Nový e-tron dorazil. Audi ukázalo svoj najlepší elektromobil s dojazdom 600 km
Prvý elektromobil od Audi niesol názov Audi e-tron. Išlo o luxusné elektrické SUV tej najvyššej triedy a veľkostne spadalo do kategórie Q7 a Q8. Dnes automobilka predstavila nástupcu, respektíve „facelift“ tohto modelu, ktorý už nesie označenie Q8 e-tron. Novinka však nemá iba pozmenený dizajn a názov, ale prináša aj technické vylepšenia.
Audi si pri uvedení staro-nového elektrického SUV urobila poriadok v názvosloví a pri pohľade na Q8 e-tron je teraz každému jasné, že ide o vlajkový model. Q8 e-tron prichádza na trh aj v karosárskom prevedení Sportback a medzi najzásadnejšie vylepšenia patrí aerodynamika, nabíjací výkon a kapacita batérie.
Dojazd až 600 km
Zákazník si môže vybrať celkovo z troch výkonnostných verzií, pričom všetky sú k dispozícii aj pre verziu SUV, ako aj pre ešte trochu úspornejšie karosárske prevedenie Sportback.
- Audi Q8 e-tron 50/Sportback – výkon 250 kW, batéria 89 kWh, dojazd 491/505 km WLTP
- Audi Q8 e-tron 55/Sportback – výkon 300 kW, batéria 106 kWh, dojazd 582/600 km WLTP
- Audi SQ8 e-tron/Sportback – výkon 370 kW, batéria 106 kWh, dojazd 494/513 km WLTP
Základný model teda disponuje menšou batériou a zároveň poskytuje aj pomalšie DC nabíjanie na úrovni 150 kW. Dvojica výkonnejších verzií s väčším akumulátorom podporuje až 170 kW DC nabíjanie.
Automobilka sľubuje nabitie na 80 % SoC už za 31 minút. V základe má elektromobil vo všetkých troch verziách 11 kW AC nabíjačku, no za príplatok môže mať zákazník až 22 kW AC nabíjačku.
Nový elektromotor a lepšia aerodynamika
Za zlepšením dojazdu stojí okrem väčšej batérie aj vylepšený elektromotor. Ten má po novom 14 cievok namiesto 12. Nový motor je úspornejší a dokáže vyprodukovať vyšší výkon a krútiaci moment, o čo sa opiera najvyššia verzia Audi SQ8 e-tron.
Lepší je aj koeficient odporu vzduchu, ktorý pri verzii Sportback klesol z 0,26 Cd na 0,24 Cd a pri verzii SUV z 0,28 Cd na 0,27 Cd. Skvelou správou je prítomnosť „frunku“, teda predného kufra,a ktorý má objem až 62 litrov.
Medzi ďalšie technologické vylepšenia patrí prítomnosť až 40 rôznych asistentov jazdy, ktoré sa opierajú o 5 radarových senzorov, 5 kamier a 12 ultrasonických senzorov. Od roku 2023 sa bude dať objednať aj funkcia vzdialeného parkovania, kedy dokáže majiteľ svoje auto zaparkovať zvonku skrz smartfón.
Audi Q8 e-tron prichádza ako top elektrický model nemeckej automobilky
Nechýba prítomnosť špičkových digitálnych LED svetlometov, trojica displejov vo vnútri s FullHD rozlíšením a množstvo recyklovaných materiálov použitých v interiéri. Aj napriek tomu ale Audi Q8 e-tron nestráca luxusný a prémiový dojem.
Uvedenie na trh je naplánované na jar 2023 a základná cenovka pre nemecký trh je stanovená na 74 400 €.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Tesla v kľúčovom teste „pohorela“. Odhalili najväčšiu slabinu Cybertrucku a Modelu 3 (+VIDEO)
Volkswagen má batériu, ktorá zníži ceny elektromobilov. Solid-state technológiu otestoval v motocykli Ducati
Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Pokuty až 5 000 eur: Slováci často netušia, že bežným kúrením porušujú zákon
Ministerka Šimkovičová skončila v nemocnici. Zdravotný stav zostáva nejasný
Koniec plošných dotácií: Štát začne pomáhať podľa príjmu a veľkosti domácnosti
Infarkt si vyberá obete medzi mladými. Vedci odhalili prekvapivé spúšťače, ktoré lekári často prehliadajú
Fico „na čele pelotónu“: Zarába 8-násobok priemernej mzdy, prekonal ho len jeden politik (REBRÍČEK)
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
-
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
Kybernetická éra sa ukázala v Košiciach. SlovakiaTech 2025 láme všetky očakávania
Realita o elektroautách prekvapila celé Slovensko. Len malá časť ľudí má reálnu skúsenosť za volantom
Nečakaná krajina zbrojí na úroveň veľmocí. Od Izraelu kúpila zbrane za vyše 2 miliardy eur
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP