Spustenie výroby extrémne očakávaného elektromobilu Tesla Cybeetruck je už „na spadnutie“. Nie je týždňa, čo by na internet neprenikli nové informácie o postupe zriaďovania novej továrne, v ktorej sa bude tento elektrický pickup vyrábať. Slovák Radovan Skokan na svojom instagrame @slovakevguy zverejnil fotografiu, ktorá informuje o dátume dodávok Cybertrucku zákazníkom.
Musk očakáva, že prvé kusy elektrického pickupu by mohli zísť z výrobnej linky už v lete tohto roka. Upozornil však, že spočiatku bude výroba veľmi pomalá a nemáme očakávať žiadne veľké objemy nových Cybertruckov. Aj to je možno jeden z dôvodov, prečo sa v predmetnom príspevku objavil dátum dodania až december 2023.
Výrobný kolotoč by sa mal rozbehnúť o niekoľko mesiacov neskôr v roku 2024. Cybertruck totiž predstavuje pre automobilku nové výzvy. Väčšina doterajších objednávok tak bude vybavená až budúci rok a na Vianoce dostane Cybertruck iba „pár vyvolených“.
Cena je stále záhadou
Či už príde Cybertruck o pol roka, alebo o rok, je už zrejme jedno. Ak vydržali ľudia čakať doteraz, pár mesiacov navyše ich nezabije. Otázne však je, koľko bude vo finále stáť elektrický pickup, pri jeho prvom predstavení totiž sľuboval Musk cenu okolo 40 000 dolárov.
S takouto cenovkou by šlo aktuálne o najlacnejšiu Teslu, čo ale pochopiteľne nedáva zmysel. Elektrický pickup sa dá stále rezervovať za refundovateľný poplatok 100 dolárov (cca €), čiže vo finále Tesla zrejme zdvihne pôvodne sľubované ceny a kto s nimi nebude spokojný, jednoducho sa mu poplatok vráti.
Poznáme kompletný dizajn
Automobilka už elektrický pickup nijak neskrýva pred očami verejnosti a my tak vieme, ako bude vyzerať produkčný model, ktorý by sa už od predstavených a testovaných prototypov nemal zásadne líšiť.
Naposledy Tesla detailne ukázala Cybertruck na prezentácii noviniek v Texase. Elektromobil ukázal niekoľko zásadných dizajnových aj funkčných noviniek, vidieť ich môžeme vo videu na Youtube kanáli Tesla Daily.
S exteriérovým dizajnom auta už Tesla príliš neexperimentuje a najväčšie zmeny sa preto skrývajú v „detailoch“. Ako prvý rozhodne udrie do očí nový volant, ktorý sme doposiaľ nemali možnosť vidieť pri žiadnom inom elektromobile značky.
Volant Tesly Cybertruck má pomerne hranatý tvar. Ide o akýsi hybrid medzi volantom Yoke a klasickým okrúhlim dizajnom, ktorý sa používa v ostatných elektromobiloch značky. Podobný volant skosený na horenej aj spodnej časti ale aktuálne využíva Peugeot, a to z jedného prostého dôvodu.
Vo vozidlách Peugeot sa totiž vodič pozerá na virtuálny kokpit ponad displej a skosená horná časť zlepšuje výhľad. V Tesle Cybertruck ale žiaden displej pred vodičom nevidíme, auto sa bude zrejme spoliehať iba na centrálny displej podobne ako Model 3 a Model Y. Vzhľadom na to, že sa však jedná o vysoké a mohutné vozidlo, takéto riešenie zlepšuje výhľad na cestu.
Nový hardvér a najmasívnejšie tlmiče v aute tohto typu
Ďalší displej sa nachádza vzadu, konkrétne v stredovej konzole po vzore vlajkovej lode Tesla Model S. Nové video nám odhaľuje aj vyklápateľné zadné sedadlá, vďaka čomu vzniká väčší úložný priestor v zadnej časti vozidla.
Predprodukčný prototyp disponuje hardvérom štvrtej generácie, vďaka čomu by mal byť Cybertruck schopní ešte lepšie zvládať úkony poloautonómnej jazdy.
V prvom rade ale ide o ultimátne terénne vozidlo, čo potvrdzuje samotné obutie, ale aj tlmiče. Už v starších videách sme mali možnosť vidieť výškovo nastaviteľný vzduchový podvozok v akcii, no nové zábery poskytli bližší pohľad na samotné tlmiče.
Sandy Munro says the air suspension (silver cylinder) on the CyberTruck is the biggest he’s ever seen (bigger than Dodge Ram) @MunroAssociates pic.twitter.com/O0uhmTcNtn
— Matthew Donegan-Ryan (@MatthewDR) March 1, 2023
Svetovo uznávaný odborník na autá Sandy Munro povedal, že ide o najmasívnejšie tlmiče, aké kedy na aute tohto typu videl.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Ďalší Muskov bizár: Ak chceš odomknúť plný dojazd Tesly, musíš vysoliť poriadnu sumu
Tesla Cybertruck konečne prichádza do Európy. Má to ale háčik
Má 1900 koní a prekoná aj monopost F1. Slávna talianska automobilka začala predávať brutálny elektromobil
Posledná záchrana pred bankrotom. Slávneho výrobcu elektromobilov má odkúpiť veľká automobilka
Naplnili sa najhoršie obavy. Slávny výrobca elektromobilov sa rúti do ďalšieho bankrotu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nemusíš ho nabíjať a jazdíš za 4 litre/100 km. Toto Mitsubishi má pod kapotou klenot Renaultu
- Veľký test spoľahlivosti áut: Miláčik Slovákov pohorel, najlepšie dopadla prekvapivá značka
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- EÚ zaplavujú čínske elektromobily. Prichádza fatálna daň a obmedzenia dovozu
-
- Nemusíš ho nabíjať a jazdíš za 4 litre/100 km. Toto Mitsubishi má pod kapotou klenot Renaultu
- Veľký test spoľahlivosti áut: Miláčik Slovákov pohorel, najlepšie dopadla prekvapivá značka
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- EÚ zaplavujú čínske elektromobily. Prichádza fatálna daň a obmedzenia dovozu
-
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Nové radary s AI nahnevali vodičov. Odhalia aj prekvapivý priestupok
- Revolúcia odštartovala. Spustili výrobu prelomovej batérie bez lítia
- Nemusíš ho nabíjať a jazdíš za 4 litre/100 km. Toto Mitsubishi má pod kapotou klenot Renaultu
- EÚ zaplavujú čínske elektromobily. Prichádza fatálna daň a obmedzenia dovozu
V centrách na Slovensku testovali aplikáciu na odhalenie porúch kognície
Zomrel prvý príjemca geneticky upravenej prasacej obličky
Ukrajinský dronový útok spôsobil požiar rafinérie vo Volgogradskej oblasti
Najväčšia solárna búrka za posledných 20 rokov narušila funkciu družíc Starlink
KĽDR tento rok nasadí do armády nový salvový raketomet
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené