ROZHOVOR: Sme hrdí, že je Maybach aj elektrický. Norma Euro 7 hrozivo zvyšuje náklady
Svet elektromobility je každým rokom pestrejší a zaujímavejší. K ekologickej zmene, ktorú vo veľkom spustila Tesla, sa už stihla pridať väčšina veľkých automobiliek. Mercedes tak nedávno predstavil vrchol luxusu vo forme elektromobilu Mercedes-Maybach EQS SUV.
V rámci predstavenia mal FonTech.sk možnosť spojiť sa so šéfom značky Mercedes-Maybach, Danielom Lescowom a zástupcami z vývoja elektromobilov Mercedes-EQ. Zisťovali sme čo motivovalo vývoj, ale aj detaily o tom, ako fungujú technologické vychytávky elektrického Maybachu. Taktiež sme sa pýtali na budúcnosť „ľudovejších elektromobilov“ s ikonickou trojcípou hviezdou na kapote a značka sa priamo vyjadrila ku kontroverznej norme Euro 7, ktorá rozdeľuje spoločnosť v EÚ.
V rozhovore sa dozvieš:
- Ako dokáže elektromotor konkurovať motorom V12 s obrovským objemom
- Či nás čaká elektrická limuzína Maybach
- Kedy sa dočkáme nástupcu obľúbeného modelu EQC, ktorého výroba sa čoskoro ukončí
- Prečo Mercedes nevidí budúcnosť v e-palivách
- Prečo môžu byť spaľováky o pár rokov drahšie než elektromobily
Keď ste plánovali prvý elektrický Maybach, bolo od začiatku jasné, že pôjde o karosériu SUV?
Dá sa na to pozrieť z viacerých pohľadov. Segment SUV silno rastie na celom svete, predovšetkým ak ide o luxusné vozidlá. To, že ľudia vyhľadávajú tento typ karosérie, bolo pri rozhodovaní dôležité. Z pohľadu značky Maybach sme videli veľký prílev nových zákazníkov pri uvedení Mercedes-Maybach EQS SUV.
Z technického hľadiska nám tento typ karosérie umožňuje integrovať to, čo je pre Maybach dôležité. Bohatú ponuku priestoru, vyšší posed – to sú veci, ktoré nám umožňujú zvýšiť komfort pasažierov či použiť nesmierne komfortné sedadlá inšpirované limuzínou Maybach. To všetko je pre Maybach dôležité.
Bolo oznámené, že Mercedes-Maybach EQS SUV bude najskôr štartovať na americkom trhu. Má to nejaký špecifický dôvod? Ide o váš najväčší trh?
Momentálne je náš najväčší trh Čína, ale Amerika, Európa a Južná Kórea sú tiež veľké trhy. Konkrétne americký trh pre Maybach rastie, no má to ešte jeden dôvod. My tam totiž tento model vyrábame, preto je to prirodzene prvý trh.
Na americkom trhu sa predáva aj model S680 s najväčším spaľovacím motorom Mercedesu. Nebude problém prinútiť segment luxusných limuzín, aby prešiel na elektrický pohon a vzdal sa motorov V12?
Ak sa pozrieme na zákazníkov značky Mercedes-Maybachu, ide o úspešných biznismenov či veľkých hudobníkov. Táto cieľová skupina je skutočne široká. Naši zákazníci ale hľadajú spôsob, ako vyjadriť svoju individualitu a životný štýl prostredníctvom svojho vozidla.
To znamená, že pre niektorých z nich sú najnovšie technológie dôležité. Viacerí z nich tiež už majú iné vozidlá, takže nejde o binárnu voľbu medzi elektrickým a spaľovacím pohonom. Ak im elektrický Maybach bude vyhovovať, zvolia presne toto vozidlo.
Pre odomknutie obsahu zadaj svoj e-mail
Registrácia a platba bude dokončená po zadaní e-mailu.
Staň sa členom Fontech PREMIUM
a získaj neobmedzený prístup.
Predplatné môžeš zrušiť kedykoľvek.
V článku sa po odomknutí dozvieš
- Prečo sa Mercedes nespolieha na e-palivá
- Dopad normy Euro 7 na výrobné náklady
- Čo razantne zvyšuje náklady na výrobu spaľovákov
- Aké triky v rukáve skrýva prvý elektrický Maybach a prečo nemá konkurenciu
- Ako vyzerá budúcnosť elektromobilov od Mercedesu
- Predajné čísla pre Maybach za minulý rok
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
- Exkluzívne benefity
Teraz čítajú
ROZHOVOR: Pokračovanie filmu MIKI bude brutálnejšie. Černák trval na tom, aby sme z neho nespravili hrdinu
ROZHOVOR Rozhovor s ťažiarom kryptomien: Netreba mať veľké oči, len za elektrinu platím 3000 €
ROZHOVOR: Mal sa tu natáčať aj Gladiátor. Hollywood Slovensko miluje, ale má to háčik
ROZHOVOR: Expert prezradil, koľko Slovákom ušetrí fotovoltika. Po splnení podmienok dostaneš aj dotáciu
Báli sa, že o ňu nebude záujem. Slovenská hra zo socializmu dobyla svet (Rozhovor)
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Toto si ešte nevidel. Volkswagen začne vyrábať elektrické vozidlo, ktoré nasýti Afriku
- Vyrobili ich automobilky, ktoré už neexistujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré sa navždy zapísali do histórie
- Na spaľovák už nepozrieš. Stellantis ukázal tajnú zbraň, ktorý dá elektromobilom kľúčovú výhodu
- Nikto ich nechce. Najväčšia autopožičovňa predáva 30-tisíc elektromobilov, dostali ju do miliardového mínusu
- Dostala šialené parametre. Čína ukázala najrýchlejšie sa nabíjajúcu batériu na svete
-
- Vyrobili ich automobilky, ktoré už neexistujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré sa navždy zapísali do histórie
- Nikto ich nechce. Najväčšia autopožičovňa predáva 30-tisíc elektromobilov, dostali ju do miliardového mínusu
- Výnimočný motor spasí elektromobily. Mercedes ukázal unikátny pohon, ktorý rozdrví trh
- Na spaľovák už nepozrieš. Stellantis ukázal tajnú zbraň, ktorý dá elektromobilom kľúčovú výhodu
- Európske automobilky sa topia v kríze. Obviňujú EÚ z „absurdného“ zákazu, pritom za tým stojí niečo úplne iné
-
- Výnimočný motor spasí elektromobily. Mercedes ukázal unikátny pohon, ktorý rozdrví trh
- Vyrobili ich automobilky, ktoré už neexistujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré sa navždy zapísali do histórie
- Nikto ich nechce. Najväčšia autopožičovňa predáva 30-tisíc elektromobilov, dostali ju do miliardového mínusu
- Európske automobilky sa topia v kríze. Obviňujú EÚ z „absurdného“ zákazu, pritom za tým stojí niečo úplne iné
- Elektromobil od Xiaomi popiera fyziku. Prekonal rýchlostný rekord a dostane technológiu ako zo sci-fi
Bič na vodičov: Kamery s AI prichytili s telefónom v ruke i bez pásov
Klíme nepomôže, kričia aktivisti. Nový jadrový zdroj na Slovensku je pod paľbou kritiky
Vedci nechápu: V Afrike využívajú včely na kurióznu činnosť, ktorá mení kľúčovú oblasť
Musia zatiahnuť za brzdu. Nemecký automobilový gigant chystá výrazné obmedzenia
Bitcoin zažíva historický úspech prekonania hranice 98 0000 dolárov
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené