Obľúbené elektromobily Slovákov musia ihneď do servisu, 10 000 kusov má problém
Portál Electrive upozornil na veľkú zvolávaciu akciu elektromobilov, ktorá sa týka až 10 000 kusov ID.3 a ID.4 od VW. Dôvodom je problém s vysokonapäťovým akumulátorom, postihnuté modely sú však bezpečné a plne pojazdné.
Niektorí majitelia prvých edícií elektromobilov VW ID.3 a ID.4 začali od dílerov dostávať „pozvánky“ na návštevu servisu.
Ako vo svojom videu upresnil Christian z youtube kanála Battery Life, postihnuté elektromobily majú problém s batériovými článkami, pričom niektoré z nich sa vybíjajú podstatne rýchlejšie ako ostatné.
Prípadná chyba je ľahko pozorovateľná
Podľa dostupných informácií už začali majitelia rizikových kusov ID.3 a ID.4 dostávať e-mail s výzvou na návštevu servisu. Mechanici následne premerajú batériu a v prípade potreby vymenia poškodené články.
Problém s vozidlom môžu dokonca odsledovať aj samotní zákazníci. Chyba na batérií sa prejavuje tak, že pri nabitom vozidle počas dlhšieho parkovania výrazne klesne dojazd bez toho, aby sa vodič pohol alebo zapol kúrenie. Takisto sa problém môže prejaviť veľkým kolísaním odhadovaného dojazdu pri nízkej úrovni nabitia akumulátora.
Najhoršia vec, ktorá sa v súvislosti s týmto problémom môže podľa Christiana udiať je, že pri nízkom SoC auto „zomrie“, ak vodič agresívne zošliapne plynový pedál. Ak totiž v jednom z poškodených článkov pri vysokom odbere klesne napätie pod určitú kritickú hranicu, auto sa jednoducho vypne aj napriek tomu, že ostatné články majú ešte dostatok napätia.
Problém odhalila OTA komunikácia
Moderné autá sú neustále pripojené na internet a aj vďaka tomu sa automobilke podarilo odhaliť problém na relatívne nízkom počte elektromobilov. Systémy v autách VW posielajú diagnostiku na servery automobilky, ktorej súčasťou je zrejme aj meranie napätia na jednotlivých článkoch batérie.
Prvý elektromobil postavený na platforme MEB, VW ID.3
Napätie by totiž malo byť v ideálnom prípade na všetkých článkoch rovnaké. Ak sa napätie na jednom či viacerých článkoch výrazne líši, je to problém, ktorý môže spôsobovať vyššie spomenuté komplikácie.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni

Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou

Špinavé nákladiaky skončili. Obľúbená automobilka predstavila ohromné vozidlo

Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8x4 s ultimátnym pohonom

Revolúcia v doprave môže začať. Musk potvrdil testovanie špeciálnych dopravných prostriedkov
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Tesla sa v USA prepadla na dno, líder elektromobility má vážny problém
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut
- Revolúcia v doprave môže začať. Musk potvrdil testovanie špeciálnych dopravných prostriedkov
-
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Tesla sa v USA prepadla na dno, líder elektromobility má vážny problém
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut
- Revolúcia v doprave môže začať. Musk potvrdil testovanie špeciálnych dopravných prostriedkov
-
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom



