Nie darmo sa hovorí, že kto chce mať doma opicu, musí mať aj na banány. V preklade to znamená, že drahé, luxusné a exotické veci niečo stoja aj z hľadiska údržby a starostlivosti o ne. Inak to nie je ani pri luxusnom Mercedes-AMG One. Ako informuje Mercedes Blog, jedna návšteva servisu s týmto autom ťa môže vyjsť viac ako dom v lukratívnych bratislavských oblastiach.

Mercedes AMG One je vskutku pôsobivé auto. V podstate ide o „Formulu 1“ na bežné cesty, nakoľko automobilka pri tomto voze použila práve technológie z F1. O pohon sa stará 1,6-litrová benzínová V6 a celkový výkon pohonnej sústavy činí 1 063 koní.

Mercedes

Ešte famóznejšie sú hodnoty zrýchlenia. Z 0 na 100 km/h to zvládne tento hyperšport za 2,9 sekundy, 200 km/h dosiahne za 7 sekúnd a cez 300 km/h sa rýchlomer preklopí za 15,6 sekundy. Maximálka je stanovená na 352 km/h. Chcel by si Formulu 1, s ktorou môžeš legálne jazdiť po cestách? Priprav si poriadny balík peňazí, stojí viac ako 2,75 milióna eur, no tu ale výdavky ani zďaleka nekončia.

Jeden servis za cenu domu na Slavíne

Údržba techniky z F1 niečo stojí. Luxusný superšport by mal podľa Mercedes blogu navštíviť servis každých 50 000 km. A cena? Tá sa môže za jednu prehliadku vyšplhať až na 850 000 €.

Do servisu je potrebné s týmto autom jazdiť častejšie než spomínaných 50 000 km. Jedná sa však o bežné, nie až tak drahé prehliadky. Vzhľadom na zložité technológie použité v aute ale musia technici po 50 000 km vykonať generálnu prehliadku hnacieho ústrojenstva a v prípade potreby ho celé vymeniť, čo sa vo finále môže pretaviť do astronomickej sumy.

Mercedes

Koniec koncov, takýto scenár dáva zmysel, nakoľko aj monoposty F1 menia motor niekoľkokrát za sezónu. Aby mohol 1,6 litrový agregát produkovať tak ohromný výkon, musí byť v absolútne dokonalom stave a rozhodne sa opotrebúva výraznejšie než bežný legálny motor s objemom 1600 cm3.

Pravidelné servisné prehliadky, kde sa mení olej a filtre, by sa mali s Mercedes AMG One vykonávať každý rok alebo každých 5 000 km. Automobilka ale neuviedla, koľko tieto úkony stoja.

Servis luxusného Mercedes AMG One stojí viac než dom v Bratislave

Rozhodne ale ide o auto s najdrahším servisom na svete. Už tri generálne opravy po nájazde 150 000 km môžu majiteľa v najhoršom prípade vyjsť takmer toľko, čo úplne nové auto.

Na druhej strane, s takýmto kúskom väčšinou ľudia nerobia desiatky tisíc kilometrov ročne. Luxusné superšporty drivú väčšinu času stoja v garáži a vyťahujú sa len „sviatočne“. Ak sa navyše s autom bude jazdiť po normálnych cestách, motor nedostane zabrať tak, ako na okruhu a generálna kontrola sa možno zaobíde bez akejkoľvek investície. Skutočné náklady ale ukážu až prvé reálne návštevy servisov.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú