Hyundai prednedávnom oficiálne predstavil Ioniq 6, ktorý je však postavený na dobre známej platforme E-GMP. Ako informuje spoločnosť v tlačovej správe, konečne sme sa dozvedeli oficiálne WLTP hodnoty dojazdu na jedno nabitie. Elektrický sedan pokoril métu 600 km.

Ioniq 6 bude podobne ako SUV Ioniq 5 dostupné v konfigurácii so 77,4 kWh batériou, ako aj s menším 53 kWh akumulátorom. Dojazd sa pochopiteľne líši nielen v závislosti od veľkosti batérie, ale aj od výkonnostnej verzie či obutia.

Najlepšia konfigurácia prejde až 614 km

Hyundai maximalizoval dojazd Ioniq 6 vďaka aerodynamickému dizajnu a viacerým konštrukčným prvkom. Koeficient aerodynamického odporu vozidla je iba 0,21 a je najnižším spomedzi všetkých modelov Hyundai a zároveň jedným z najnižších na trhu.

Hyundai

Vzhľad modelu Ioniq 6 a viaceré funkčné dizajnové prvky, ako napríklad aktívna vzduchová klapka, vzduchové clony kolies či integrovaný zadný spojler, výrazne zlepšili aerodynamické vlastnosti a zaradili ho v tomto smere medzi svetových premiantov.

Veľkorysý interiér kombinuje známe prvky

Platforma E-GMP umožnila inžinierom vytvoriť naozaj priestranný interiér. Rázvor kolies dosahuje až 2 950 mm. Úplnú revolúciu kokpitu však nečakajme. Dominantou prístrojovej dosky je dvojica 12″ obrazoviek spojených v jednom paneli. Podľa fotografií však bude panel vyhotovený v čiernej farbe a nie iba v bledej, ako tomu je pri SUV Ioniq 5.

Rovnaké obrazovky sa nachádzajú aj v modeli Ioniq 5  či v koncernovej dvojičke KIA EV6. Novinkou je režim Speed Sync Lighning, ktorý mení intenzitu náladového osvetlenia v závislosti o rýchlosti, respektíve dynamiky jazdy.

Hyundai

Hyundai to myslí s udržateľnosťou vážne, a tak je podstatná časť interiéru vyrobená z recyklovaných či biologických materiálov. Vypichnúť môžeme napríklad ekologickú kožu a recyklovanú PET tkaninu na sedadlách, bio TPO kožu palubnej dosky či PET tkaninu na strope. Dvere zas farbila farba z rastlinných olejov a koberček inžinieri utkali z recyklovaných rybárskych sietí.

Platforma E-GMP bez signifikantných vylepšení

Koncernová platforma E-GMP sa však zásadnejších vylepšení pri modeli IONIQ 6 nedočkala. Architektúra pracuje na napätí 800 V, vďaka čomu je k dispozícii rýchle, zhruba 240 kW nabíjanie. Nabitie z 10 na 80 % trvá približne 18 minút.

Hyundai Ioniq 6 s WLTP dojazdom cez 600 km

Novinkou je systém EV Performance Tune-Up, ktorý vodičovi umožňuje voľne nastaviť silu riadenia, výkon motora, citlivosť plynového pedála a režim pohonnej sústavy. Vodiči môžu pomocou niekoľkých kliknutí na tlačidlo vytvoriť množstvo rôznych kombinácií, ktoré najviac vyhovujú ich potrebám.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú