BMW nedávno popri vlajkovej svojej vlajkovej lodi i7 predstavilo aj novú generáciu vstupného modelu X1, ktorý po prvýkrát dostáva aj čisto elektrickú verziu BMW iX1. Tú už si môžu objednať aj slovenskí zákazníci a jeho cena je mimoriadne priaznivá vzhľadom na to, že sa jedná o prémiovku.

Na úvod je dostupná iba jedna, a to tá najslabšia motorizácia s označením iX1 xDrive 30. Názov zákazníkom napovedá, že sa jedná o model s pohonom všetkých štyroch kolies.

Kombinovaný výkon elektromotorov je 230 kW (313 koní) a na stovku zrýchli za 5,6 sekundy. Ide tak o mimoriadne svižné SUV, ktoré rozhodne nepostráda výkon a jazdnú dynamiku.

Prémiovka za cenu strednej triedy

Základný model disponuje batériou s využiteľnou kapacitou 66,45 kWh, ktorá zabezpečuje dojazd na jedno nabitie podľa WLTP cyklu na úrovni 440 km. DC nabíjanie dosahuje výkon 130 kW, no skvelým doplnkom je prítomnosť až 22 kW AC nabíjačky už v základe.

BMW

A koľko ten základ stojí? BMW iX1 sme si nakonfigurovali bez akejkoľvek príplatkovej výbavy a jeho cena bola príjemných 54 510 €. Uspokojiť sme sa však museli so základnou bielou farbou, 17″ diskami kolies či látkovým čalúnením interiéru.

Už v základe však BMW ku svojim elektromobilom pridáva nabíjačku do 230 V zásuvky ako aj Type 2 nabíjací kábel s možnosťou až 11 kW AC nabíjania. BMW však už v základe ponúka niektoré funkcie, za ktoré si pri strednej triede musíme priplácať. Prekvapením je napríklad adaptívny „M-kový“ podvozok.

Enyaq vo výbave alebo „bavorák“ v základe?

BMW iX1 je priamym konkurentom Tesly Model Y, Mercedesu EQA, ale aj strednej triede ako Škoda Enyaq či VW ID.4. Ak sa pozrieme na ceny konkurencie, zistíme, že medzi prémiovkou a strednou triedou elektrických SUV nie je takmer žiaden rozdiel.

BMW iX1 dostupný už aj na Slovensku

Enyaq so 72 kWh batériou sa aktuálne predáva iba vo vyššom stupni výbavy „Atraktívny“. Čo sa týka batérie a dojazdu, v tomto smere vyhráva Škodovka, DC nabíjanie je zrovnateľné, ale Enyaq disponuje iba 11 kW AC nabíjaním. Škodovka pritom stojí 53 450 €, takže o tisícku navyše už môžeš mať BMW.

VW ID.4 vo výbave Pro začína na sume 47 290 €. Lepšia výbava Easy ťa vyjde na 51 290 €, pričom táto výbava už je porovnateľná, či dokonca o niečo lepšia ako v prípade základného BMW. Enyaq aj ID.4 sú však v tomto prípade iba zadokolky, takže výkonovo ani pohonom sa na BMW nechytajú. Verzie s pohonom 4×4 začínajú na sume cez 55 000 €, čo už je viac ako pri BMW iX1.

BMW

Mercedes EQA 250 stojí v základe 56 000 €. Rovnako výkonná verzia ako BMW iX1 xDrive 30 s pohonom 4×4 však stojí v prípade Mercedesu EQA až 62 000 €, takže v tomto smere má BMW jednoznačne navrch. Na druhú stranu pocit prémiovosti je v interiéri EQA-čka jednoznačne najvyšší v danej triede elektromobilov dostupných u nás.

So svojou cenovkou a parametrami je ale BMW iX1 rozhodne horúcim želiezkom v ohni a môže sa stať predajným trhákom v segmente elektrických SUV.

Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP