Takto vyzerá nové Porsche „Made in Slovakia“. Na batérie prejde takmer 100 km
SUV Porsche Cayenne patrí k najpredávanejším modelom legendárnej nemeckej značky. Automobilka na na autosalóne v Šanghaji predstavila už tretiu generáciu modelu Cayenne, ktorá prináša významné zmeny v hnacom ústrojenstve, podvozku, dizajne a výbave.
Ako uvádza Porsche v tlačovej správe, plug-in hybridná verzia dokáže po novom prejsť v čisto elektrickom režime až vyše 90 km.
V Európe sa nový model Cayenne predstavuje s tromi rôznymi verziami motora. Predchádzajúci motor V6 nahrádza v Cayenne S vylepšený, dokonca V8 motor s dvoma turbami vyvinutý spoločnosťou Porsche. S maximálnym výkonom 349 kW (474 koní) a krútiacim momentom 600 Nm, má o 25 kW (34 koní) a 50 Nm viac ako ten v jeho predchodcovi. SUV aj SUV Coupé zrýchlia z 0 na 100 km/h za 4,7 sekundy.
Maximálna rýchlosť je 273 km/h. Druhú motorizáciu tvorí trojlitrový turbomotor V6. Generuje 260 kW (353 koní) a 500 Nm.
Šesťvalcový motor tvorí aj základ pohonného ústrojenstva modelu Cayenne E-Hybrid. V kombinácii s novým elektromotorom, ktorý bol vylepšený o 30 kW na 130 kW (176 koní), sa kombinovaný výkon zvýšil na 346 kW (470 koní).
Konečne použiteľný plug-in hybrid
Kapacita batérie narástla zo 17,9 kWh na 25,9 kWh. V závislosti od úrovne výbavy je teraz možný čisto elektrický dojazd podľa WLTP až 90 kilometrov. Nová 11 kW palubná AC nabíjačka teraz skracuje dobu nabíjania na menej ako dve a pol hodiny, a to aj napriek zvýšenej kapacite batérie. Efektivitu vozidla počas jazdy zvyšujú optimalizované e-hybridné jazdné režimy.
Prepracovaný kokpit Cayenne po prvýkrát obsahuje plne digitálny 12,6″ prístrojový panel s variabilnými možnosťami zobrazenia. Voliteľne je k dispozícii head-up displej. Štandardný 12,3″centrálny displej Porsche Communication Management (PCM) je integrovaný do novej palubnej dosky a poskytuje prístup ku všetkým relevantným funkciám vozidla.
Po prvýkrát má aj displej aj spolujazdec sediaci vpredu, ten dostane k 10,9″ obrazovku, ktorá obohacuje jeho zážitok z jazdy zobrazovaním údajov o výkone a poskytuje mu samostatný prístup k ovládacím prvkom infotainmentu. V závislosti od trhu displej ponúka aj možnosť streamovania video obsahu na ceste. Špeciálna fólia zabezpečuje, aby vodič na tomto displeji nič nevidel.
Konečne svetlá, aké sa na prémiovku patria
Svetlomety Matrix LED Headlights sú pri novom Cayenne štandardom. Novou voliteľnou funkciou sú svetlomety HD Matrix LED Headlights. Vďaka dvom modulom s vysokým rozlíšením s viac než 32 000 pixelmi na svetlomet ich technológia sleduje ostatných používateľov cesty a blokuje diaľkové osvetlenie s pixelovou presnosťou tak, aby ich neoslňovalo.
Štandardná výbava modelu Cayenne bola teda výrazne rozšírená napríklad o svetlomety Matrix LED Headlights, Porsche Active Suspension Management, 20-palcové kolesá, predný a zadný parkovací asistent vrátane cúvacej kamery a priehradku na smartfón s bezdrôtovým nabíjaním až do 15 wattov.
Takto vyzerá nové Porsche „Made in Slovakia“
Automobilka ponúka nový Cayenne za ceny od 92 796 € (kupé od 97 264 €) vrátane DPH a výbavy špecifickej pre danú krajinu. Cena za Cayenne E-Hybrid začína od sumy 107 712 € (kupé od 110 998 €) a Cayenne S od 112 168 € (kupé od 117 949 €).
Nové modely, ktoré sa budú vyrábať u nás na Slovensku, je možné objednať už teraz, s dodávkami v Európe od júla 2023.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
recenzia Našli sme dokonalú náhradu za auto. Má dojazd 100 km, odvezie 3 ľudí a už nikdy nezastavíš v zápche
Tesle možno odzvonilo. Obľúbená značka Slovákov sa spája s Číňanmi, chcú priniesť revolučný elektromobil
Vybudovali mu najväčšiu nabíjaciu sieť na svete, aj tak ich prepustil z bizarného dôvodu. Musk spečatil osud Superchargerov
článok týždňa Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
TEST Je lepší hybrid alebo plug-in hybrid? Testovali sme to isté auto s dvomi motormi a máme jasný verdikt
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Vybudovali mu najväčšiu nabíjaciu sieť na svete, aj tak ich prepustil z bizarného dôvodu. Musk spečatil osud Superchargerov
- Je lepší hybrid alebo plug-in hybrid? Testovali sme to isté auto s dvomi motormi a máme jasný verdikt
- Video: Tesla oklamala ľudí. Takto vyzerali preteky Cybertrucku a Porsche v skutočnosti
- Muskov sen sa rozpadá. Až 98 % majiteľov Tesly odmieta jeho „geniálny“ vynález
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
-
- Je lepší hybrid alebo plug-in hybrid? Testovali sme to isté auto s dvomi motormi a máme jasný verdikt
- Video: Tesla oklamala ľudí. Takto vyzerali preteky Cybertrucku a Porsche v skutočnosti
- Vybudovali mu najväčšiu nabíjaciu sieť na svete, aj tak ich prepustil z bizarného dôvodu. Musk spečatil osud Superchargerov
- Vyriešili najväčší problém elektromobilov. Vďaka tejto technológii ľudstvo navždy zabudne na spaľováky
- Muskov sen sa rozpadá. Až 98 % majiteľov Tesly odmieta jeho „geniálny“ vynález
-
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
- Veľký test spoľahlivosti áut: Miláčik Slovákov pohorel, najlepšie dopadla prekvapivá značka
- Video: Tesla oklamala ľudí. Takto vyzerali preteky Cybertrucku a Porsche v skutočnosti
- To nemôžu myslieť vážne. Veľmoc chce zaviesť 100 % daň na čínske elektromobily
- Vyriešili najväčší problém elektromobilov. Vďaka tejto technológii ľudstvo navždy zabudne na spaľováky
Podľa Esetu sa hackeri napojení na Rusko zameriavali na špionáž v EÚ
Štáty EÚ schválili reformu trhu s elektrickou energiou
Je najvyšší čas sa zaoberať budovaním nabíjačiek pre elektrické kamióny, tvrdí SEVA
Automobilky VW, JLR a BMW nakupovali diely od firmy, ktorú v USA zakázali
Tisíce Slovákov sa radujú. Veľký operátor prináša zásadné vylepšenie
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené