ROZHOVOR: Sme hrdí, že je Maybach aj elektrický. Norma Euro 7 hrozivo zvyšuje náklady
Svet elektromobility je každým rokom pestrejší a zaujímavejší. K ekologickej zmene, ktorú vo veľkom spustila Tesla, sa už stihla pridať väčšina veľkých automobiliek. Mercedes tak nedávno predstavil vrchol luxusu vo forme elektromobilu Mercedes-Maybach EQS SUV.
V rámci predstavenia mal FonTech.sk možnosť spojiť sa so šéfom značky Mercedes-Maybach, Danielom Lescowom a zástupcami z vývoja elektromobilov Mercedes-EQ. Zisťovali sme čo motivovalo vývoj, ale aj detaily o tom, ako fungujú technologické vychytávky elektrického Maybachu. Taktiež sme sa pýtali na budúcnosť „ľudovejších elektromobilov“ s ikonickou trojcípou hviezdou na kapote a značka sa priamo vyjadrila ku kontroverznej norme Euro 7, ktorá rozdeľuje spoločnosť v EÚ.
V rozhovore sa dozvieš:
- Ako dokáže elektromotor konkurovať motorom V12 s obrovským objemom
- Či nás čaká elektrická limuzína Maybach
- Kedy sa dočkáme nástupcu obľúbeného modelu EQC, ktorého výroba sa čoskoro ukončí
- Prečo Mercedes nevidí budúcnosť v e-palivách
- Prečo môžu byť spaľováky o pár rokov drahšie než elektromobily
Keď ste plánovali prvý elektrický Maybach, bolo od začiatku jasné, že pôjde o karosériu SUV?
Dá sa na to pozrieť z viacerých pohľadov. Segment SUV silno rastie na celom svete, predovšetkým ak ide o luxusné vozidlá. To, že ľudia vyhľadávajú tento typ karosérie, bolo pri rozhodovaní dôležité. Z pohľadu značky Maybach sme videli veľký prílev nových zákazníkov pri uvedení Mercedes-Maybach EQS SUV.
Z technického hľadiska nám tento typ karosérie umožňuje integrovať to, čo je pre Maybach dôležité. Bohatú ponuku priestoru, vyšší posed – to sú veci, ktoré nám umožňujú zvýšiť komfort pasažierov či použiť nesmierne komfortné sedadlá inšpirované limuzínou Maybach. To všetko je pre Maybach dôležité.
Bolo oznámené, že Mercedes-Maybach EQS SUV bude najskôr štartovať na americkom trhu. Má to nejaký špecifický dôvod? Ide o váš najväčší trh?
Momentálne je náš najväčší trh Čína, ale Amerika, Európa a Južná Kórea sú tiež veľké trhy. Konkrétne americký trh pre Maybach rastie, no má to ešte jeden dôvod. My tam totiž tento model vyrábame, preto je to prirodzene prvý trh.
Na americkom trhu sa predáva aj model S680 s najväčším spaľovacím motorom Mercedesu. Nebude problém prinútiť segment luxusných limuzín, aby prešiel na elektrický pohon a vzdal sa motorov V12?
Ak sa pozrieme na zákazníkov značky Mercedes-Maybachu, ide o úspešných biznismenov či veľkých hudobníkov. Táto cieľová skupina je skutočne široká. Naši zákazníci ale hľadajú spôsob, ako vyjadriť svoju individualitu a životný štýl prostredníctvom svojho vozidla.
To znamená, že pre niektorých z nich sú najnovšie technológie dôležité. Viacerí z nich tiež už majú iné vozidlá, takže nejde o binárnu voľbu medzi elektrickým a spaľovacím pohonom. Ak im elektrický Maybach bude vyhovovať, zvolia presne toto vozidlo.
V článku sa po odomknutí dozvieš
- Prečo sa Mercedes nespolieha na e-palivá
- Dopad normy Euro 7 na výrobné náklady
- Čo razantne zvyšuje náklady na výrobu spaľovákov
- Aké triky v rukáve skrýva prvý elektrický Maybach a prečo nemá konkurenciu
- Ako vyzerá budúcnosť elektromobilov od Mercedesu
- Predajné čísla pre Maybach za minulý rok
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
- Exkluzívne benefity
Pre odomknutie obsahu zadaj svoj e-mail
Registrácia a platba bude dokončená po zadaní e-mailu.
Staň sa členom Fontech PREMIUM
a získaj neobmedzený prístup.
Predplatné môžeš zrušiť kedykoľvek.
Čítaj viac z kategórie: Rozhovory
Teraz čítajú
TOP EXKLUZÍVNE: Údaje o tebe sa predávajú za pár eur. Slovenský dark web je horší, ako by si čakal
ROZHOVOR: Ťažba bitcoinu na Slovensku už z teba milionára nespraví, inde sa ale oplatí. Tieto chyby robia ľudia najčastejšie
ROZHOVOR: Expert prezradil, koľko Slovákom ušetrí fotovoltika. Po splnení podmienok dostaneš aj dotáciu
ROZHOVOR s analytikmi: Bitcoin by som teraz nekupoval. Prichádza úplne nová éra kryptomien
Kotly a tepelné čerpadlá skončili. Táto inovácia kúrením zarába peniaze
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Veľká odstávka jednej z najväčších bánk na Slovensku: 8 hodín nezaplatíš kartou, nepôjde ani aplikácia
Rusko zničilo väčšinu ukrajinského plynu: Kyjev varuje pred zimným chaosom, žiada pomoc
Robert Kiyosaki odporúča investovať do tohto kovu, a nie je to zlato: „100 investovaných dolárov sa za rok zmení na 500“
Ovocie, ktoré má doma každý Slovák, je výživovým pokladom: Posilňuje mozog, chráni srdce a pomáha pri chudnutí
Slovenka má patent na génovú terapiu, ktorá môže meniť životy. Po desaťročiach je tu nádej na spomalenie choroby
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s úžasným pohonom
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
-
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s úžasným pohonom
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s úžasným pohonom
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
EÚ chce vlastnú umelú inteligenciu. Cieľom je 75 % firiem s AI do roku 2030
To, čo sa stalo v Nemecku, nečakal nikto. Prémiové značky dostali tvrdú lekciu
Obľúbená čínska značka všetkých prekvapila. Otvorila obchod budúcnosti, aký si ešte nevidel
Rusko získava kľúčové západné technológie. Zelenskyj ich v zostrelených zbraniach napočítal 100-tisíc
Slovákov okrádajú o tisíce eur na podvodných portáloch. SACKA upozorňuje na dovolenkový zločin
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP