Obrovská automobilka bude v Európe vyrábať len elektromobily. Medzi zamestnancami to vyvolalo paniku
Vedenie americkej spoločnosti Ford naznačilo, že je ochotné rokovať so zástupcami nemeckých odborov o plánovaných štrukturálnych zmenách v továrni automobilky v Nemecku. Uviedol to v sobotu (28. 1.) šéf zamestnaneckej rady v závode Fordu v Kolíne nad Rýnom Benjamin Gruschka, ktorý je členom odborového zväzu IG Metall. TASR o tom informuje na základe správy Reuters.
Ford minulý týždeň oznámil, že jeho plánovaný prechod na výrobu elektrických vozidiel (EV) si vyžiada bližšie nešpecifikované štrukturálne zmeny. To vyvoláva obavy z rušenia pracovných miest a prepúšťania v nemeckých závodoch. V prípade jedného zo závodov sa dokonca rokuje o jeho predaji čínskej automobilke.
Ford sa zaviazal vytvoriť v Európe do roku 2030 výlučne elektrický rad vozidiel a jeho vedenie v USA opakovane naznačilo, že elektrické vozidlá si vyžadujú menej práce.
Predstavitelia nemeckých odborov IG Metall v utorok (24. 1.) uviedli, že Ford do polovice februára rozhodne, koľko pracovných miest v Európe zruší.
„Vedenie Fordu naznačilo ochotu rozprávať sa,“ povedal Gruschka na brífingu pre médiá v Kolíne nad Rýnom.
Dodal, že nebol dohodnutý žiadny dátum rozhovorov a že Ford ešte neposkytol podrobnosti o tom, čo plán reštrukturalizácie zahŕňa. Hovorca spoločnosti Ford so sídlom v Nemecku sa v sobotu odmietol k tomu vyjadriť.
Podľa odborového zväzu IG Metall najhorší scenár sa pripravuje pre závod v Kolíne nad Rýnom, kde vraj má byť zrušených do 2500 pracovných miest vo vývoji a ďalších 700 v administratíve.
Gruschka naznačil tiež, že zamestnanci Fordu sú pripravení vystúpiť proti akémukoľvek prepúšťaniu, ale odmietol bližšie špecifikovať, o aké akcie pôjde.
V amerických médiách sa tento týždeň objavili tiež správy, že Ford rokuje s čínskym výrobcom elektrických vozidiel BYD o predaji svojho výrobného závodu v nemeckom meste Saarlouis, o ktorý má tiež záujem zmluvný výrobca automobilov Magna.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Takto rýchlo ani nenatankuješ. Na Slovensku postavia najvýkonnejší nabíjací hub v Európe
To nemôžu myslieť vážne. Veľmoc chce zaviesť 100 % daň na čínske elektromobily
Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
Veľký test spoľahlivosti áut: Miláčik Slovákov pohorel, najlepšie dopadla prekvapivá značka
Nemusíš ho nabíjať a jazdíš za 4 litre/100 km. Toto Mitsubishi má pod kapotou klenot Renaultu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
- To nemôžu myslieť vážne. Veľmoc chce zaviesť 100 % daň na čínske elektromobily
- Veľký test spoľahlivosti áut: Miláčik Slovákov pohorel, najlepšie dopadla prekvapivá značka
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Toto Tesla prepískla. Každý majiteľ Cybertrucku ho musí vrátiť, inak riskuje smrť
-
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
- To nemôžu myslieť vážne. Veľmoc chce zaviesť 100 % daň na čínske elektromobily
- Veľký test spoľahlivosti áut: Miláčik Slovákov pohorel, najlepšie dopadla prekvapivá značka
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Nemusíš ho nabíjať a jazdíš za 4 litre/100 km. Toto Mitsubishi má pod kapotou klenot Renaultu
-
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
- Veľký test spoľahlivosti áut: Miláčik Slovákov pohorel, najlepšie dopadla prekvapivá značka
- To nemôžu myslieť vážne. Veľmoc chce zaviesť 100 % daň na čínske elektromobily
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Nemusíš ho nabíjať a jazdíš za 4 litre/100 km. Toto Mitsubishi má pod kapotou klenot Renaultu
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené