Lenivosť alebo genialita 21. storočia? Vo Fínsku namiesto teba natankuje robot
Tankovanie auta je pomerne rýchla, jednoduchá a nenáročná činnosť, no i tak sa nájdu ľudia, ktorí dokážu buď to niečo pokaziť, alebo sa im jednoducho tankovať nechce. Dánska firma Autofuel vyvíja tankovacieho robota, ktorého je možné umiestniť prakticky na každú čerpaciu stanicu na svete, pričom robot dokáže natankovať úplne sám bez toho, aby vodič čo i len vystúpil z vozidla.
Tankovací robot sa aktuálne testuje na čerpacej stanici vo fínskom meste Neste, píše DigitalOutWorld. Robotické rameno dokáže bez ľudského zásahu otvoriť veko nádrže auta, vybrať správny druh paliva a natankovať požadované množstvo. Robotická ruka disponuje prísavkou a úchopom na tankovaciu pištoľ.
Pomocou kamier sa robot dokáže s pištoľou trafiť do hrdla nádrže a po skončení tankovania pištoľ odloží naspäť do stojanu a veko zavrie. Vodič dokonca nemusí ani platiť na predajni, platba totiž prebieha cez systém spoločnosti Autofuel.
Robot podľa evidenčného čísla vozidla rozpozná auto, pričom dáta k vozidlu, ako platobná metóda či typ paliva, si vyhľadá v databáze. Po skončení tankovania sa vodičovi jednoducho strhne platba z platobnej karty v systéme spoločnosti.
Nielen benzín, ale aj nabíjanie či tankovanie vodíka
Priniesť na trh tankovacieho robota v čase, kedy celý svet prechádza na elektromobily, je asi tá najväčšia hlúposť, aká sa dá urobiť. Robot spoločnosti Autofuel sa ale dá aplikovať aj na nabíjacie stanice, vodíkové čerpačky, ale aj stanice na plnenie LPG a CNG, píše spoločnosť na svojom webe.
Vďaka tomu, že sa jedná o samostatný kus hardvéru, sú možnosti použitia prakticky neobmedzené a súčasné riešenia v podobe nabíjacích a čerpacích staníc si nevyžadujú žiadne modifikácie. Stačí jednoducho nainštalovať robotické rameno.

Podľa spoločnosti dokáže tankovacie robotické rameno urýchliť „prietok“ áut na vyťažených čerpačkách tým, že vodič nemusí vystupovať a následne platiť za tankovanie na predajni.
V budúcnosti by sa takýto robot dal využiť napríklad pri nabíjaní elektromobilov na väčších parkoviskách, kde by po skončení nabíjania jedného auta dokázal nabíjací kábel prehodiť na iné auto zaparkované v blízkosti nabíjacej stanice.
Projekt má rozhodne potenciál, no najotáznejšia bude cena. Tankovanie či zastrčenie nabíjacieho kábla do konektoru auta nie je tak náročné, aby to musel robiť niekoľkotisícový robot.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Za hodinu je schopná dobiť 2 000 km dojazdu. Číňania otestovali extrémnu batériu pre EV

Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku

Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov

Konzervatívci dali zbohom nafte. Susedia Slovenska už kupujú viac elektromobilov

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Po summite prichádza tvrdý odkaz z Bruselu: „Slovensko, Česko a Maďarsko nemusia platiť. Zaplatia politicky“

Rusko vysiela varovné signály ďalšej krajine: V dokumente používa rovnaké slová ako pred inváziou na Ukrajinu

Polárny vortex zasiahne v plnej sile. Slovensko čaká zlom, prichádza rapídne ochladenie

Zima ešte nepovedala posledné slovo: Na Slovensko prichádzajú mrazy a intenzívne sneženie (PREDPOVEĎ)

Za diaľničnú známku zaplatíš len 4 eurá. Dovolenka k moru ťa budúci rok vyjde oveľa lacnejšie
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
-
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
Nepríjemnosť pre Putina. Čoraz viac obyvateľov európskeho štátu podporuje vyslanie vojakov na Ukrajinu
Turci riešia nepríjemné incidenty v krajine. Rusi im posielajú bezpilotné „darčeky“
Musk opäť posunul technológiu dopredu. Tesla predstavila verejnosti humanoida
Ukrajina môže uloviť ďalšie ruské klenoty. Moskva poslala vojakom dva strategické zbrane
Drony ich nevedia zneškodniť. Rusko rozmiestnilo rakety s dosahom do Európy
Proruskí hackeri v decembri zintenzívnili útoky na vládne inštitúcie vyspelej krajiny Európy
Najväčší zamestnávateľ na Slovensku dočasne vypne výrobu. Vieme, čo bude ďalej
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Po summite prichádza tvrdý odkaz z Bruselu: „Slovensko, Česko a Maďarsko nemusia platiť. Zaplatia politicky“

Rusko vysiela varovné signály ďalšej krajine: V dokumente používa rovnaké slová ako pred inváziou na Ukrajinu

Polárny vortex zasiahne v plnej sile. Slovensko čaká zlom, prichádza rapídne ochladenie

Zima ešte nepovedala posledné slovo: Na Slovensko prichádzajú mrazy a intenzívne sneženie (PREDPOVEĎ)

