Renault chystá elektromobil, ktorý zaútočí nízkou cenou. Výrobné náklady zníži o 30 % vďaka špeciálnej technike
Vyzerá to tak, že najbližšie roky sa budú niesť v znamení lacných a cenovo dostupnejších elektromobilov. Po predstavení lacného ID. 2all z dielne VW odhalil cenovo dostupný model aj francúzsky Renault. Nová platforma pritom prinesie až 30 % úsporu výrobných nákladov v porovnaní s modelom Zoe, uvádza automobilka v tlačovej správe.
Renault 5 bude oficiálne predstavený až v roku 2024, no spoločnosť nám už dnes priniesla detaily ohľadom techniky, ktorú ich cenovo dostupný elektromobil prinesie. Koncernová platforma CMF-B EV bude určená pre elektrické autá segmentu B, ktoré sú menšie a zaujať by mali práve cenovou dostupnosťou.
Prvé prototypy sa už testujú
Automobilka uviedla, že prvých deväť prototypov Renaultu 5 už naplno testuje. Po dizajnovej stránke ešte nejde o finálny produkt, no technika pohonu a batérie sú rovnaké s tými, ktoré uvidíme aj v produkčnej verzii.
Aktuálne prebiehajú testy v extrémnych mrazoch neďaleko polárneho kruhu. Automobilka preveruje, či batéria a elektromotory dokážu spoľahlivo fungovať aj v extrémnych podmienkach, kedy teplota dosahuje -30 stupňov Celzia. Takisto sa skúma fungovanie kúrenia, palubných systémov, tlmičov a bŕzd.
Samotná platforma CMF-B EV má v rámci automobilky zaujať pozíciu najkonkurencieschopnejšej platformy. Z toho dôvodu musí byť jej výroba čo najlacnejšia. Preto Renault na novej elektrickej platforme použil až 70 % komponentov zo starej známej platformy CMF-B, na ktorej stoja modely Clio či Captur.
V porovnaní s modelom Zoe je platforma CMF-B EV lacnejšia na výrobu až o 30 %, čo sa vo finále prejaví na priaznivejšej cenovke finálneho elektromobilu. Platforma však dostala aj viacprvkovú zadnú nápravu, ktorá je skôr typická pre prémiovejší segment vozidiel.
V kombinácii s nízkym ťažiskom vďaka batériám uloženým v podlahe bude elektrický Renault 5 skutočne zábavným a športovo ladeným autom.
Nový motor s menšími rozmermi
V prípade platformy CMF-B EV sa zmenšil aj motorový priestor. Pohonná jednotka a všetka potrebná elektrická sústava je kompaktnejšia, pretože kombinuje 3 hlavné komponenty do jedného bloku.
Automobilke sa podarilo spojiť DC menič na nabíjačku do jedného komponentu, čím výrazne ušetrila miesto aj hmotnosť. Celý elektromotor je až o 20 kg ľahší v porovnaní s modelom Zoe.
Batéria má miesto 12 menších modulov iba štvoricu veľkých modulov, čo znova prispelo k úbytku hmotnosti až o 15 kg, ak to porovnávame s elektrickým Zoe.
To najpodstatnejšie je síce cena, no v tomto smere držala automobilka jazyk za zubami. Renault ale opakované uvádza, že model Renault 5 bude cenovo výrazne konkurovať ostatným modelom rovnakého segmentu, ktoré prídu na trh. Ak teda VW uviedol, že cena ID. 2all nepresiahne 25 000 €, Renault 5 by sa mal tiež držať pod touto, už pomerne lákavou hranicou.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
„Prastaré cvičenie“ dokáže omladiť mozog. Starší ľudia spia lepšie a mozog im funguje ako u mladých, tvrdia vedci
Rusi odhodia rukavice a Ukrajine hrozí tvrdá odveta, varuje generál Šándor. Situácia podľa neho eskaluje
Rusko simulovalo raketový útok na Poľsko. Vojenské cvičenie Zapad-2025 vyvolalo obavy z eskalácie v NATO
Jazyková polícia Kim Čong-una: Za slovo „hamburger“ či „zmrzlina“ hrozí strata práce, nahradil ich bizarnými názvami
Ujdi na pár dní z upršaného Slovenska. Za 44 eur si zaletíš do 3 talianskych miest, minieš menej ako za večeru
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
Európskej únii hrozí kríza: Zákaz spaľovacích motorov zrušíme, sľúbil Európanom predseda ľudovej strany
Umelá inteligencia dostane prísnejšie pravidlá. Brusel chce Kódex praxe do roku 2026
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP