrátkach: Policajt, ktorý riešil nehodu, náhle končí. Opozícia hovorí o tlaku zhora

