Brutálna efektívnosť. Nový Hyundai dosahuje famózny dojazd na jedno nabitie
Hyundai prednedávnom oficiálne predstavil Ioniq 6, ktorý je však postavený na dobre známej platforme E-GMP. Ako informuje spoločnosť v tlačovej správe, konečne sme sa dozvedeli oficiálne WLTP hodnoty dojazdu na jedno nabitie. Elektrický sedan pokoril métu 600 km.
Ioniq 6 bude podobne ako SUV Ioniq 5 dostupné v konfigurácii so 77,4 kWh batériou, ako aj s menším 53 kWh akumulátorom. Dojazd sa pochopiteľne líši nielen v závislosti od veľkosti batérie, ale aj od výkonnostnej verzie či obutia.
Najlepšia konfigurácia prejde až 614 km
Hyundai maximalizoval dojazd Ioniq 6 vďaka aerodynamickému dizajnu a viacerým konštrukčným prvkom. Koeficient aerodynamického odporu vozidla je iba 0,21 a je najnižším spomedzi všetkých modelov Hyundai a zároveň jedným z najnižších na trhu.
Vzhľad modelu Ioniq 6 a viaceré funkčné dizajnové prvky, ako napríklad aktívna vzduchová klapka, vzduchové clony kolies či integrovaný zadný spojler, výrazne zlepšili aerodynamické vlastnosti a zaradili ho v tomto smere medzi svetových premiantov.
Veľkorysý interiér kombinuje známe prvky
Platforma E-GMP umožnila inžinierom vytvoriť naozaj priestranný interiér. Rázvor kolies dosahuje až 2 950 mm. Úplnú revolúciu kokpitu však nečakajme. Dominantou prístrojovej dosky je dvojica 12″ obrazoviek spojených v jednom paneli. Podľa fotografií však bude panel vyhotovený v čiernej farbe a nie iba v bledej, ako tomu je pri SUV Ioniq 5.
Rovnaké obrazovky sa nachádzajú aj v modeli Ioniq 5 či v koncernovej dvojičke KIA EV6. Novinkou je režim Speed Sync Lighning, ktorý mení intenzitu náladového osvetlenia v závislosti o rýchlosti, respektíve dynamiky jazdy.
Hyundai to myslí s udržateľnosťou vážne, a tak je podstatná časť interiéru vyrobená z recyklovaných či biologických materiálov. Vypichnúť môžeme napríklad ekologickú kožu a recyklovanú PET tkaninu na sedadlách, bio TPO kožu palubnej dosky či PET tkaninu na strope. Dvere zas farbila farba z rastlinných olejov a koberček inžinieri utkali z recyklovaných rybárskych sietí.
Platforma E-GMP bez signifikantných vylepšení
Koncernová platforma E-GMP sa však zásadnejších vylepšení pri modeli IONIQ 6 nedočkala. Architektúra pracuje na napätí 800 V, vďaka čomu je k dispozícii rýchle, zhruba 240 kW nabíjanie. Nabitie z 10 na 80 % trvá približne 18 minút.
Hyundai Ioniq 6 s WLTP dojazdom cez 600 km
Novinkou je systém EV Performance Tune-Up, ktorý vodičovi umožňuje voľne nastaviť silu riadenia, výkon motora, citlivosť plynového pedála a režim pohonnej sústavy. Vodiči môžu pomocou niekoľkých kliknutí na tlačidlo vytvoriť množstvo rôznych kombinácií, ktoré najviac vyhovujú ich potrebám.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Jazdí skvelo, nabíja extrémne rýchlo. Nová Kia je „raketa” na kolesách, ale čo z toho, keď sa do nej nezmestíš
Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
Mercedes už testuje batérie, ktoré zmenia svet. Ponúknu dojazd vyše 1 000 kilometrov na 1 nabitie
Honda zaskočila svet. Prehliadaný pohon je teraz o 92 % výkonnejší a stojí o polovicu menej
Státisícové Ferrari nemalo šancu. Nová Kia za „drobné" ho v pretekoch rozdrvila (VIDEO)
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Parkinson zrejme nezačína v mozgu. Vedci objavili prekvapivý orgán, kde sa choroba môže spustiť
Elon Musk „vypol“ Starlink počas veľkej ukrajinskej ofenzívy proti Rusku, odhalila investigatíva
Skupina Slovákov má nárok na týždeň voľna navyše. Mnohí o tom netušia, tieto podmienky musíš splniť
Slovensko pod náporom búrok: Supercely, vietor 85 km/h a krúpy. Výstrahy 2. stupňa platia pre tieto okresy
Zabudni na diétu a hladovanie. Jednoduchý trik od expertov pomáha predchádzať priberaniu a výkyvom energie
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť“ nedostatkovú surovinu budúcnosti
- Jazdí skvelo, nabíja extrémne rýchlo. Nová Kia je „raketa” na kolesách, ale čo z toho, keď sa do nej nezmestíš
- Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
- Najväčší pokrok dekády museli zošrotovať. Elektromobilmi sme mohli jazdiť už dávno, doplatili na chybu
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
-
- Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť“ nedostatkovú surovinu budúcnosti
- Jazdí skvelo, nabíja extrémne rýchlo. Nová Kia je „raketa” na kolesách, ale čo z toho, keď sa do nej nezmestíš
- Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
- Najväčší pokrok dekády museli zošrotovať. Elektromobilmi sme mohli jazdiť už dávno, doplatili na chybu
- Honda zaskočila svet. Prehliadaný pohon je teraz o 92 % výkonnejší a stojí o polovicu menej
-
- Elektrický Volkswagen prešiel 160 000 kilometrov. To, čo sa stalo s jeho batériou, prekvapilo odborníkov
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Honda zaskočila svet. Prehliadaný pohon je teraz o 92 % výkonnejší a stojí o polovicu menej
- Váži iba 13 kg, no má neuveriteľný výkon. Divízia Mercedesu vyvinula elektromotor, ktorý zmení svet
Európska raketa, ktorá bude strážiť Zem, vyletela do kozmu. Jej misia je kľúčová pre budúcnosť planéty
Slovensko čaká solárny megaprojekt. Chcú postaviť obrovské elektrárne, majú dodať energiu tisícom domácností
Predaj elektromobilov vo svete prudko stúpol. Čína vedie elektrické preteky, Európa naberá dych
Zelenskyj oznámil prekvapivý plán. Ukrajina chce produkovať tieto zariadenia ako na bežiacom páse
Slováci stále platia zbytočné poplatky. Tento trik od banky ti ušetrí peniaze na dovolenke
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP