Konečne poznáme slovenské ceny najnovšieho elektromobilu BMW. Bavori sa snažia podkopať konkurenciu
BMW nedávno popri vlajkovej svojej vlajkovej lodi i7 predstavilo aj novú generáciu vstupného modelu X1, ktorý po prvýkrát dostáva aj čisto elektrickú verziu BMW iX1. Tú už si môžu objednať aj slovenskí zákazníci a jeho cena je mimoriadne priaznivá vzhľadom na to, že sa jedná o prémiovku.
Na úvod je dostupná iba jedna, a to tá najslabšia motorizácia s označením iX1 xDrive 30. Názov zákazníkom napovedá, že sa jedná o model s pohonom všetkých štyroch kolies.
Kombinovaný výkon elektromotorov je 230 kW (313 koní) a na stovku zrýchli za 5,6 sekundy. Ide tak o mimoriadne svižné SUV, ktoré rozhodne nepostráda výkon a jazdnú dynamiku.
Prémiovka za cenu strednej triedy
Základný model disponuje batériou s využiteľnou kapacitou 66,45 kWh, ktorá zabezpečuje dojazd na jedno nabitie podľa WLTP cyklu na úrovni 440 km. DC nabíjanie dosahuje výkon 130 kW, no skvelým doplnkom je prítomnosť až 22 kW AC nabíjačky už v základe.
A koľko ten základ stojí? BMW iX1 sme si nakonfigurovali bez akejkoľvek príplatkovej výbavy a jeho cena bola príjemných 54 510 €. Uspokojiť sme sa však museli so základnou bielou farbou, 17″ diskami kolies či látkovým čalúnením interiéru.
Už v základe však BMW ku svojim elektromobilom pridáva nabíjačku do 230 V zásuvky ako aj Type 2 nabíjací kábel s možnosťou až 11 kW AC nabíjania. BMW však už v základe ponúka niektoré funkcie, za ktoré si pri strednej triede musíme priplácať. Prekvapením je napríklad adaptívny „M-kový“ podvozok.
Enyaq vo výbave alebo „bavorák“ v základe?
BMW iX1 je priamym konkurentom Tesly Model Y, Mercedesu EQA, ale aj strednej triede ako Škoda Enyaq či VW ID.4. Ak sa pozrieme na ceny konkurencie, zistíme, že medzi prémiovkou a strednou triedou elektrických SUV nie je takmer žiaden rozdiel.
BMW iX1 dostupný už aj na Slovensku
Enyaq so 72 kWh batériou sa aktuálne predáva iba vo vyššom stupni výbavy „Atraktívny“. Čo sa týka batérie a dojazdu, v tomto smere vyhráva Škodovka, DC nabíjanie je zrovnateľné, ale Enyaq disponuje iba 11 kW AC nabíjaním. Škodovka pritom stojí 53 450 €, takže o tisícku navyše už môžeš mať BMW.
VW ID.4 vo výbave Pro začína na sume 47 290 €. Lepšia výbava Easy ťa vyjde na 51 290 €, pričom táto výbava už je porovnateľná, či dokonca o niečo lepšia ako v prípade základného BMW. Enyaq aj ID.4 sú však v tomto prípade iba zadokolky, takže výkonovo ani pohonom sa na BMW nechytajú. Verzie s pohonom 4×4 začínajú na sume cez 55 000 €, čo už je viac ako pri BMW iX1.
Mercedes EQA 250 stojí v základe 56 000 €. Rovnako výkonná verzia ako BMW iX1 xDrive 30 s pohonom 4×4 však stojí v prípade Mercedesu EQA až 62 000 €, takže v tomto smere má BMW jednoznačne navrch. Na druhú stranu pocit prémiovosti je v interiéri EQA-čka jednoznačne najvyšší v danej triede elektromobilov dostupných u nás.
So svojou cenovkou a parametrami je ale BMW iX1 rozhodne horúcim želiezkom v ohni a môže sa stať predajným trhákom v segmente elektrických SUV.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Automobilová revolúcia v Rusku? Číňania pohltili trh, do roku 2030 má byť až tretina áut EV
Z Európy ich už nič nevyženie. Čínska automobilka prevzala moc nad známym nemeckým gigantom
Mnohí vodiči nemajú ani tušenie. Pre túto kurióznu dopravnú značku môžeš dostať pokutu až 135 €
Už ich nič nezastaví. Automobiloví giganti spojili sily, nečakaná aliancia zmení elektromobily
Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
K Zemi mieri záhadný objekt poháňaný jadrovým pohonom, tvrdí astronóm z Harvardu. Pripúšťa mimozemský pôvod
Fyzioterapeuti odporúčajú 7 cvikov, ktoré predpovedajú dlhovekosť. Posilňujú svaly a znižujú riziko osteoporózy
Meteorológovia v pohotovosti: Mohutný hurikán Erin mieri do Európy. Jeho silu pocítime aj na Slovensku
Antikoncepcia prepisuje „mapu mozgu“. Nová štúdia odhalila, že tabletky znižujú našu jedinečnosť
Okuliare na čítanie sú minulosť. Známej firme schválili predaj revolučných kvapiek
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Už ich nič nezastaví. Automobiloví giganti spojili sily, nečakaná aliancia zmení elektromobily
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
- Automobilová revolúcia v Rusku? Číňania pohltili trh, do roku 2030 má byť až tretina áut EV
- Mnohí vodiči nemajú ani tušenie. Pre túto kurióznu dopravnú značku môžeš dostať pokutu až 135 €
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák na 2 roky. Polícia dostala prístroj, ktorým kontroluje Slovákov priamo na ceste
-
- Už ich nič nezastaví. Automobiloví giganti spojili sily, nečakaná aliancia zmení elektromobily
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
- Mnohí vodiči nemajú ani tušenie. Pre túto kurióznu dopravnú značku môžeš dostať pokutu až 135 €
- Benzín a nafta sú minulosťou. Čerpacia stanica prestala predávať fosílne palivá, nabiješ tu už len elektromobil
- Z Európy ich už nič nevyženie. Čínska automobilka prevzala moc nad známym nemeckým gigantom
-
- Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
- Má dojazd 2 245 km a neskutočnú spotrebu. Automobilka pôsobiaca aj na Slovensku predstavila zázračný hybrid
- Spaľováky pošle do hrobu. Škoda urobí z milovaného auta Slovákov elektromobil, takto bude vyzerať
- Už ich nič nezastaví. Automobiloví giganti spojili sily, nečakaná aliancia zmení elektromobily
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák na 2 roky. Polícia dostala prístroj, ktorým kontroluje Slovákov priamo na ceste
Nemalá strata: Ukrajinské vojenské letectvo prišlo o ďalší z cenných lietajúcich strojov
Európska mocnosť sa obáva AI. Tretina verí, že im zoberie prácu v blízkej budúcnosti
Maličký ostrovný štát má problém, ktorý sa nedá zastaviť. Sopku zachvátili 30-metrové gejzíry lávy
Japonci prišli s prelomovým objavom: Budúcnosť ľudí s Downovým syndrómom sa dá zvrátiť
Ministerstvo investícií spúšťa novú výzvu pre digitalizáciu. Uchádzači si môžu siahnuť až na 2,2 milióna eur
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP