Takýto dojazd a výkon zavrie ústa odporcom. Najobľúbenejší elektromobil Slovákov dostáva ostrú verziu
Elektromobil Škoda Enyaq sa stal okamžite po predstavení hitom medzi Slovákmi a aj napriek pomerne vysokej cenovke na auto tejto značky sa stal Enyaq najpredávanejším elektromobilom u nás. Mladoboleslavská automobilka teraz uvádza na trh najostrejšiu verziu RS, ktorá bola doposiaľ dostupná iba v karosárskom prevedení kupé.
Enyaq RS iV je tak stelesnením výkonu a maximálnej priestrannosti. Pri verzii kupé boli majitelia ochudobnení o značnú časť batožinového priestoru. Teraz si už môžu vybrať, či chcú v najvýkonnejšom prevedení telo klasického SUV, alebo športovejšie vyzerajúceho kupé.
Dobre známe parametre
Čo sa týka technických parametrov, nič nové sa v Škodovke neudialo a Enyaq RS prichádza s rovnakými špecifikáciami, ako dobre známy a už aj nami testovaný Enyaq RS kupé.
Pohon všetkých štyroch kolies, výkon 220 kW (300 koní), maximálna rýchlosť 180 km/h a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,5 sekundy nie sú žiadnym prekvapením.
Batéria sa však už od základu dokáže nabíjať výkonom 135 kW, nakoľko Enyaq RS prichádza s najnovšou verziou softvéru už od výroby. Inžinierom sa zrejme podarilo vylepšiť efektivitu elektromotorov, nakoľko v tlačovej správe automobilka deklaruje dojazd podľa WLTP cez 500 km. Doposiaľ najvýkonnejší Enyaq s pohonom 4×4 a výkonom 195 kW disponoval dojazdom iba 493 km.
Najväčšie zmeny sa dejú v dizajne
Najväčšími zmenami prešiel Enyaq RS oproti „nešportovým“ verziám rozhodne po dizajnovej stránke. Agresívne športové prvky v čiernej farbe vynikajú na laku Mamba Green, ktorý je exkluzivitou práve pre RS modely Škoda.
Pútavú zelenú farbu s čiernymi doplnkami sme už ale mali možnosť vidieť pri Enyaq RS kupé, takže v zásade ani tu sa nejedná o nič nové.
Okrem najvyššieho výkonu v rámci aktuálnych možností koncernovej platformy MEB prináša verzia RS aj bohatú doplnkovú výbavu. Už v základe tu je podsvietená predná maska a s ňou spojené Matrix LED svetlá, trojzónová klimatizácia alebo 20-palcové disky kolies.
Škoda Enyaq dostupná vo verzii RS už aj v klasickom karosárskom prevedení
Okrem dizajnu je skutočne jediným rozdielom medzi Enyaq RS a Enyaq RS kupé veľkosť batožinového priestoru. Tá hrá samozrejme v prospech klasickej karosérie, kufor v Enyaq RS má až 585 litrov, zatiaľ čo kupé verzia disponuje „iba“ 570 litrov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Ľuďom budú naďalej predávať spaľováky. Ďalšia nemecká automobilka ustúpila od plánov elektromobility
Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli batériu, ktorá už mieri do výroby
Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
Prelomový objav zo Švédska. Nová technológia môže zmeniť spôsob, akým nabíjame elektromobily
Peklo zamrzlo, Mercedes chce použiť motory BMW. Toto prekvapivé rozhodnutie prichádza z dôvodu, ktorý nikto nečakal
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Už jedna šálka obľúbeného nápoja Slovákov môže oslabiť účinok antibiotík proti nebezpečným baktériám, tvrdia vedci
Z panickej poruchy k biznisu s dosahmi až 3,6 milióna: 26-ročná Petra premenila svoje myšlienky na úspešnú značku
Česko zasiahli 2 zemetrasenia, Sicília hlási chaos: Európa má za sebou 112 otrasov
Nezáleží na tom, že šoféruješ dobre. Pokutu môžeš dostať za „neškodnú chybu“, varuje polícia
Satelitné snímky 20 rokov klamali vedcov o zložení oceánskeho planktónu. Teraz odhalili tajomstvo žiariacej škvrny
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Giganti sa spojili, aby zachránili spaľováky. Dostanú technológie, aké čakáš len od elektromobilov
- Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli batériu, ktorá už mieri do výroby
- Ľuďom budú naďalej predávať spaľováky. Ďalšia nemecká automobilka ustúpila od plánov elektromobility
- Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák na 2 roky. Polícia dostala prístroj, ktorým kontroluje Slovákov priamo na ceste
-
- Giganti sa spojili, aby zachránili spaľováky. Dostanú technológie, aké čakáš len od elektromobilov
- Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli batériu, ktorá už mieri do výroby
- Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
- Peklo zamrzlo, Mercedes chce použiť motory BMW. Toto prekvapivé rozhodnutie prichádza z dôvodu, ktorý nikto nečakal
-
- Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
- Má dojazd 2 245 km a neskutočnú spotrebu. Automobilka pôsobiaca aj na Slovensku predstavila zázračný hybrid
- Už ich nič nezastaví. Automobiloví giganti spojili sily, nečakaná aliancia zmení elektromobily
- Spaľováky pošle do hrobu. Škoda urobí z milovaného auta Slovákov elektromobil, takto bude vyzerať
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák na 2 roky. Polícia dostala prístroj, ktorým kontroluje Slovákov priamo na ceste
Ministerstvo vnútra spúšťa historickú novinku. Slováci prvýkrát odvolia s digitálnym dokladom
NBS vydala vážne varovanie: Slováci naleteli ďalšiemu podvodu, nepozornosťou prichádzajú o peniaze
Nemecký priemysel je v kŕči a čoraz viac prepúšťa. Najviac trpia automobilky, dôvody sú jasné
Slovenská vláda navrhla daň, ktorá nahnevala Trumpa. Ak ju schválime, dostaneme tvrdú odpoveď
Americká vláda kúpila 10 % Intelu. Ide o signál národnej bezpečnosti
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP